يکشنبه ۳۰ دی ۱۳۹۷ ساعت ۱۷:۰۱
کد مطلب : 73655
منبع : خبرگزاری حوزه نیوز

مراسم سوگواری شهادت حضرت زهرا(س)در دفتر آیت الله وحید خراسانی برگزار شد

قم نيوز : مراسم سوگواری شهادت حضرت زهرا(س) امروز با حضور حضرت آیت الله وحید خراسانی و جمعی از شیعیان و محبین اهل بیت(ع) در قم برگزار شد.
مراسم سوگواری شهادت حضرت زهرا(س)در دفتر آیت الله العظمی وحید خراسانی برگزار شد
مراسم سوگواری شهادت حضرت زهرا(س)در دفتر آیت الله العظمی وحید خراسانی برگزار شد
به گزارش قم نیوز حجت الاسلام والمسلمین حسینی قمی امروز در سالروز شهادت حضرت فاطمه(س) که با حضور حضرت آیت الله وحید خراسانی و اقشار مختلف مردم در بیت معظم له در قم برگزار شد، بابیان اینکه خطبه صدیقه طاهره از خطبه هایی است که درکتابهای مختلف شیعه و سنی نقل شده و دارای سند معتبر است گفت: این خطبه دارای  بخشهایی همچون فلسفه احکام، اهداف پیامبر(ص)، خدمات حضرت علی(ع)، حوادث بعد پیامبر(ص) وبخشی عمده مربوط به دفاع از ولایت است.

سخنران این مراسم افزود: مباحثی که در مورد ولایت بیان شده تنها از حضرت فاطمه(س) برمی آید و کسی غیر از ایشان نمی توانست این حرف را بزند.

وی اظهار داشت: در قدیمی ترین مسند فاطمی بیان شده که حضرت فاطمه، شبیه ترین افراد به پیامبر(ص) بوده، این شباهت در رفتار واخلاق و... بوده است اما بعد از رحلت پیامبر اکرم(ص)، حضرت زهرا(س) ناله می زدند و تنها آروزی شهادت داشتند.

سخنران این مراسم اظهار داشت: آنچه مشخص است این است که غاصبین خلافت، اهانت های زیادی به حضرت کردند، حضرت علی(ع) نگران بودند که حوادثی برای زهرای مرضیه(س) ایجاد شود که بعضی از آن حوادث، اتفاقات آتش زدن درب، فشار بین درب و دیوار بود. چون آنها از هیچ چیز و از هیچ عملی ابایی نداشتند.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی قمی گفت: زمانی که حضرت زهرا(س) خطبه ای که به نام خودشان است درکنار منبر پیامبر(ص) ایراد می کنند و حوادث را بیان می کنند از آن مردم حرکتی در دفاع از ولایت و دین مشاهده نمی شود.

سخنران این مراسم افزود:  بعد از 25 سال همین افراد در جنگ جمل علیه ولایت به میدان می آیند و در آن جنگ این سلاطین چه کار کردند که ده ها هزار نفر را همراه خود کردند.

وی در پایان اظهار داشت: حضرت علی(ع)، 5 سال درگیر انواع جنگ ها بود و در این جنگ افراد زیادی که برای جنگ با حضرت به میدان آمده بودند کشته شدند اما این سؤال همیشه مطرح بوده که چه شد که ده ها هزار نفر بعد از 25 سال علیه ولایت به میدان آمدند ولی در زمانی که حضرت زهرا(س) خطبه ای دردفاع از ولایت ایراد می کنند هیچ کس قدم از حریم ولایت و امامت دفاع نمی کند.
انتهای پیام / 137
https://qomnews.ir/vdcftvde.w6dmtagiiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما