يکشنبه ۳۰ دی ۱۳۹۷ ساعت ۰۷:۰۰
کد مطلب : 73626
منبع : خبرگزاری حوزه نیوز

مدیرکل صداوسیمای مرکز قم: رونمایی از ۲۰ مستند شهدای مدافع حرم

قم نيوز : مدیرکل صداوسیمای مرکز قم با بیان اینکه این مرکز آغازگر ساخت مستند شهدای مدافع حرم در کشور است، گفت: به زودی از ۲۰ مستند ساخته شده پیرامون شهدای مدافع حرم رونمایی می‌شود.
رونمایی از ۲۰ مستند شهدای مدافع حرم
رونمایی از ۲۰ مستند شهدای مدافع حرم
به گزارش قم نیوز حجت الاسلام محمدلطفی نیاسر  در دیدار  اسدالله گنجعلی فرمانده لشکر ۱۷ امام علی بن ابی طالب (ع) و اعضای ستاد یادواره شهدای مدافع حرم قم اظهار داشت: کسانی بودند که در راه خدا و دفاع از ارزش‌های الهی و حرم‌های اهل بیت (ع) به شهادت رسیدند و آنان که با همین روحیه باقی ماندند، همچنان در صف مجاهدان فی سبیل الله قرار دارند.

وی با ابراز خرسندی از برگزاری سومین یادواره استانی «مجاوران کریمه، مدافعان عقیله» افزود: صداوسیمای مرکز قم برای پوشش و انعکاس اخبار حوزه ایثار و شهادت بخصوص مراسم مربوط به شهدای مدافع حرم و ایام گرامیداشت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی تمام عزم خود را به کار بسته و از هیچ تلاش و همکاری دریغ نمی‌کند.

مدیرکل صداوسیمای مرکز قم با اشاره به تولید مستند‌های تلویزیونی شهدای مدافع حرم ابراز کرد: کار تولید این نوع مستند‌ها از قم شروع شد به طوری که قم رتبه اول چهارمین جشنواره رسانه‌های برتر حوزه ایثار و شهادت را از لحاظ تعداد آثار کسب کرد و در زمینه تولید آثار کوتاه رتبه اول و در زمینه تعداد آثار ۷۵ دقیقه‌ای رتبه دوم را کسب کردیم.

وی ادامه داد: مستند ۷۵ دقیقه‌ای شهدای مدافع حرم استان قم به گونه‌ای جذاب و اثربخش است که همه مثل یک فیلم سینمایی با رغبت می‌بینند.

حجت الاسلام والمسلمین  لطفی افزود: در حال حاضر ساخت ۱۰ مستند شهدای روحانی مدافع حرم استان قم آغاز شده و ان‌شاءالله در نظر داریم از ۲۰ مستند شهدای مدافع حرم استان در یادواره «مجاوران کریمه، مدافعان عقیله» رونمایی کنیم.

مدیرکل صداوسیمای مرکز قم خاطرنشان کرد: باید به گونه‌ای حرکت کنیم که در زمینه برنامه سازی با محور فرهنگ جهاد و شهادت خودکفا شویم و به همین منظور همکاران ما در بسیج صداوسیما اغلب یادواره‌های شهدا را خودشان ضبط و تولید می‌کنند.

اسدالله گنجعلی رئیس ستاد برگزاری سومین یادواره «مجاوران کریمه، مدافعان عقیله» نیز در این دیدار گفت: ان‌شاءالله حضور صداوسیما در یادواره شهدای مدافع حرم استان به گونه‌ای باشد که حماسه و دستاورد‌های جبهه مقاومت و بخصوص نقش آفرینی رزمندگان و شهدای لشکر ۱۷ را به زیبایی تمام منعکس و تبیین نماید.

وی با اشاره به وجود مزار مطهر ۴۲۰ شهید مدافع حرم در استان قم افزود: این استان پایگاه اصلی شهدای فاطمیون و زینبیون در کشور است.

در این دیدار بر استفاده از ظرفیت‌هایی همچون برنامه تلویزیونی «مداد رنگی» ویژه کودکان شهدای مدافع حرم همزمان با ایام برگزاری یادواره شهدا تاکید شد.
انتهای پیام / 137
https://qomnews.ir/vdcd9905.yt0sx6a22y.html
نام شما
آدرس ايميل شما