کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

فعالان زیست محیطی استان قم تقدیر شدند

پایگاه اطلاع رسانی شهرداری قم , 29 دی 1397 ساعت 14:44

در همایش روز ملی هوای پاک از تعدادی از فعالان زیست محیطی استا تقدیر شد.


به گزارش قم نیوز همایش روز ملی هوای پاک با شعار «هوای پاک، مردم و مسئولان» با مشارکت اداره کل حفاظت محیط زیست استان و شهرداری قم،‌ با حضور استاندار قم،‌ مدیران استان و شهرداری در سالن‌ همایش‌های بین‌المللی شهرداری قم برگزار شد.

موسوی مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قم در این همایش با اشاره به شعار این همایش خاطرنشان کرد: مردم و مسوولان باید تعامل مطلوب و دوسویه برای سازگار ساختن سبک زندگی با شرایط موجود داشته باشند؛‌ ما هر روز شاهد افزایش آلودگی و روزها با شاخص نامطلوب در شهرها هستیم و این می‌طلبد که همکاری دوسویه مردم و مسوولان بیشتر باشد.

وی با تاکید بر اینکه در کشورهای پیشرفته درگیر با آلودگی هوا روی سبک زندگی مردم کار می‌شود تصریح کرد: ‌در این کشورها بر تغییر الگوی حمل و نقل با رویکرد استفاده از حمل و نقل عمومی و پاک به طور جدی کار می‌شود.

موسوی گفت:‌ باید کار فرهنگی جدی انجام داد تا سبک زندگی با شرایط سازگار شده و شاهد کاهش آلودگی هوا باشیم.
سرمست استاندار قم نیز با بیان اینکه برای برخورداری از هوای پاک نیازمند تدوین و رعایت و اجرای سند آمایش سرزمین،‌ پیوست زیست محیطی برای طرح‌های عمرانی و رعایت مسائل زیست محیطی در توسعه صنعتی و استفاده از تکنولوژی‌های پاک هستیم خاطرنشان کرد: تعامل بین دستگاه‌های خدماتی و اجرایی در این زمینه مهم است و نباید با بخشی‌نگری در برابر برنامه‌های هوای پاک در استان مقاومت کنیم.

وی اذعان کرد: براساس اولویت توسعه استان که استفاده از انرژی‌های خورشیدی،‌ توسعه گردشگری و… است باید حرکت کرده و سبک زندگی صحیح را طوری تبلیغ کنیم که در نهایت با تعامل دستگاه‌ها هم محیط زیست به رسالت اصلی خود دست پیدا کند و هم دستگاه‌های خدمات‌رسان در راستای توسعه کلان استان برنامه‌های خود را پیش ببرند.

ذاکریان معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار قم هم در این همایش با تاکید بر ضرورت همگرایی برای جلوگیری از بحرانی شدن وضع هوا در قم اذعان کرد: وجود بسیاری از کارخانه‌های تولید موتورسیکلت در قم با تصمیم وزارت صمت می‌توان بخش عمده‌ای از مشکلات را برطرف کرد البته این کار نیازمند حرکت برنامه‌محور است.

وی ادامه داد: اگر سالانه ۱۰ درصد توان تولید موتورسیکلت صرف تولید موتورهای برقی شود طی ۱۰ سال آینده می‌توانیم موتورهای بنزینی را از چرخه مصرف خارج کنیم و در این بازه می‌توان آلایندگی موتورسیکلت را به صفر رساند.

معاون شهردار قم با اشاره به خودروهای پرتردد در شهر قم گفت: در حدود یک سال و نیم گذشته بالغ بر هزار و ۵۰۰ تاکسی نوسازی شده و میانگین عمر ناوگان به پنج تا ۶ سال رسیده است اما چون هرسال تعدادی خودرو فرسوده اضافه می‌شود که این یک تهدید است.
در پایان این همایش برخی مجریان طرح‌های حافظ محیط زیست در استان،‌ فعالان حوزه هوای پاک،‌ تشکل‌های فعال در حوزه محیط زیست و هوای پاک،‌ مسوولان مراکز معاینه فنی قم و رسانه‌های فعال در حوزه محیط زیست تقدیر شد.

در حاشیه این همایش نیز نمایشگاهی مرتبط با موضوع هوای پاک با برپایی غرفه نقاشی کودکان، سمن های محیط زیستی، شرکت های حامی محیط زیست و … برگزار شده است.

بازدید از ناوگان تاکسی و اتوبوس جدید شهرداری قم شامل تاکسی ‌های وی آی پی آریو و برلیانس و‌ اتوبوس‌های جدید یورو ۴ و افتتاح نیروگاه خورشیدی شهرداری از برنامه‌های دیگر این همایش بود.

انتهای پیام / 137


کد مطلب: 73599

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/73599/فعالان-زیست-محیطی-استان-قم-تقدیر-شدند

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir