يکشنبه ۳۰ دی ۱۳۹۷ ساعت ۱۸:۲۹
کد مطلب : 73656
منبع : خبرگزاری حوزه نیوز

حجت الاسلام گنجی: شیعه هرچه دارد به برکت صدیقه طاهره(س) است

قم نيوز : حضرت زهرا(س)شجره حیات طیبه رسالت را ماندگار کرده است و اگر باغبانی آن حضرت نبود، امروز نامی از شیعه نیز نبود، شیعه هر چه دارد از حضرت فاطمه(س) دارد.
حضرت زهرا(س) جامع عالی ترین صفات انسانی بود/ شیعه هرچه دارد به برکت صدیقه طاهره(س) است
حضرت زهرا(س) جامع عالی ترین صفات انسانی بود/ شیعه هرچه دارد به برکت صدیقه طاهره(س) است
به گزارش قم نیوز حجت الاسلام گنجی امروز در ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) که با حضور آیت الله العظمی مکارم شیرازی و اقشار مختلف مردم در مدرسه امیر المؤمنین(ع) در قم برگزار شد با اشاره به شحصیت حضرت فاطمه(س) گفت: در عظمت این بانو همین اندازه بس که همانند شب قدر، عظمت و بزرگی و قبر او مخفی است.

سخنران این مراسم افزود: در روایت آمده است« اگر خوبی، نیکی و زیبایی قرار بود هم در وجودی جمع شود او فاطمه(س) است» یعنی حضرت جامع همه خوبیها، نیکیها و زیبایی ها است.

وی اظهار داشت: انبیاء الهی هر کدام یک خوبی وزیبایی و صفتی واحد دارند، ولی حضرت فاطمه جامع همه خوبیها ونیکی هاست. اگر در هر نبی صفت واحد وخوبی واحد است، اما در آن بانو همه آن صفات وخوبی یک جا وجود دارد و بلکه او خوبی آفرین است وهر کسی به ولایت او نزدیک شود، ولایی می شود.

سخنران این مراسم افزود: حضرت فاطمه(س) نه تنها حُسن آفرین هست، بلکه حسن و حسین(علیهم الاسلام) آفرین است.

وی اظهار داشت: دراین عالم بالاتر از نور نداریم، به همین دلیل از 14 معصوم(ع) در قرآن و روایات تعبیر به نور شده است.

حجت الاسلام والمسلمین گنجی گفت: از تقوا نور برمی خیزد و اهل بیت(ع) نورجمال، کمالات و خوبی را از زهرای مرضیه(س) گرفتند.

سخنران این مراسم افزود: پیامبر(ص) فرمودند« فاطمه من برترین عنصر خلقت است» دلیل آن این است که خدا همه را از خاک آفرید اما یک مورد استثناء دارد و آن حضرت زهرا مرضیه است که از سیب بهشتی آفریده شده است.

وی اظهار داشت: حضرت زهرا(س)شجره حیات طیبه رسالت را ماندگار کرده و اگر باغبانی آن حضرت نبود، امروز نامی از شیعه نیز نبود، شیعه هر چه دارد از حضرت فاطمه(س) دارد.


انتهای پیام / 137
https://qomnews.ir/vdcg339u.ak9wn4prra.html
نام شما
آدرس ايميل شما