سه شنبه ۲ بهمن ۱۳۹۷ ساعت ۰۸:۳۰
کد مطلب : 73727
منبع : خبرگزاری ايرنا
معاون حمل‌ و نقل و ترافیک شهرداری:

ترافیک هسته مرکزی قم موقتی و غیرقابل اجتناب است

قم نيوز : معاون حمل‌ و نقل و ترافیک شهرداری قم، ترافیک هسته مرکزی شهر را ناشی از انسداد مسیرهای محدوده ایستگاه های در حال ساخت مترو دانست و گفت: ترافیک ایجاد شده موقتی و غیر قابل اجتناب است.
ترافیک هسته مرکزی قم موقتی و غیرقابل اجتناب است
ترافیک هسته مرکزی قم موقتی و غیرقابل اجتناب است
به گزارش قم نیوز عباس ذاکریان افزود: کار عمرانی محدوده ایستگاه های در حال ساخت خط یک مترو موجب شده تا مجبور به انسداد برخی محورهای اصلی از جمله محور امام زاده ابراهیم(ع) شویم و انسداد این محورها بار ترافیک سنگینی در هسته مرکزی قم طی ماه های اخیر ایجاد کرده است که برای ایجاد یک سیستم حمل و نقلی پایدار باید این مشکلات را به صورت مقطعی پذیرفت.

وی بیان کرد: برخی اقدام های توسعه ای در سطح شهر به صورت مقطعی ممکن است ترافیک را زیاد کند ولی با بهره برداری از آن طرح ها که منجر به اصلاح سیستم حمل و نقل عمومی معابر قم می شود، به طور قطع کاهش ترافیک در این محورها را در بلند مدت در پی خواهد داشت.

وی ایجاد ترافیک در اطراف میدان مطهری را نیز به دلیل انسداد برخی خیابان های اطراف این میدان برای تکمیل ایستگاه مترو اعلام کرد و گفت: با پایان عملیات عمرانی ایستگاه های خط یک مترو قم و بازگشایی محورهای مسدود شده، بار ترافیکی در هسته مرکزی قم کاهش می یابد.

ذاکریان با اشاره به زمان احتمال بازگشایی این محور گفت: بر اساس مذاکرات صورت گرفته قرار است محورهای مسدود شده اطراف ایستگاه های مترو دو هفته پیش از عید نوروز امسال بازگشایی شود.

معاون حمل‌ و نقل و ترافیک شهرداری قم،با اشاره به آخرین روند احداث مترو قم گفت: عملیات عمرانی خط اول مترو قم در حال اجراست، تونل فاز اول تا میدان ولی عصر(عج) تاکنون تکمیل شده و ایستگاه های مترو نیز با سرعت در حال تکمیل شدن هستند.

وی خرید ناوگان مورد نیاز مترو را مهمترین چالش راه اندازی قطار شهری قم دانست و افزود: به دلیل اینکه بخش زیادی از قطار شهری و تامین ناوگان مورد نیاز متروی قم وارداتی است و با توجه به نوسانات نرخ ارز، تخصیص ارز مورد نیاز با سختی و به کندی انجام می شود، امکان تعیین زمان دقیق راه اندازی مترو قم وجود ندارد ولی امیدواریم اوایل سال 98 شاهد بهره برداری از این خط باشیم.

عملیات اجرایی احداث خط A مترو قم در نیمه دوم سال 88 با اعتباری بالغ بر 11 هزار میلیارد ریال توسط قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء آغاز شد، راه اندازی خط مترو قم به 2 مرحله تقسیم بندی شده است که در مرحله نخست مسیر قلعه کامکار تا میدان مطهری و در مرحله دوم مسیر میدان مطهری تا ایستگاه مسجد مقدس جمکران راه اندازی می‌ شود.

انتهای پیام/ 110
https://qomnews.ir/vdcfeede.w6dm0agiiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما