پنجشنبه ۲۷ دی ۱۳۹۷ ساعت ۱۴:۰۰
کد مطلب : 73522
منبع : خبرگزاری فارس
معاون فرهنگی مسجد مقدس جمکران خبر داد

تشکیل کارگروه خانواده در اعتاب با هدف ترویج اخلاق کریمه در خادمان

قم نيوز : معاون فرهنگی مسجد مقدس جمکران با اشاره به برگزاری جلسات کارگروه مشاوره و امور خانواده با حضور نمایندگان اعتاب مقدس، گفت: این کارگروه با اتخاذ سیاست‌های کلان تربیتی زمینه ترویج اخلاق کریمه را مبتنی بر اندیشه اهل بیت (ع) در خادمان، خانواده ایشان و زائران اعتاب مقدس مهیا می‌کند.
تشکیل کارگروه خانواده در اعتاب با هدف ترویج اخلاق کریمه در خادمان
تشکیل کارگروه خانواده در اعتاب با هدف ترویج اخلاق کریمه در خادمان
به گزارش قم نیوز ابراهیم صدوقی از برگزاری پنجمین کارگروه ارشاد و خانواده اجلاسیه اعتاب جهان اسلام با حضور نمایندگان اعتاب ایران اسلامی در مسجد مقدس جمکران خبر داد و اظهار کرد: این کارگروه متشکل از کارشناسانی است که در تلاش هستند تا نسبت به آموزش و تربیت زائران اعتاب مقدس در ایران اسلامی و در ادامه در تمام اعتاب در کشورهای اسلامی اقدامت اثرگذاری انجام دهند.

وی ادامه داد: نگاه ما به خادمان اعتاب مقدس این است که خادمین باید اولاً به عنوان مربی، متأثر از اندیشه تربیتی ناب اسلامی باشند تا بتوانند خودسازی منطقی و معناداری را انجام دهند و ثانیاً نقش فعال خودشان را به عنوان مربی در ارتباط با زائر ایفا کنند و به صورت غیر مستقیم به دیگرسازی معنا دار و تربیتی بپردازند.

معاون فرهنگی مسجد مقدس جمکران با اشاره به اینکه نتیجه این مباحث ادا شدن حق معنوی زائر توسط خادمی با هویت تربیتی دینی است، بیان کرد: این کارگروه با اتخاذ سیاست‌های کلان تربیتی زمینه ظهور اخلاق کریمه را مبتنی بر اندیشه اهل بیت (ع) در خادمان، خانواده ایشان و زائران اعتاب مقدس با توجه به اصول التزام، انسجام و انتظام مهیا می‌کند.

صدوقی افزود: جلسات این کارگروه تاکنون در پنج نوبت برگزار شده که چهار نوبت آن در مسجد مقدس جمکران و یک نوبت به میزبانی آستان قدس رضوی برگزار شده است. از مصوبات تخصصی این کارگروه در پنج جلسه می‌توان به تدوین اقدامات و طرح‌های فرهنگی مشترک میان اعتاب در حوزه ارشاد و امور خانواده، تشکیل بانک تجریبات و ایده‌ها و محصولات آموزشی اعتاب در حوزه ارشاد و امور خانواده، طراحی و تنظیم طرح معرفتی زندگی به سبک اهل بیت با شاکله واحد در حوزه سبک زندگی و اجرای فاز بندی شده طرح شبکه مردمی خادمان خانواده نام برد.

وی خاطرنشان کرد: در جلسه بعد که در فروردین ماه سال 98 برگزار خواهد شد بررسی الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت با رویکرد ارشاد و امور خانواده و بررسی بستر اجرای بانک اطلاعات ارشاد و امور خانواده در میان اعتاب در دستور کار قرار خواهد گرفت.

انتهای پیام/ 110
https://qomnews.ir/vdcirway.t1apr2bcct.html
نام شما
آدرس ايميل شما