چهارشنبه ۲۶ دی ۱۳۹۷ ساعت ۲۱:۰۱
کد مطلب : 73504
منبع : پایگاه اطلاع رسانی شهرداری قم

اهتمام به مقوله شهر هوشمند در سند چشم انداز شهرداری

قم نيوز : رئیس ستاد شهر هوشمند شهرداری قم با اشاره به توجه به مساله شهر هوشمند در شهر قم اظهار کرد: در سند چشم انداز شهرداری قم به این مساله توجه شده است و برنامه‌هایی در این خصوص در شهر قم اجرا می‌شود.
اهتمام به مقوله شهر هوشمند در سند چشم انداز شهرداری
اهتمام به مقوله شهر هوشمند در سند چشم انداز شهرداری
به گزارش قم نیوز همایون یزدان پناه ظهر امروز در مراسم اختتامیه مشترک نمایشگاه الکامپ و جشنواره سفره ایرانی در سالن همایش‌های شهرداری قم با اشاره به تعریف شهر هوشمند اظهار کرد: شهری که فناورانه با سبک زندگی سالم و امکانات فرهنگی متنوع باشد، شهر هوشمند شناخته می‌شود.

وی ادامه داد: در عصر حاضر ۶ بعد برای شهر هوشمند بیان می‌شود، از جمله این ابعاد می‌توان به حمل و نقل هوشمند، محیط زیست هوشمند و اقتصاد هوشمند اشاره کرد، در هر کدام از شهرهای هوشمند به یکی از این ابعاد بیشتر پرداخته می‌شود.

رئیس ستاد شهر هوشمند شهرداری قم افزود: در شرایطی که در دنیا با افزایش جمعیت در شهرها مواجه هستیم، اگر به ابعاد شهر هوشمند توجه نکنیم، چالش‌های کنونی همچون تخریب محیط زیست و اختلاف طبقاتی ادامه پیدا می‌کند، ولی شهر هوشمند آرامش و آسایش را به ساکنان شهرها برمی‌گرداند.

 یزدان پناه با اشاره به توجه به مساله شهر هوشمند در شهر قم اظهار کرد: در سند چشم انداز شهرداری قم به این مساله توجه شده است و برنامه‌هایی در این خصوص در شهر قم اجرا می‌شود، به دنبال تبدیل شهر قم به یک شهر آرمانی و مرکز جهان تشیع هستیم.

 وی ادامه داد: نمایشگاه الکامپ شهر قم با عنوان شهر هوشمند و زندگی هوشمند برگزار و در این نمایشگاه یک فضای یکپارچه برای نهادهای دولتی و نهادهای عمومی در نظرگرفته شد، همچنین شاهد تشویق استارت آپ ها در راستای شهر هوشمند در نمایشگاه بودیم و ۴۵ غرفه در نمایشگاه الکامپ شهر قم متعلق به استارت آپ ها بود.

 رئیس ستاد شهر هوشمند شهرداری قم خاطرنشان کرد: هشت استارت آپ در نمایشگاه الکامپ استان قم در سه حوزه ایده پردازی، فرهنگ شهروندی و هوشمندسازی شهر برگزیده شدند.

انتهای پیام / 137
https://qomnews.ir/vdci5way.t1apu2bcct.html
نام شما
آدرس ايميل شما