پنجشنبه ۲۷ دی ۱۳۹۷ ساعت ۱۴:۰۰
کد مطلب : 73524
منبع : خبرگزاری فارس
ظهر امروز

مدیر جدید معارف قرآن و عترت حرم حضرت معصومه(س) معرفی شد

قم نيوز : حجت‌الاسلام والمسلمین علی‌اشرف عبدی ظهر امروز طی مراسمی به‌عنوان مدیر جدید معارف قرآن و عترت حرم حضرت معصومه سلام‌الله علیها معرفی شد.
مدیر جدید معارف قرآن و عترت حرم حضرت معصومه(س) معرفی شد
مدیر جدید معارف قرآن و عترت حرم حضرت معصومه(س) معرفی شد
به گزارش قم نیوز مراسم تکریم حجت‌الاسلام والمسلمین سید احمد مشرف به‌عنوان مدیر سابق و معرفی حجت‌الاسلام علی‌اشرف عبدی به‌عنوان مدیر جدید معارف قرآن و عترت حرم مطهر کریمه اهل‌بیت(س) ظهر امروز در سالن امام خامنه‌ای واقع در صحن صاحب‌الزمان(عج) حرم مطهر برگزار شد.

 
مردم تشنه معارف قرآن و عترت هستند

حجت‌الاسلام والمسلمین علی‌اشرف عبدی مدیر جدید معارف قرآن و عترت با اشاره به اینکه حجت‌الاسلام والمسلمین سید احمد مشرف متخلق به اخلاق قرآنی است، اظهار کرد: رویکرد معاون فرهنگی جدید مثبت و قابل تقدیر است که می‌تواند موجب شفاف‌سازی و تفکیک وظایف شود.

وی با بیان اینکه هیچ برنامه‌ای از برنامه‌های فعلی مدیریت معارف قرآن و عترت حرم مطهر تغییر نمی‌کند و حذف نمی‌شود، تصریح کرد: باید به صورتی حوزه‌های کاری خود را توسعه دهیم تا بتوانیم از ظرفیت‌های قرآنی استان، کشور و بین‌المللی بیشتر استفاده کنیم.

مدیر معارف قرآن و عترت حرم بانوی کرامت با تاکید بر اینکه مردم تشنه معارف قرآن و عترت هستند، گفت: به هر میزانی که همراه و همگام با مردم باشیم و بتوانیم از ظرفیت آن‌ها استفاده کنیم به موفقیت بیشتری نیز خواهیم رسید.

وی خاطرنشان کرد: برنامه‌های ترویجی، تبلیغی و آموزشی سال آینده توسط بخش‌های مختلف مدیریت معارف قرآن و عترت باید طی دو ماه آینده مکتوب و ارائه شود تا در سال آینده بتوانیم برنامه‌های پیش‌بینی شده را با برنامه‌ریزی دقیق دنبال کنیم.


آغاز دوره حدیثی «شمیم عترت» از ششم بهمن‌ماه

همچنین، حجت‌الاسلام سید احمد مشرف مدیر معارف قرآن و عترت حرم کریمه اهل‌بیت(س) با اشاره به اینکه این مدیریت از ابتدای سال 94 در ساختار اداری آستان مقدس دیده شده است، اظهار کرد: اداره‌های قرآن و حدیث، خدمات فرهنگی خواهران، پاسخ‌گویی و خدمات فرهنگی در این مجموعه گردهم آمدند و طی این سه سال اخیر تلاش شده است که برنامه‌های قرآنی آستان در قالب‌های آموزشی و ترویجی دنبال شود.

وی از تقویت برنامه‌های معارفی با محوریت احادیث و روایات یاد کرد و افزود: از ششم بهمن‌ماه نیز با مشارکت حوزه علمیه دوره شمیم عترت با محوریت حدیث دنبال می‌شود.

رئیس اداره قرآن و عترت حرم بانوی کرامت خاطرنشان کرد: در مشاوره، پاسخ‌گویی و خدمات فرهنگی به دنبال کارهای نظام‌مند بودیم به همین علت اساتید را بر اساس صلاحیت و شایستگی آن‌ها جذب کردیم و برای انجام این فرآیند نیز گروه‌های مختلفی تشکیل شدند.

وی ضمن تقدیر از تلاش نیروهای مجموعه معارف قرآن و عترت حرم مطهر کریمه اهل‌بیت(س) گفت: امور فرهنگی خواهران در سه سال اخیر نسبت به گذشته فعال‌تر و پویاتر شده است به همین علت این مجموعه توانسته دستاوردهای مطلوب‌تری را نیز رقم بزند.

مدیر سابق معارف قرآن و عترت با اشاره به اهتمام معاونت فرهنگی آستان مقدس حضرت معصومه(س) نسبت به این مدیریت مطرح کرد: امیدواریم در ادامه مسیر با مشارکت نیروهای توانمند بتوانیم به زائران، مجاوران و خادمان آستان مقدس ارائه خدمات مورد نیاز را رقم بزنیم.


فعالیت‌های قرآنی حرم مطهر در محلات و شهرها توسعه یابد

در پایان این مراسم حجت‌الاسلام والمسلمین مهدی احمدی معاون فرهنگی حرم بانوی کرامت با اشاره به اینکه هدف از کوچک‌سازی تشکیلات کاهش فعالیت‌ها نیست، مطرح کرد: فعالیت‌ها گسترش نیز خواهند داشت اما حذف برخی عناوین و بسته‌ها موجب چابک‌سازی می‌شود و نباید تصور کنیم که هر بخشی که مدیریت شود بودجه و امکانات بیشتری دارد.

وی با بیان اینکه مدیریت پژوهشکده از چارت معاونت فرهنگی حذف شده است، اضافه کرد: این امر به معنای کم‌رنگ شدن فعالیت‌های پژوهشی نیست و از این به بعد فعالیت‌های پژوهشی نیز افزایش خواهد یافت.

معاون فرهنگی حرم مطهر کریمه اهل‌بیت(س) خاطرنشان کرد: تغییر چارت در راستای ارتقای فعالیت‌های آستان مقدس است که آثار این تغییرات در ماه‌ها و سال‌های آینده قابل ارائه خواهد بود.

وی با بیان اینکه تغییر و تحول همیشه در مجموعه‌های مختلف انجام می‌شود، تصریح کرد: اینکه این تغییرات اثری در ارائه خدمات توسط افراد ندارد نشان از بزرگ منشی آن‌هاست.

احمدی خاطرنشان کرد: مدیر جدید معارف قرآن و عترت باید به دنبال رفع مشکلات بخش خواهران باشد تا فعالیت‌های فرهنگی خواهران گسترش یابد و این گسترش نیز دیده شود.

وی بر لزوم مردمی بودن فعالیت‌های قرآنی تاکید کرد و ادامه داد: فعالیت‌های اداره قرآن و عترت باید افزایش یابد و این فعالیت‌ها باید در  محلات و شهرهای دیگر توسعه یابد و در این راستا اهداف و نقشه راه مورد نظر درنظر گرفته شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین علی‌اشرف عبدی مدیریت پژوهشکده علامه طباطبایی(ره) را نیز هم‌زمان بر عهده خواهد داشت و حجت‌الاسلام والمسلمین سید احمد مشرف از این‌پس به‌عنوان رئیس اداره قرآن و حدیث فعالیت خود را ادامه خواهد داد.

انتهای پیام/ 110
https://qomnews.ir/vdcaymn0.49neu15kk4.html
نام شما
آدرس ايميل شما