شنبه ۲۹ دی ۱۳۹۷ ساعت ۱۶:۰۱
کد مطلب : 73602
منبع : خبرگزاری تسنیم

پیوست زیست‌محیطی برای طرح‌های عمرانی تهیه شود

قم نيوز : استاندار قم گفت: برای برخورداری از هوای پاک نیازمند پیوست زیست‌محیطی برای طرح‌های عمرانی، رعایت مسائل زیست‌محیطی در توسعه صنعتی و نیازمند تدوین و اجرای سند آمایش سرزمین در استان هستیم.
پیوست زیست‌محیطی برای طرح‌های عمرانی تهیه شود
پیوست زیست‌محیطی برای طرح‌های عمرانی تهیه شود
به گزارش قم نیوز بهرام سرمست پیش از ظهر امروز در همایش روز ملی هوای پاک که در سالن همایش‌های شهرداری قم برگزار شد، درباره اهمیت مسائل محیط زیستی در جهان امروز اظهار داشت:در ارتباط با بحران‌های زیست‌محیطی به حد کافی سخن گفته‌شده و این بحران‌ها در دنیای امروز، بیشتر به یک ابر بحران شبیه است چراکه مواجه با این ابر بحران‌ها از عهده دولت‌ها هم خارج‌شده است.

وی افزود: چنان این بحران‌ها دولت‌ها را تحت تأثیر قرار داده که حتی اگر تمامی دولت‌ها هم وارد میدان عمل شوند به‌تنهایی کافی نیست، بنابراین مواجه با بحران‌ها به‌عنوان یک امر بزرگ بسیار بزرگ‌تر از آن است که دولت‌ها بتوانند این مشکلات  را به‌تنهایی حل کنند، بنابراین نقش مردم و سازمان‌های مردم‌نهاد در حل این مشکلات بسیار تأثیرگذار است.

استاندار قم با تأکید بر اینکه برای تأمین هوای پاک به‌عنوان یکی ازمولفه های زیست‌محیطی تعامل مردم و مسئولان نیاز است، ادامه داد: برای برخورداری از هوای پاک نیازمند پیوست زیست‌محیطی برای طرح‌های عمرانی، رعایت مسائل زیست‌محیطی در توسعه صنعتی و نیازمند تدوین و اجرای سند آمایش سرزمین در استان هستیم.  

وی خاطرنشان کرد: تعاملی که باید بین دستگاه‌های خدماتی با دستگاه‌های اجرایی وجود داشته باشد مسئله‌ای مهم بوده و نباید با بخشی نگری در برابر تأمین هوای پاک برای استان مقابله کنیم.

سرمست عنوان کرد: استفاده از انرژی‌های خورشیدی، فرهنگ‌سازی و ترویج سبک زندگی در میان مردم و هماهنگی بین دستگاه‌ها ازجمله اقداماتی هستند که در راستای توسعه کلان استان می‌توان برنامه‌ها را پیش برد.

استاندار قم خاطرنشان کرد: برای تأمین محیط‌زیست استان باید تعامل بین مردم و مسئولان وجود داشته باشد تا بتوان با در نظر گرفتن اولویت‌ها در تأمین هوای پاک استان کوشید.

وی نقش سازمان‌های مردم‌نهاد در تأمین هوای پاک را مورداشاره قرار داد و افزود: بر اساس ارتباط متقابلی که بین مردم و مسئولان می‌تواند اتفاق بیفتد، می‌توان در راستای تأمین هوای پاک حرکت کرد.

سرمست با تأکید بر اینکه استان قم در معرض تهدیدات زیست‌محیطی قرار دارد، تصریح کرد: باید در راستای مقابله با این تهدیدات حرکت کرد، برای نمونه، مسئله ریز گردها یک تهدید جدی بوده که باید بتوان سیاست‌های لازم را در برابر این تهدید به کار برد تا حیات شهروندان به خطر نیفتند.

استاندار قم در پایان خاطرنشان کرد: توسعه فضای سبز نیز یکی از این اولویت‌ها بوده که می‌تواند برای مقابله با تهدیدات زیست‌محیطی بسیار تأثیرگذار باشد.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdchi-nq.23nxvdftt2.html
نام شما
آدرس ايميل شما