يکشنبه ۳۰ دی ۱۳۹۷ ساعت ۱۳:۴۵
کد مطلب : 73644
منبع : خبرگزاری ايرنا
معاون کمیته امداد:

693 طرح اشتغالزایی برای مددجویان کمیته امداد قم ایجاد شد

قم نيوز : معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی(ره) گفت: در 9 ماه امسال، 693 طرح اشتغالزایی با تسهیلاتی بالغ بر 122 میلیارد ریال برای مددجویان این نهاد ایجاد شده است.
693 طرح اشتغالزایی برای مددجویان کمیته امداد قم ایجاد شد
693 طرح اشتغالزایی برای مددجویان کمیته امداد قم ایجاد شد
به گزارش قم نیوز مهرداد مصلح افزود: از این تعداد 337 مورد برای زنان سرپرست خانوار، 356 مورد برای مردان بوده و همچنین 586 مورد از این طرح ها در شهر و 107 مورد نیز در روستاهای استان ایجاد شده است.

وی خاطرنشان کرد: طرح هایی که در بخش زنان سرپرست خانوار اجرایی می شود مثل قالی بافی و خیاطی کم هزینه تر از طرح های بخش آقایان است که بیشتر به سمت صنعت گرایش دارد.

وی با اشاره به تنوع طرح های اشتغال زا، افزود: از تعداد 693 طرح، 2 طرح در حوزه کشاورزی، 80 طرح دامپروری، یک طرح شیلات، 92 طرح صنایع دستی، 85 طرح در حوزه فعالیت های صنعتی و معدنی و 433 طرح نیز در بخش خدمات بوده است.

به گفته مصلح، در 9 ماه سال گذشته نیز 896 طرح اشتغال با پرداخت تسهیلاتی به مبلغ 127 میلیارد ریال برای مددجویان کمیته امداد ایجاد شد.
وی خواستار همکاری بانک ها در ارائه تسهیلات اشتغال شد و بیان کرد: زنان سرپرست خانوار در تامین ضامن با مشکلات عدیده ای مواجه هستند و همین مساله موجب می شود اشتغالشان دست نیافتی شود.

وی با بیان اینکه بیش از 70 درصد منابع مورد نیاز برای اشتغال مددجویان کمیته امداد به منابع بانکی وابسته است، افزود: پرداخت تسهیلات اشتغال از نیمه مردادماه آغاز شده و تا پایان آذرماه، 55 درصد از مبلغ تسهیلات ابلاغی توسط بانک ها به مددجویان کمیته امداد پرداخت شده است.

معاون کمیته امداد قم ابراز امیدواری کرد: با افزایش همکاری بانک ها، ایجاد یک هزار شغل که بر اساس سند اشتغال سال 97 برای استان برنامه ریزی شده است، محقق شود.

وی گفت: کمیته امداد امام خمینی(ره) با توسعه اشتغال به دنبال اجرای پنج هدف شامل ارتقاء سطح آگاهی، فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی خانواده ها، ارتقاء سطح فنی و مهارت های حرفه ای مددجویان تحت پوشش، ایجاد زمینه مناسب برای شکوفایی و خلاقیت نهفته مددجویان و افزایش توان اقتصادی افراد و خانواده ها و همچنین صیانت و تحکیم نهاد خانواده با تحکیم بنیان اقتصادی است.

وی اضافه کرد: برای توانمندسازی خانواده با 6 گام شامل آمایش فضای کسب و کار مناطق، استعدادسنجی مددجویان، شناسایی و معرفی به مرکز مشاوره و راهنمایی شغلی، ارائه مشاوره های تخصصی، معرفی به مراکز آموزشی فنی و حرفه ای و ایجاد شغل با پرداخت تسهیلات یا کاریابی، اهداف اشتغال و خودکفایی خانواده ها را پیش می بریم.

مصلح با بیان اینکه کمیته امداد با ارائه تسهیلات یا کاریابی برای خانواده ها ایجاد اشتغال می کند، ادامه داد: تسهیلات از طریق منابع امداد یا منابع بانکی به متقاضیان ارائه می شود و برای پایدارسازی طرح های اشتغال، مددجویات به مدت پنج سال تحت حمایت و مشاوره کارشناسان فنی اشتغال قرار می گیرند و حتی اگر نیاز به سرمایه باشد، سرمایه مجدد به طرح ها تزریق می شود.

در حال حاضر 37 هزار و 444 تن معادل 2.9 جمعیت استان قم در قالب 21 هزار و 711 خانواده زیر پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) قم هستند که از این تعداد 10 هزار و 905 تن به صورت موردی از خدمات وام، درمان و ازدواج امداد بهره مند می شوند.

96 درصد از خانواده های زیر پوشش ساکن شهر و چهار درصد ساکن روستا هستند؛ تعداد 14 هزار و 145 زن سرپرست خانوار، یک هزار و 829 یتیم، سه هزار و 705 دانش آموز، 628 دانشجو، 13 هزار و 712 سالمند و 2 هزار و 130 بیمار صعب العلاج، خاص و زمین گیر زیر پوشش کمیته امداد قم می باشند.

انتهای پیام/ 110
https://qomnews.ir/vdcdo905.yt0so6a22y.html
نام شما
آدرس ايميل شما