چهارشنبه ۲۶ دی ۱۳۹۷ ساعت ۲۲:۴۰
کد مطلب : 73507
منبع : خبرگزاری مهر
در بیانیه‌ای تأکید شد؛

تأکید بر صیانت از هویت ایمانی و انقلابی قم

قم نيوز : مدیریت حوزه‌های علمیه در بیانیه‌ای تأکید کرد: حوزه علمیه همراه با مردم قم، با رهبر فرزانه انقلاب اسلامی عهد می‌بندند تا در صیانت از هویت ایمانی و انقلابی قم و حوزه بکوشند.
تأکید بر صیانت از هویت ایمانی و انقلابی قم
تأکید بر صیانت از هویت ایمانی و انقلابی قم

به گزارش قم نیوز متن بیانیه مدیریت حوزه‌های علمیه در لبیک به ندای رهبر معظم انقلاب که در ۱۹دی ماه ۱۳۹۷ در دیدار با مردم انقلابی قم بیان کردند به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

حوزه های علمیه به عنوان خاستگاه انقلاب اسلامی به رهبری امام خمینی(ره) هماره با هوشیاری و بیداری در خط جهاد و اجتهاد به دور از هر گونه انحراف و اعوجاج در مسیر اسلام عزیز و انقلاب شکوهمند اسلامی حرکت کرده‌اند و در طول تاریخ نیز مسیر دفاع از اسلام و مردم و مستضعفان را پیموده‌اند.

امروز حوزه‌های علمیه با درک شرایط حساس جهانی و پیچ تاریخی تحولات اجتماعی بنیادین که بسترساز انقلاب جهانی مستضعفان علیه مستکبران و مظلومان علیه ظالمان در راستای قیام بالقسط است، باید پیشگام و پیشتاز در عرصه تحولات باشند و بر خود لازم  می‌دانند تا در همه عرصه‌های علمی و عملی، با فرهنگ انقلابی گام نهند و با حقیقت گرایی در عین واقعیت بینی، جهت‌گیری‌های کلان را در چارچوب اهداف متعالی اسلام تأمین و برآورده سازند.

بی گمان حوزه‌های علمیه با درک درست از نقش انسان ساز و جامعه ساز خود برانند است که راه انقلاب را تداوم و استمرار بخشند و بسترهای علمی و عملی در قالب نظریه‌های کلان اسلامی برای تحقق «دولت سازی اسلامی» و «تمدن سازی اسلامی» فراهم آورده، شرایط را برای ارایه سرمشق و «امت وسط» از درون گفتمان انقلاب اسلامی به جوامع بشری ارایه دهند و در این راه از هیچ‌گونه تلاش و کوششی در مقام اجتهاد و جهاد کوتاهی نورزند.

اکنون پس از چهار دهه از پیروزی انقلاب اسلامی و گسترش گفتمان انقلاب اسلامی در سطوح منطقه و جهانی، دشمنان با درک ابعاد خطیر و تحول آفرین و تحول ساز آن، همه جنود شیطانی خویش را به صف کشیده‌اند تا در ابعاد علمی، علمی، فرهنگی، اقتصادی، سیاسی و مانند آن‌ها،  گفتمان انقلاب اسلامی و ام القری آن ایران اسلامی به ویژه شهر سرافراز قم و حوزه‌های علمیه را به چالش کشیده و با انواع برنامه‌های مسموم و مخرب چهره قم قهرمان را مشوش و فرهنگ دیرپا و انقلابی و ایمانی آن را دگرگون سازند.

شهر قم که شهر کریمه اهل بیت عصمت و طهارت(س) و «عش آل محمد»(ص) است، هماره مدافع حریم‌هایی است که اهل بیت عصمت و طهارت(ع) همه هستی خویش را در این راه فدا کرده‌اند. این شهر مانند دوره آغاز آن که با حضور اصحاب امامان معصوم(ع) و فرزندان شهید آنان، بنیاد گذاشته شده، شهر «قیام» بالقسط بوده و در این راه، هرگز از راهی که خدا و پیامبر(ص) و امامان معصوم(ع) ترسیم کرده‌اند، خارج نشده و نخواهد شد و مردم غیور و شریف و حوزه بزرگ قم بر این باورند که با حفظ روحیه انقلابی باید پرچم اقتدار و عزت سرخ فام حسینی(ع) را به دست صاحب اصلی آن حضرت بقیه الله(عج) رسانده و حکومت عدل جهانی را در سایه آن عزیز و کریم الهی به منصه ظهور برسانند.

شهر و حوزه قم هم چنان دیروز که کانون انقلاب بوده، پرچم گفتمان انقلاب اسلامی را سرافرازانه به دست دارد و با حمایت مراجع عظام تقلید( دامت برکاتهم) که استوانه‌های علمی و  معنوی حوزه‌های علمیه هستند، در مسیر تعالی انقلاب پیش خواهد رفت و در تعمیق و گسترش ارزش‌های الهی و اسلامی و انقلابی مشارکت فعال داشته و خواهد داشت.

 و اینک حوزه قم و اساتید ارجمند و طلاب غیور و گروه‌ها و نهادهای حوزه‌ای همراه با مردم و جوانان و همه طبقات مردم عزیز قم، با رهبر فرزانه انقلاب اسلامی عهد می‌بندند تا در صیانت از هویت ایمانی و انقلابی قم و حوزه بکوشند و به ندای رسای رهبری معظم و مراجع عظام پاسخ دهند و قم را از همه آسیب‌ها، که چهره معنوی و انقلاب را کم‌رنگ می‌سازد صیانت نمایند.
انتهای پیام / 137
https://qomnews.ir/vdcbzsbz.rhbfgpiuur.html
نام شما
آدرس ايميل شما