کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی مطرح کرد

فعالیت 85 هزار عضو هیأت علمی در دانشگاه‌های ایران

خبرگزاری فارس , 29 دی 1397 ساعت 21:22

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: 85 هزار عضو هیأت علمی در دانشگاه‌های ایران داریم، در حالی که این رقم پیش از پیروزی انقلاب اسلامی 4 هزار نفر بود.


به گزارش قم نیوز حجت‌الاسلام سید سعید رضا عاملی عصر امروز در دیدار با آیت‌الله سبحانی با اشاره به وظایف شورای عالی انقلاب فرهنگی اظهار کرد: این شورا در خصوص مسائل علمی وظایفی دارد و سندهای علمی در شورا به تصویب رسیده است، به عنوان مثال سند نقشه جامع علمی کشور از جمله این سندها است.

وی ادامه داد: ایران جزو کشورهای پیشروی دنیا در زمینه رشد علمی است و این کشور رتبه 16 دنیا را به لحاظ تعداد مقالات علمی دارد. 85 هزار عضو هیأت علمی در دانشگاه‌های ایران داریم، در حالی که این رقم پیش از پیروزی انقلاب اسلامی 4 هزار نفر بود.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی افزود: این نقد وجود دارد که برخی از مصوبات این شورا به دلایل محدودیت‌های مالی و منابع انسانی به مرحله اجرا رسیده است، شورای عالی انقلاب فرهنگی به دنبال برداشتن گام‌های بزرگی در زمینه علمی و فرهنگی است و رهبر معظم انقلاب مصوبات این شورا در حکم قانون می‌دانند که اجرای آن لازم است.

عاملی با اشاره به نقش آیت‌الله سبحانی در تالیف کتاب‌های دانشگاهی اظهار کرد: این مرجع تقلید در زمینه تدوین کتاب‌های اندیشه اسلامی نقش شایان ذکری داشت و ایشان با زبان روز با جامعه صحبت می‌کند.

وی ادامه داد: شورای عالی انقلاب فرهنگی تاسیس یک شورای قرآنی را به تصویب رساند و پنج وزیر عضو این شورا هستند تا برای برنامه‌های قرآنی در نهادهای مختلف در شورا، سیاست گذاری شود.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی افزود: این شورا یک شورای حوزوی دارد که در خصوص انطباق مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی با مبانی شرع نظر می‌دهد.

عاملی با اشاره به آمایش دانشجویان کشور خاطرنشان کرد: طرحی برای آمایش تعداد دانشجویان در وزارت علوم در حال اجرا است تا به اندازه نیاز کشور دانشجو جذب شود، در این خصوص به ظرفیت‌های مناطق مختلف ایران توجه خواهد شد.

انتهای پیام/ 137


کد مطلب: 73618

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/73618/فعالیت-85-هزار-عضو-هیأت-علمی-دانشگاه-های-ایران

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir