يکشنبه ۳۰ دی ۱۳۹۷ ساعت ۱۶:۰۱
کد مطلب : 73652
منبع : خبرگزاری فارس
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع انسانی استانداری قم:

کارنامه سیستم بانکی قم در پرداخت تسهیلات طرح رونق تولید خوب نیست

قم نيوز : معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع انسانی استانداری قم گفت: کارنامه چند بانک استان در پرداخت تسهیلات طرح رونق تولید خوب نبوده است و باید طی هفته‌های آتی تصمیماتی گرفته شود تا شاهد رشد میزان پرداخت این تسهیلات در قم باشیم.
کارنامه سیستم بانکی قم در پرداخت تسهیلات طرح رونق تولید خوب نیست
کارنامه سیستم بانکی قم در پرداخت تسهیلات طرح رونق تولید خوب نیست
به گزارش قم نیوز مهرداد غضنفری ظهر امروز در جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان قم در تالار امام رضا(ع) فرمانداری با اشاره به توسعه نیروگاه‌های خورشیدی در استان قم اظهار کرد: برنامه توسعه این نیروگاه‌ها را در استان مدیریت می‌کنیم، اما مشکل کمبود برق در قم در سال آینده با توسعه نیروگاه‌های خورشیدی حل نمی‌شود.

وی ادامه داد: باید تدوین برنامه مدیریت مصرف برق بخش‌های مختلف در استان قم در فصل تابستان سال آینده با توجه به تجربه سال جاری باشد تا نقاط ضعف در این زمینه در سال 98 رفع شود.  

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع انسانی استانداری قم افزود: به دنبال تامین اعتبارات برای اجرای چندین پروژه اقتصادی در استان از جمله پروژه اتصال شهرک صنعتی شکوهیه به شبکه راه آهن با همکاری سازمان برنامه و بودجه هستیم.

غضنفری با اشاره به لزوم پیگیری پرونده‌های طرح رونق تولید اظهار کرد: باید دستگاه‌های استان جلسات مستمری را با بانک‌های قم برای پیگیری روند پرداخت تسهیلات این طرح به واحدهای تولیدی استان داشته باشند.

وی ادامه داد: باید بانک‌های مختلف استان قم به میزان منابع مالی که مردم در اختیار دارند، تسهیلات به بخش تولید استان پرداخت کنند، نباید در روند پرداخت تسهیلات طرح رونق تولیدی به بخش تولید قم مشکلی وجود داشته باشد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع انسانی استانداری قم افزود: این که هر کدام از بانک‌ها روال مجزا در زمینه پرداخت تسهیلات به بخش تولید داشته باشند، پذیرفتنی نیست، درخواست تفویض اختیارات وزارتخانه‌های مختلف را به استان‌ها داشتیم.

غضنفری با اشاره به وضعیت پرداخت تسهیلات بانک سپه به بخش تولید استان قم اظهار کرد: عملکرد این بانک در سال جاری در پرداخت تسهیلات به بخش تولید قم مطلوب نیست و بانک سپه از ابتدای سال 97 تاکنون تنها به 18 درصد تعهد خود در پرداخت تسهیلات طرح رونق تولید عمل کرده است.

وی ادامه داد: کارنامه چند بانک استان قم در پرداخت تسهیلات طرح رونق تولید خوب نبوده است و باید طی هفته‌های آتی تصمیماتی گرفته شود تا شاهد رشد میزان پرداخت این تسهیلات در استان باشیم.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع انسانی استانداری قم افزود: حفظ منافع استان در اولویت کار ما است و در صورت قصور مدیری در استان قم در این زمینه با او برخورد خواهد شد.

غضنفری با اشاره به مشکل بنکداران مواد غذایی استان قم اظهار کرد: حل مشکل آن‌ها را در زمینه صدور مجوز ساخت واحدهایشان در شهرک صنعتی شهاب را پیگیری می‌کنیم.

وی ادامه داد: ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان قم به اذعان استاندار قم جزو بهترین کارگروه‌های استان است که تمام مدیران قم در جلسات آن حضور پیدا می‌کنند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع انسانی استانداری قم افزود: تا رسیدن به نقطه مطلوب در استان قم در زمینه پرداخت تسهیلات به بخش تولید فاصله زیادی داریم، در استان قم منابع بانکی به میزان کافی موجود است، ولی بانک‌های خصوصی در قم نقش آفرینی مثبتی در زمینه کمک به بخش تولید نداشتند.

غضنفری با اشاره به اجرای طرح رونق تولید در استان قم اظهار کرد: در سال گذشته در زمینه اجرای این طرح، عملکرد مطلوبی در قم داشتیم، ولی عملکرد استان در اجرای آن در سال جاری خوب نبود، در حالی که بانک‌های قم هزار میلیارد تومان پرداخت تسهیلات به صورت مستقیم در سال 97 داشتند.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdccieqm.2bq1p8laa2.html
نام شما
آدرس ايميل شما