دوشنبه ۱ بهمن ۱۳۹۷ ساعت ۱۵:۵۲
کد مطلب : 73700
منبع : خبرگزاری فارس
دبیر جشنواره کتاب سال حوزه:

جشنواره کتاب سال حوزه با سخنرانی آیت‌الله مکارم شیرازی در قم برگزار می‌شود

قم نيوز : دبیر جشنواره کتاب سال حوزه گفت: بیستمین دوره این جشنواره روز پنج شنبه چهارم بهمن ماه ساعت 9 صبح با سخنرانی آیت الله مکارم شیرازی در مدرسه علمیه دارالشفاء برگزار می شود.
جشنواره کتاب سال حوزه با سخنرانی آیت‌الله مکارم شیرازی در قم برگزار می‌شود
جشنواره کتاب سال حوزه با سخنرانی آیت‌الله مکارم شیرازی در قم برگزار می‌شود
به گزارش قم نیوز حجت‌الاسلام ابوالقاسم مقیمی حاجی ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه استان قم با اشاره به بخش‌های مختلف جشنواره کتاب سال حوزه اظهار کرد: یک بخش از این جشنواره مربوط به چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی است و در راستا 146 کتاب به دبیرخانه جشنواره رسید که 9 اثر کاندیدای اصلی شدند و از سه اثر برگزیده تقدیر می‌شود.

وی ادامه داد: در همایش کتاب سال حوزه در سال جاری موضوعاتی همچون الگوی ایرانی اسلامی، انقلاب اسلامی، فضای مجازی و خانواده جزو اولویت‌ها بوده است و این موضوعات امسال مورد توجه پژوهشگران حوزوی قرار گرفت.

دبیر جشنواره کتاب سال حوزه افزود: آثاری که با عنوان فرهنگی و تبلیغی به نگارش درآمده است، در این جشنواره در رده جداگانه مورد ارزیابی قرار می‌گیرد.

مقیمی حاجی با اشاره به آثار رسیده به دبیرخانه جشنواره کتاب سال حوزه اظهار کرد: در سال جاری  هزار و 172 کتاب و پایان نامه سطح چهار به دبیرخانه جشنواره رسید که در 18 گروه علمی مورد ارزیابی قرار گرفت و 219 اثر پس از ارزیابی‌های اولیه حائز کیفیت بودند و 250 ارزیاب در رشته‌های مختلف این آثار را به صورت تفصیلی مورد بررسی قرار دادند، 51 اثر پس از ارزیابی‌های تفصیلی کاندیدای برای انتخاب به عنوان آثار برگزیده شدند.

وی ادامه داد: بیشترین آثار رسیده به دبیرخانه کتاب سال حوزه مربوط به انقلاب اسلامی بود که آثار 10 سال اخیر را شامل می‌شد، گروه‌های فقه و اصول، اخلاق و عرفان و کلام جزو گروه‌هایی بودند که بیشترین آثار در این موضوعات به دبیرخانه جشنواره سال حوزه رسید.

دبیر جشنواره کتاب سال حوزه افزود:در میان آثار رسیده به دبیرخانه 1113 کتاب و پایان نامه مربوط به برادران و 59 کتاب و پایان نامه برای خواهران بوده، از حیثیت میلیت 1025 کتاب و پایان نامه مربوط به نویسندگان ایرانی و 147 اثر خارجی است، 1100 اثر رسیده به دبیرخانه جشنواره کتاب سال حوزه به زبان فارسی و باقی به زبان‌های عربی و انگلیسی و سایر زبان‌ها بوده است.

مقیمی حاجی با اشاره به همایش مقالات علمی حوزه اظهار کرد: 47 نشریه حوزوی در این جشنواره شرکت کردند و 125 مقاله از سوی اعضای هیأت تحریریه مورد ارزیابی قرار گرفتند، 56 مقاله انتخاب شد و آثار برگزیده پس از انتخاب مورد تقدیر قرار می‌گیرد.

وی ادامه داد: از سه ناشر و مرکز علمی در جشنواره کتاب سال حوزه به عنوان مراکز و ناشران برتر تقدیر و دو ناشر و مرکز علمی هم به عنوان شایسته تقدیر معرفی می‌شود.

دبیر جشنواره کتاب سال حوزه افزود: نمایشگاهی در روز برگزاری این جشنواره به مناسبت بیستمین دوره جشنواره برگزار می‌کنیم، همچنین در روز جشنواره از مرحوم آیت‌الله هاشمی شاهرودی به عنوان شخصیت برتر فقهی و سیاسی حوزه و از آیت‌الله موسوی خلخالی از اساتید درس خارج مشهد به عنوان شخصیت برتر علمی حوزه تقدیر صورت می‌گیرد.

مقیمی حاجی آیت‌الله مکارم شیرازی را سخنران جشنواره کتاب سال حوزه دانست و خاطرنشان کرد: آیت‌الله اعرافی مدیر حوزه‌های علمیه هم در این جشنواره سخنرانی می‌کند، زمان و مکان برگزاری مراسم بیستمین دوره جشنواره کتاب سال حوزه روز پنج شنبه چهارم بهمن ماه ساعت 9 صبح در مدرسه علمیه دارالشفاء است.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcgzu9u.ak9wz4prra.html
نام شما
آدرس ايميل شما