يکشنبه ۳۰ دی ۱۳۹۷ ساعت ۰۱:۰۰
کد مطلب : 73621
منبع : خبرگزاری حوزه نیوز
حجت الاسلام زمانی در جمع نمایندگان طلاب:

نسبت به جاهلین، هدایت مشفقانه کنیم؛ اما باید به جریانات انحرافی کشور سیلی زد

قم نيوز : امروز دو نوع خطا در قوای سه گانه و سایر نهادها وجود دارد که حوزه باید ورود نماید؛ وظیفه ما نسبت به جاهلین، هدایت مشفقانه است؛ اما نسبت به کسانی که تعمد در جریانات انحرافی دارند، باید با سیلی وارد شد؛ نباید برای دفاع از اسلام، ترس از زندان داشت؛ مگر در زمان شاه زندان نرفتیم؟ امروز هم همانند همان روزهاست و نباید ترسی از زندان داشت.
نسبت به جاهلین، هدایت مشفقانه کنیم؛ اما باید به جریانات انحرافی کشور سیلی زد
نسبت به جاهلین، هدایت مشفقانه کنیم؛ اما باید به جریانات انحرافی کشور سیلی زد
به گزارش قم نیوز حجت الاسلام والمسلمین محمد حسن زمانی، مسئول دفتر اجتماعی-سیاسی حوزه های علمیه در ششمین نشست مشترک مدیران ارشد حوزه های علمیه با نمایندگان طلاب و فضلا که در دبیرخانه مجمع برگزار شد، اظهار داشت: یکی از اقدامات مبارکی که انجام شد، عضویت حجت الاسلام والمسلمین حسینی نژاد، رئیس مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه در شورای برنامه ریزی مرکز مدیریت حوزه های علمیه بود که دستاوردهای بسیار مناسبی داشته است.

وی ابراز داشت: جرقه تأسیس دفتر اجتماعی-سیاسی حوزه های علمیه از سوی مجمع نمایندگان خورده شده است؛ چراکه جمعی از نمایندگان خدمت رهبر انقلاب رسیده و ایشان بر حوزه انقلابی تأکید داشته و ما نیز این موضوع را جدی گرفته و کارهای خوبی در حوزه آغاز شد.

مسئول دفتر اجتماعی-سیاسی حوزه های علمیه خاطرنشان ساخت: در زمانی که رهبر انقلاب بر حوزه انقلابی تأکید کردند، بنده معاون بین الملل حوزه بوده و 30 شاخصه و برنامه حوزه انقلابی از نگاه امام راحل و رهبر معظم انقلاب را استخراج و تدوین کردیم و در شورای معاونین به تصویب رسید و به شورای عالی حوزه تصویب و ابلاغ شد و در این راستا دفتر حوزه انقلابی راه اندازی شد که در ادامه به برنامه تغییر مدیر حوزه رسیدیم و پس از صحبت با آیت الله اعرافی، دفتر اجتماعی-سیاسی حوزه راه اندازی شد و بنده این مسئولیت را بر عهده گرفتم تا برنامه های حوزه انقلابی در این دفتر ادامه پیدا نماید.

حجت الاسلام والمسلمین زمانی تصریح کرد: آسیب های اجتماعی و بیماری های دینی و اخلاقی در جامعه نیز از دیگر دغدغه های حوزه بوده که پس از تحقیقات، 70 مشکل استخراج شده و عنوان «اجتماعی» را به این دفتر اضافه کرده تا بتوانیم در این راستا نیز انجام وظیفه نماییم.

وی بیان داشت: وظیفه حوزه، تدوین نسخه های گوناگون برای انواع و اقسام آسیب های اجتماعی است و باید در این زمینه کار کنیم تا بتوانیم از مشکلات موجود کم نماییم.

* چهار مرحله پیگیری و راهکار برای مشکلات اجتماعی جامعه

مسئول دفتر اجتماعی-سیاسی حوزه های علمیه اظهار داشت: این دفتر در این راستا طرح چهار مرحله ای را تهیه کرد که «شناخت واقعیت ها و آسیب های موجود جامعه»، «زمینه های پیدایش آسیب ها و عوامل گسترش آنان»، «تعیین راهکارهای مقابله با زمینه ها و عوامل و راه کارهایی برای درمان آن آسیب» و «تقسیم کار میان نهادهای حوزوی و غیرحوزوی همسو با حوزه در مبارزه با آسیب ها» طرح چهار مرحله ای این دفتر می باشد.

