کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

آیت‌الله نوری همدانی: انتظارات رهبری از شورای عالی انقلاب فرهنگی محقق شود

خبرگزاری فارس , 29 دی 1397 ساعت 18:01

یکی از مراجع تقلید گفت: مقام معظم رهبری انتظار یک تحول بزرگ را در شورای عالی انقلاب فرهنگی دارند و باید فضاهای دانشگاهی کشورمان فضاهای انقلابی و اسلامی باشند.


به گزارش قم نیوز آیت‌الله حسین نوری همدانی ظهر امروز در دیدار دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به ویژگی‌های انقلاب اسلامی اظهار کرد: این انقلاب در ادامه انقلاب پیامبران الهی بود.

وی ادامه داد: یکی از ابعاد انقلاب اسلامی ایران بحث فرهنگ بود و مساله فرهنگ یکی از مهم ترین بخش‌های زیرساختی جامعه است، امام خمینی(ره) بیش از هر چیزی دیگری بر مساله فرهنگ تاکید داشتند.

این مرجع تقلید افزود: اصطلاحات بسیاری از علوم در دنیا عربی هستند و این نشان می‌دهد که مسلمانان در تاسیس این علوم نقش داشتند، اسلام بر مساله علم و دانش تاکید زیادی داشت.

آیت‌الله نوری همدانی تضعیف تمدن اسلامی را به دلیل به قدرت رسیدن حاکمان ظالم دانست و تصریح کرد: این حاکمان علمای اسلام را به حاشیه کشاندند، چون آن‌ها می‌دانستند که اسلام چه قدرت عظیمی دارد.

وی ادامه داد: انقلاب اسلامی نظیری ندارد و باید به دنبال عملی کردن تحولات این انقلاب باشیم، پیش از پیروزی انقلاب اسلامی دین به حاشیه رانده شده بود، انقلاب اسلام را به میدان زندگی آورد و وظیفه ما احیای دوباره تمدن اسلامی است.

این مرجع تقلید افزود: مقام معظم رهبری انتظار یک تحول بزرگ را در شورای عالی انقلاب فرهنگی دارند و باید فضاهای دانشگاهی کشورمان فضاهای انقلابی و اسلامی باشند.

آیت‌الله نوری همدانی دشمنان را خیرخواه مسلمانان ندانست و تصریح کرد: حوزه علمیه بیدار است، اعتراض حوزه به FATF براساس قانون است و مرحوم آیت‌الله هاشمی شاهرودی تصویب FATF را به ضرر استقلال کشور می‌دانست.

انتهای پیام/ 137


کد مطلب: 73608

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/73608/آیت-الله-نوری-همدانی-انتظارات-رهبری-شورای-عالی-انقلاب-فرهنگی-محقق-شود

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir