کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

رئیس سازمان نظام پرستاری استان قم مطرح کرد

حضور 300 هزار پرستار در مراکز درمانی کشور

خبرگزاری فارس , 28 دی 1397 ساعت 19:42

رئیس سازمان نظام پرستاری استان قم گفت: هم اکنون 300 هزار پرستار در کشور مشغول خدمت به مردم هستند و 145 دانشکده در ایران برای تربیت پرستار وجود دارد.


به گزارش قم نیوز علی اکبر قربانی ظهر امروز در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه شهر قم در مصلای قدس با اشاره به اهمیت نعمت سلامت اظهار کرد: سلامت جزو نعمت‌های بزرگی است که رشد هر جامعه ای وابسته به آن است، پرستاران در زمینه تامین سلامت مردم کشورمان به صورت شبانه روزی در تلاش هستند.

وی ادامه داد: پرستاران سعی می‌کنند که با ارتقاء سلامت مردم موجب رشد و توسعه جامعه شوند، رهبر معظم انقلاب فرمودند که پرستاران دردآشنای همه بیماران هستند.

رئیس سازمان نظام پرستاری استان قم افزود: هم اکنون 300 هزار پرستار در کشور مشغول خدمت به مردم هستند و 145 دانشکده در ایران برای تربیت پرستار وجود دارد.

قربانی با اشاره به رشد جمعیت سالمندان ایران اظهار کرد: کارشناسان پیش بینی کردند که جمعیت سالمندان کشور طی سال‌های آینده افزایش پیدا کند، از امروز باید برنامه ریزی لازم برای خدمت به این قشر صورت بگیرد.

وی ادامه داد: پرستاران به صورت شبانه روزی در پایگاه‌های اورژانس، درمانگاه‌ها و بیمارستان‌ها حضور دارند و هیچ مرکز درمانی بدون حضور پرستاران قابل تصور نیست.

افزود: پرستاران انتظار دارند که دولت و مجلس نسبت به رفع مشکلات این قشر توجه داشته باشند تا آن‌ها بتوانند با فراغ بال به بیماران خدمت می‌کنند.

خاطرنشان کرد: پرستاران قمی در نماز جمعه هفته جاری با حضور در مصلی قدس نسبت به پایش سلامت نمازگزاران به صورت رایگان پرداختند.

انتهای پیام/ 137


کد مطلب: 73566

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/73566/حضور-300-هزار-پرستار-مراکز-درمانی-کشور

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir