شنبه ۲۹ دی ۱۳۹۷ ساعت ۲۲:۲۴
کد مطلب : 73619
منبع : خبرگزاری فارس
آیت الله مکارم شیرازی خواستار شد

استفاده از ظرفیت نخبگان حوزه در کاهش آسیب‌های فضای مجازی

قم نيوز : یکی از مراجع تقلید با بیان اینکه اصلاح فضای مجازی راهکارهای خوبی دارد گفت: جمعی از نخبگان حوزه در این خصوص راه‌های خوبی را پیشنهاد کرده اند و امیدواریم مسؤولان نیز این مساله را جدی بگیرند و آسیب‌های این فضا را به حداقل برسانند.
استفاده از ظرفیت نخبگان حوزه در کاهش آسیب‌های فضای مجازی
استفاده از ظرفیت نخبگان حوزه در کاهش آسیب‌های فضای مجازی
به گزارش قم نیوز آیت الله ناصر مکارم شیرازی امروز در دیدار مسؤولان دفاتر استانی نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه‌های سراسر کشور، با بیان این که آینده این کشور به دست دانشجویان و حوزویان است، اظهار کرد: رجال آینده از حوزه‌ها و دانشگاه‌ها برمی خیزند و اگر این دو کانون اصلاح شود می‌توان به آینده امیدوار بود.

وی تاکید کرد: هرچه در این مسیر سرمایه گذاری شود به‌جاست چراکه بقای اسلام، نظام و کشور در گرو اصلاح این دو کانون است.

این مرجع تقلید با بیان اینکه دانشگاه از غرب به کشور آمده است، تصریح کرد: باید فرهنگ دینی و اسلامی را در دانشگاه‌ها نهادینه کنیم، تحقق این مساله نیاز به برنامه ریزی صحیح و دقیق دارد.

آیت الله مکارم شیرازی تدریس کتب متاثر از اندیشه‌های غربی در دانشگاه‌ها را مورد اشاره قرار داد و با تاکید بر مراقبت جدی در این خصوص، ابراز کرد: مساله اساتید، کتب و برنامه ریزی‌ها باید مورد توجه باشد، شما عزیزان باید مسؤولیت نظارت بر سه بخش مذکور را داشته باشید.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه دشمنان، ضد انقلاب و معاندان به دنبال تخریب عقاید و اخلاق در جامعه و دانشگاه‌ها هستند، یادآور شد: دانشگاه‌ها و حوزه‌های علمیه از پایگاه‌های مهم انقلاب و کشور هستند، دشمنان هم حوزه‌ها و هم دانشگاه‌ها را هدف قرار داده اند، اگر ما بتوانیم وحدت حوزه و دانشگاه‌ها را حفظ و تقویت کنیم دشمنان راه به جایی نخواهند برد.

این مرجع تقلید تصریح کرد: اگر حوزه و دانشگاه با هم تعامل و همکاری داشته باشند دشمنان مایوس می‌شوند؛ حوزویان و دانشگاهیان باید از نزدیک با یکدیگر در سطوح مختلف اساتید و دانش پژوهان تعامل داشته باشند.

آیت الله مکارم شیرازی بیان کرد: جدایی حوزه و دانشگاه آرزوی همیشگی دشمنان است، ما نباید اجازه دهیم دشمن به این هدف دست پیدا کند.

وی با اشاره به شبهه افکنی دشمنان و معاندان در فضای مجازی، خواستار پاسخگویی به این شبهات از سوی فضلای حوزه و دانشگاه شد و افزود: اصلاح فضای مجازی راهکارهای خوبی دارد؛ جمعی از نخبگان حوزه در این خصوص راه‌های خوبی را پیشنهاد کرده اند و امیدواریم مسؤولان نیز این مساله را جدی بگیرند و آسیب‌های این فضا را به حداقل برسانند.

استاد حوزه علمیه قم خطاب به مسؤولان دفتر نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه‌ها، تاکید کرد: باید پاسخ به شبهات مطرح شده را در یک اتاق فکر به صورت دقیق استخراج کنید و در اختیار دانشجویان و جامعه قرار دهید.

آیت الله مکارم شیرازی در ادامه برخورد محبت آمیز، متواضعانه و دوستانه روحانیان فعال در دانشگاه‌ها را در جذب جوانان و دانشجویان بسیار مؤثر عنوان کرد و گفت: شما عزیزان نمایندگان رهبری و فرزندان حوزه در دانشگاه‌ها هستید و باید بدانید مسؤولیت خطیری را به عهده گرفته اید و قدر این توفیق ارزشمند را بدانید و حقش را ادا کنید.

وی با تاکید بر جدی گرفتن کارهای جمعی از سوی مسؤولان نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه‌های کشور، برگزاری نشست‌های ماهانه را امری مبارک و توأم با برکات بسیار عنوان کرد.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcf1vde.w6dmyagiiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما