سه شنبه ۲ بهمن ۱۳۹۷ ساعت ۲۱:۴۰
کد مطلب : 73758
منبع : خبرگزاری فارس
رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی:

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی: قدرت خرید مردم نصف شد

قم نيوز : رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: مردم به دلیل آثار تورمی ناشی از شوک ارزی در اقتصاد که ابتدای سال جاری رخ داد، با مشکلات اقتصادی مواجه هستند و قدرت خرید آن‌ها نصف شده است،
قدرت خرید مردم نصف شد
قدرت خرید مردم نصف شد
به گزارش قم نیوز محمد رضا پورابراهیمی شامگاه سه شنبه در دیدار با آیت‌الله سبحانی با اشاره به ریشه مشکلات اقتصادی اظهار کرد: قوانین بانکی و عدم انطباق آن با موازین شرعی از جمله دلایل مشکلات اقتصادی است.

وی ادامه داد: وابستگی بانک مرکزی به دولت بسیاری از مشکلات را طی سال‌های اخیر به وجود آورد، بانک مرکزی بر ارکان بازار پول کشور نظارت لازم را ندارد، به همین دلیل در مجلس قانون بانک مرکزی را اصلاح کردیم تا این بانک استقلال پیدا کند.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی افزود: بسیاری از قراردهای بانکی در زمان کنونی قراردادهای صوری است و یکی از مشکلات اصلی در زمینه عقود بانکی تفاوت بین نرخ سود پرداخت شده توسط بانک‌ها با نرخ سود واقعی است و این مساله مشکلاتی را برای کشور وجود آورده است.

پورابراهیمی با اشاره به قانون مالیات ارزش افزوده اظهار کرد: این مالیات به جای بخش مصرف از بخش تولید اخذ می‌شود و با هدف رفع مشکلات تولیدکنندگان، قانون مالیات ارزش افزوده را با حضور نمایندگان بخش خصوصی در مجلس اصلاح کردیم.

وی ادامه داد: در حال رایزنی با دستگاه قضایی برای تکمیل اصلاحیه قانون مبارزه با قاچاق ارز و کالا هستیم تا تدوین این قانون طی ماه‌های آینده به پایان برسد.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی افزود: مردم به دلیل آثار تورمی ناشی از شوک ارزی در اقتصاد که ابتدای سال جاری رخ داد، با مشکلات اقتصادی مواجه هستند و قدرت خرید آن‌ها نصف شده است، در مجلس راهکارهایی را پیگیری می‌کنیم تا با افزایش ارزش پول ملی، آثار تورمی شوک ارزی کاهش یابد.

پورابراهیمی افزایش قدرت خرید مردم را جزو برنامه‌های مجلس شورای اسلامی دانست و تصریح کرد: در بودجه سال آینده حقوق کارمندان بین 20 تا 25 درصد افزایش پیدا می‌کند، همچنین برای عدم افزایش قیمت کالاهای اساسی در سال 98 تلاش خواهیم کرد.

وی ادامه داد: با وجود اینکه مجلس به دولت اجازه داد که در سال جاری 14 میلیارد دلار برای واردات کالاهای اساسی هزینه کند تا قیمت این کالاها ثابت بماند، اما با این وجود امسال شاهد رشد 70 درصدی قیمت کالاهای اساسی بودیم.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی افزود: این کمیسیون پیشنهاد داد که سهام عدالت تا پیش از پایان سال جاری واگذار شود، 50 میلیون نفر در کشور حائز دریافت سهام عدالت هستند و ارزش سهام عدالت هر نفر حدود سه میلیون تومان است.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcjoaea.uqetizsffu.html
نام شما
آدرس ايميل شما