حجت الاسلام والمسلمین زمانی ابراز داشت: در این راستا کمیسیون آسیب های اجتماعی-سیاسی را راه اندازی کرده که معاونین حوزه، نمایندگان مرکز خدمات، جامعه مدرسین قوه قضائیه، مجمع نمایندگان طلاب، نیروی انتظامی، دادسرای ویژه روحانیت، دفتر تبلیغات، جامعه الزهرا در این کمیسیون عضو بوده و برکاتی نیز داشته است؛ البته کار سنگینی است و نیاز به زمان دارد.

وی خاطرنشان ساخت: از دیگر کارهایی که باید انجام می دادیم، این بود که حوزویان کشور دارای یک بصیرت و فعالیت سیاسی شوند که در این راستا فعالیت هایی را آغاز کرده تا بتوانیم به نتایج مطلوب برسیم.

* دو رسالت بزرگ حوزه نسبت به نظام

مسئول دفتر اجتماعی-سیاسی حوزه های علمیه تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب فرمودند حوزه علمیه مادر نظام است و تبعا باید دو رسالت بزرگ «حمایت» و «هدایت» را نسبت به نظام داشته باشند؛ حمایت تا پای جان باید باشد؛ چراکه این نظام مخالف زیاد داشته و باید از کیان این نظام در برابر تهاجم داخلی و خارجی محافظت نماییم.

حجت الاسلام والمسلمین زمانی بیان داشت: درباره «هدایت» باید عرض کنیم روزی که رهبر انقلاب راجع به حوزه انقلابی سخن گفتند، برای برخی از حوزویان سوال شد که چرا موضوع انقلابی باید در حوزه پررنگ باشد؟ که باید گفت روحانیت در تاریخ خود زخم خورده است؛ بارها انقلاب کردیم؛ اما از پشت به ما خنجر زدند؛ از انقلاب اصلی نبی مکرم اسلام (ص) گرفته که بعد از 60 سال همان کسانی که پای منبر نبی مکرم اسلام بودند، آمدند حسینی را بکشند که نوه رسول گرامی اسلام بود تا نهضت های دیگری در تاریخ معاصر به وجود آمد؛ اما به سرانجام نرسید و شکست خورد.

وی اظهار داشت: خدا به ما قول نداده است که این انقلاب را به حکومت حضرت حجت عجل الله برساند و شرط گذاشته است که ان تنصروالله ینصرکم؛ اگر شما کمک کنید، کمک خواهم کرد.

مسئول دفتر اجتماعی-سیاسی حوزه های علمیه ابراز داشت: 40 سال است که برای انحراف انقلاب، وارد شده و اولین رئیس جمهور کشور انحراف در انقلاب را آغاز کرد و همینطور این انحرافات از جاهای گوناگون ادامه پیدا کرد و رهبر انقلاب موضوع نفوذ را مطرح کرده اند که بسیار جدی است.

* باید به جریانات انحرافی کشور سیلی زد

حجت الاسلام والمسلمین زمانی با اشاره به اینکه رسالت مجمع نمایندگان و مرکز مدیریت نسبت به هدایت چیست؟ خاطرنشان ساخت: امروز دو نوع خطا در قوای سه گانه و سایر نهادها وجود دارد که حوزه باید ورود نماید؛ وظیفه ما نسبت به جاهلین، هدایت مشفقانه است؛ اما نسبت به کسانی که تعمد در جریانات انحرافی دارند، باید با سیلی وارد شد؛ نباید برای دفاع از اسلام، ترس از زندان داشت؛ مگر در زمان شاه زندان نرفتیم؟ امروز هم همانند همان روزهاست و نباید ترسی از زندان داشت.

وی تصریح کرد: در جریان سند 2030 دو نوع خطای جهالت و تعمد وجود داشت که با ورود رهبر معظم انقلاب جلوی اجرای آن گرفته شد؛ البته گرچه گفته می شود که مخفیانه این سند در برخی از مدارس اجرا می شود.

مسئول دفتر اجتماعی-سیاسی حوزه های علمیه بیان داشت: بعد از سند 2030، موضوع اف ای تی اف و سی اف تی مطرح شد که شروع به کار کردیم تا بتوانیم تحقیقاتی درباره این اسناد انجام دهیم؛ در ابتدا چند روز به دنبال متن این سند بودیم تا آن را ملاحظه کنیم؛ اما پیدا نمی شد؛ حتی برای یکی از نمایندگان مجلس تماس گرفتیم تا نسخه ای از این سند را در اختیار ما قرار دهد؛ اما در کمال ناباوری بیان کرد که من اصلا این سند را ندیدم؛ نماینده مجلس ما به این سند رأی داده؛ اما هنوز این سند را ندیده بود.

