دوشنبه ۱ بهمن ۱۳۹۷ ساعت ۱۳:۴۵
کد مطلب : 73694
منبع : خبرگزاری ايرنا

905 دانش آموز قمی در مدارس ماندگار تحصیل می کنند

قم نيوز : رئیس اداره متوسطه دوم نظری آموزش و پرورش قم گفت: 905 تن از دانش آموزان در 2 مدرسه متوسطه دوم که جزو مدارس ماندگار کشور محسوب می شود، مشغول به تحصیل هستند.
905 دانش آموز قمی در مدارس ماندگار تحصیل می کنند
905 دانش آموز قمی در مدارس ماندگار تحصیل می کنند
به گزارش قم نیوز حسن مطیع افزود: 2 مدرسه ماندگار شامل مدرسه امام صادق(ع) در ناحیه یک و صدوق در ناحیه 2 در مقطع متوسطه دوم استان قم فعال است و هر دو پسرانه می باشد.

وی اضافه کرد: با توجه به این که یکی از شرایطی که شورای عالی وزارت آموزش و پرورش برای ماندگار شدن مدارس تعیین نموده، دارا بودن قدمت بیش از 50 سال است، هیچ کدام از مدارس دخترانه قم تاکنون این ویژگی را نداشته است.

وی خاطرنشان کرد: مدرسه پسرانه دین و دانش در مقطع متوسطه دوم که در ناحیه یک واقع شده است، شرایط تبدیل شدن به دبیرستان ماندگار را دارد که در این راستا سوابق این دبیرستان به شورای عالی وزارت آموزش و پرورش ارسال شده است و به طور حتم تا سال تحصیلی آینده جزو مدارس ماندگار خواهد شد.

به گفته مطیع، مدرسه امام صادق(ع) با 17 کلاس درس، 475 دانش آموز، مدرسه صدوق با 15 کلاس درس، 430 دانش آموز و مدرسه دین و دانش با 13 کلاس، 390 دانش آموز دارد.

وی گفت: طبق اساسنامه مدارس ماندگار، دانش آموزانی که معدل آن ها بالای 18 باشد در این مدارس پذیرفته می شوند و شورای عالی وزارت آموزش و پرورش نیز سایر شرایط ورود دانش آموزان به مدارس ماندگار را به هیات امنای این مدارس واگذار نموده است.

وی ادامه داد: معلمانی که در مدارس ماندگار تدریس می کنند از پایه علمی بالایی برخوردارند و دانش آموزان محصل در مدارس ماندگار نباید نمره ای کمتر از 14 کسب کنند و معدلشان نیز نباید کمتر از 18 باشد.

رئیس اداره متوسطه دوم نظری آموزش و پرورش قم با اشاره به این که مدارس ماندگار متقاضیان زیادی دارد، افزود: هیات امنای این مدارس 15 شاخص از جمله دارا بودن نمره انضباط بالا، عضو خانواده شهدا و فرهنگی بودن و همچنین کسب مدال هایی در مسابقات ورزشی، فرهنگی و هنری را از جمله شرط های ورود به مدارس ماندگار در نظر گرفته است.

وی با بیان این که روند جاری آموزشی مدارس ماندگار باید در سطح بالا باشد، بیان کرد: در سال های گذشته افرادی از مدرسه امام صادق(ع) فارغ التحصیل شده اند، که در گذشته و امروز جزو سیاستمداران و نخبگان کشور می باشند.

وی با اشاره به تدریس شهید بهشتی در مدرسه امام صادق(ع)، گفت: این مدرسه فارغ التحصیلانی از جمله علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی، آیت الله صادق آملی لاریجانی رئیس قوه قضاییه، رضا فرجی دانا وزیر اسبق علوم، سید احمد مصطفوی فرزند امام راحل، محمدباقر لاریجانی معاون آموزشی وزیر بهداشت، ابوالحسن فرهودی بنیاگذار رشته تخصصی ایمونولوژی آلرژی در ایران، احمدامیرآبادی فراهانی عضو هیات رئیسه مجلس، ابوالفضل ایرانی خواه رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم، حسن بختیاری نائب رئیس شورای اسلامی شهر قم، حجت الاسلام علی بنایی نماینده قم در دوره های هفتم و هشتم مجلس شورای اسلامی، رضا سیار فرماندار قم و عباس محتاج استاندار اسبق قم داشته است. 

انتهای پیام/ 110
https://qomnews.ir/vdci5qay.t1ap32bcct.html
نام شما
آدرس ايميل شما