شنبه ۲۹ دی ۱۳۹۷ ساعت ۱۵:۳۵
کد مطلب : 73606
منبع : خبرگزاری فارس
دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی:

شورای عالی انقلاب فرهنگی نهادی فراقوه ای است

قم نيوز : دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: شورای عالی انقلاب فرهنگی یک نهاد فراقوه ای است و سران سه قوه در این شورا حضور دارند.
شورای عالی انقلاب فرهنگی نهادی فراقوه ای است
شورای عالی انقلاب فرهنگی نهادی فراقوه ای است
به گزارش قم نيوز حجت‌الاسلام سید سعید رضا عاملی ظهر امروز در دیدار با آیت‌الله نوری همدانی با اشاره به ویژگی‌های شورای عالی انقلاب فرهنگی اظهار کرد: این شورا در سال 1363 به دستور امام خمینی(ره) تاسیس شد و شورای عالی انقلاب فرهنگی ترکیبی از اعضای حقیقی و حوزوی است.

وی ادامه داد: شورای عالی انقلاب فرهنگی یک نهاد فراقوه ای است و سران سه قوه در این شورا حضور دارند.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی افزود: کشورمان به یک قدرت بزرگ علمی تبدیل شده است و وجود شورای عالی انقلاب فرهنگی در زمینه این موفقیت تاثیر داشت.

عاملی با اشاره به نگاه مقام معظم رهبری به شورای عالی انقلاب فرهنگی اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب این شورا را قرارگاهی می‌دانند که باید به دنبال تقویت ارزش‌های دینی و فرهنگی در جامعه باشد.

وی ادامه داد: پیاده کردن یک ایده به مراتب خیلی مشکل تر از ایجاد آن ایده است، هر چه که به سمت جلو می‌رویم، جامعه ایران پیچیده می‌شود و اکنون شاهد تاثیر عوامل بیرونی بر این جامعه هستیم.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی افزود: مکتب اسلام یک مکتب قاعده مند براساس اصول عقلانی است و فناوری یک ظرفیت برای این مکتب به شمار می‌رود.

عاملی آیت‌الله نوری همدانی را نماد انقلابی گری دانست و تصریح کرد: عدالت اجتماعی و کم کردن فاصله بین دهک‌ها در زمینه فرهنگ تاثیر دارد، هر چقدر هزینه‌های اداره کشور کاهش پیدا کند، سهم صندوق تامین اجتماعی بیشتر می‌شود و این صندوق در آن صورت می‌تواند مشکلات مردم را حل کند. پذیرش فرهنگی یک شهروند ناراضی با پذیرش فرهنگی یک شهروند راضی متفاوت است.

وی ادامه داد: شورای عالی انقلاب فرهنگی بسیاری از مصوبات خود را به شورای حوزوی خود ارسال می‌کند تا این مصوبات تعارضی با شرع مقدس نداشته باشد.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی خاطرنشان کرد: شورای حوزوی این شورا 18 عضو دارد که هم زیر مجموعه شورای عالی حوزه و هم شورای عالی انقلاب فرهنگی بوده و در تدوین بسیاری از سندها نقش دارد.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcb00bz.rhbfgpiuur.html
نام شما
آدرس ايميل شما