شنبه ۲۹ دی ۱۳۹۷ ساعت ۱۸:۴۰
کد مطلب : 73612
منبع : خبرگزاری تسنیم

بسیاری از مصوبات شورای عالی انقلاب اسلامی ‌به شورای عالی حوزه ارجاع داده می‌شود

قم نيوز : دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: بسیاری از مصوبات شورای عالی انقلاب اسلامی برای عدم تطابق با آموزه‌های اسلامی به شورای عالی حوزه ارجاع داده می‌شود.
بسیاری از مصوبات شورای عالی انقلاب اسلامی ‌به شورای عالی حوزه ارجاع داده می‌شود
بسیاری از مصوبات شورای عالی انقلاب اسلامی ‌به شورای عالی حوزه ارجاع داده می‌شود
به گزارش قم نیوز حجت‌الاسلام‌ سید سعید رضا عاملی ظهر امروز در دیدار با آیت‌الله نوری همدانی که در دفتر این مرجع تقلید برگزار شد، اظهار داشت: انقلاب اسلامی در طول چهار دهه اخیر همواره مسیر پیشرفت و توسعه را دنبال کرده است.

وی افزود: شورای عالی انقلاب فرهنگی میراث امام راحل بوده و از سال 63 این شورا تشکیل‌شده است، شورای انقلاب فرهنگی ستاد اصلی سیاست‌گذاری علم و فرهنگ در کشور بوده که حوزه اجرایی و حوزه فکری را به یکدیگر پیوند می‌زند، حضور سران قوا قدرت اجرایی مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی را ممکن کرده است.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: در زمینه رشد علم ایران جز 10 کشور برتر دنیا بوده و در شاخص‌های جهانی علم نیز در بین شانزده کشور دنیا قرار دارد، بخشی از پیشرفت‌های علمی کشور به دلیل سیاست‌گذاری شورای عالی انقلاب فرهنگی و تأسیس نهادهای موردنیاز بوده است.

عاملی با اشاره به اهمیت مقوله فرهنگ تأکید کرد: اجتماعی شدن دین در بستر فرهنگ اتفاق می‌افتاد اگر بسترهای فرهنگی قوی‌تر شود ارزش‌های اسلامی و انقلاب در دامن آن بهتر پیاده‌سازی می‌شود.

وی تأکید کرد: پیاده کردن ایده با ارائه ایده تفاوت فاحشی داشته اما تلاش شورای عالی انقلاب فرهنگی عمل کردن به ایده‌های اسلامی و صحیح است. هر چه به جلو حرکت می‌کنیم وضعیت جامعه و اجتماع پیچیده‌تر می‌شود، فضای مجازی و قدرت رسانه جامعه را با تحول و پیچیدگی روبه‌رو کرده است.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی تصریح کرد: تلاش می‌شود بسترهای مناسبت‌تری برای پیاده‌سازی آرمان‌های فرهنگی و انقلابی در کشور ایجاد شود. حقیقت این است که بسیاری از مسائل حوزه فرهنگ مانند عدالت اجتماعی باید در بستری خارج از فرهنگ رسیدگی شود، به هر میزان که سهم تأمین اجتماعی در کشور بیشتر شود اطمینان خاطر شهروندان بیشتر می‌شود، شهروندان راضی از وضعیت اقتصادی ظرفیت بیشتری برای پذیرش فرهنگ و برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته‌شده دارند.

عاملی با اشاره به پیشرفت‌های شورای عالی انقلاب فرهنگی در حوزه علم و دانش اضافه کرد: هنوز تعریفی از موسیقی حلال و حرام صورت نگرفته است. در عرصه علم، شورای عالی انقلاب فرهنگی توفیقات بیشتری نسبت به عرصه فرهنگ داشته است. بسیاری از مصوبات شورای عالی انقلاب اسلامی برای عدم تطابق با آموزه‌های اسلامی به شورای عالی حوزه ارجاع داده می‌شود.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcirqay.t1apz2bcct.html
نام شما
آدرس ايميل شما