حجت الاسلام والمسلمین زمانی اظهار داشت: پس از چند روز این سند را پیدا کرده و مطالعاتی انجام داده و اشکالات آن را استخراج نمودیم؛ اما متأسفانه در مجلس شورای اسلامی به تصویب رسید و پس از آن به شورای نگهبان ارسال شد که 40 اشکال به این سند گرفته شد که تعداد اشکالات از تعداد بندهای این سند بیشتر بود؛ در کنار این اشکالات، مراجع عظام تقلید نیز فریاد زده تا جلوی آن گرفته شود و در حال حاضر به مجمع تشخیص مصلحت نظام رفته تا تکلیف آن مشخص شود.

وی در بخش دیگر از سخنان خود با اشاره به اینکه 30 برنامه برای تقویت روحیه انقلابی حوزویان کشور از سوی دفتر اجتماعی-سیاسی حوزه طراحی شده و در مرحله اجرا قرار دارد، ابراز داشت: «برگزاری جلسات بصیرت افزایی سیاسی و انقلابی در مدارس علمیه کشور»، «برگزاری همایش های حوزه انقلابی» و ... از جمله این برنامه ها بوده است.

* سه شاخصه برای اعزام اساتید انقلابی

مسئول دفتر اجتماعی-سیاسی حوزه های علمیه خاطرنشان ساخت: 200 استاد انقلابی با سه شاخصه «دانش لازم»، «دیدگاه ها و درد انقلابی» و «سخنوری خوب» در راستای برگزاری جلسات بصیرت افزایی انتخاب کرده و به سراسر کشور اعزام کرده و خواهیم کرد تا بتوانیم در این زمینه کارهای مناسبی انجام داده باشیم.

حجت الاسلام والمسلمین زمانی در پاسخ به یکی از پیشنهادات نمایندگان طلاب، تصریح کرد: ما از طرح ها و پیشنهادات مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم استقبال کرده و خواهانیم که این طرح ها به دفتر اجتماعی-سیاسی حوزه ارسال شود.

وی در پاسخ به این سوال که چرا کتاب درسی با محوریت نظرات و منویات امام راحل و رهبر انقلاب در حوزه وجود ندارد، بیان داشت: در حال تدوین کتاب درسی با محوریت نظرات و منویات امام راحل و رهبر معظم انقلاب هستیم؛ البته تدوین کتاب به تنهایی کفایت نکرده و در حال برگزاری برنامه هایی همچون طرح ولایت، مسابقات کتابخوانی و ... در سراسر کشور هستیم تا طلاب و فضلا بتوانند با نظرات و تفکرات امام راحل و رهبر معظم انقلاب بیشتر آشنا شوند.

* نظرات و پیشنهادات نمایندگان طلاب و فضلا

همچنین نمایندگان طلاب و فضلا نیز در این جلسه به بیان دیدگاه ها، نظرات و پیشنهادات خود پرداختند که «تقویت بیشتر موضوع حوزه انقلابی»، «ورود جدی تر حوزه به برخی مسائل اصلی کشور»، «استفاده از طرح های مجمع نمایندگان طلاب»، «شناسایی تشکل های انحرافی در حوزه»، «همکاری با تشکل های انقلابی حوزه»، «استفاده از کتب امام راحل و رهبر انقلاب به عنوان متن درسی حوزه»، «فعالیت حوزه برای انتخاب نمایندگان صالح برای مجلس بعدی»، «دقت بیشتر در اعزام اساتید انقلابی»، «تقویت روحیه انقلابی در مدیران و اساتید حوزه»، «برگزاری دوره کوتاه مدت آموزشی حوزه انقلابی برای نمایندگان طلاب»، «استفاده از مبلغان توانمند حوزه برای گسترش موضوع حوزه انقلابی»، «استفاده از 300 گروه تبلیغی حوزه برای رسیدن به اهداف»، «اشراف بیشتر بر جریان سکولارساز حوزه»، «ایجاد کانال ارتباطی رسمی میان حوزه با مجلس شورای اسلامی، مجمع تشخیص مصلحت نظام و ...»، «تدوین کتاب درسی انقلاب اسلامی برای حوزویان»، «تعامل بیشتر با آموزش و پرورش برای حضور فعال گروه های تبلیغی طلاب در مدارس»، «اطلاع رسانی در شبکه های پرمخاطب درباره بودجه حوزه»، «تأسیس معاونت حقوقی در مرکز مدیریت حوزه های علمیه» و ... از جمله نظرات و پیشنهادات بوده است.

انتهای پیام / 137
https://qomnews.ir/vdcizqay.t1apr2bcct.html
نام شما
آدرس ايميل شما