چهارشنبه ۳ بهمن ۱۳۹۷ ساعت ۰۴:۰۰
کد مطلب : 73768
منبع : خبرگزاری فارس
رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی:

مشکلات اقتصادی کشور به دلیل دوری از مبانی اقتصاد اسلامی است

قم نيوز : رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: بخشی از مشکلاتی که در حوزه اقتصاد کشور داریم، به دلیل دوری از مبانی اقتصاد اسلامی است و همه این مشکلات به دلیل تحریم‌های آمریکا نیست.
مشکلات اقتصادی کشور به دلیل دوری از مبانی اقتصاد اسلامی است
مشکلات اقتصادی کشور به دلیل دوری از مبانی اقتصاد اسلامی است
به گزارش قم نیوز محمد رضا پورابراهیمی ظهر امروز در دیدار با آیت‌الله نوری همدانی با اشاره به تشکیل شورای هماهنگی اقتصادی سران قوا اظهار کرد: این شورا از اواخر اردیبهشت ماه سال جاری با تدبیر رهبر معظم انقلاب تشکیل شد و افرادی از مجلس شورای اسلامی، قوه مجریه و قوه قضائیه در شورا حضور دارند.

وی ادامه داد: جلساتی که شورای هماهنگی اقتصادی سران قوا برگزار کردند، همگرایی بین قوا ایجاد آورد، دولت در ابتدای سال اشتباهاتی را در حوزه ارز داشت.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی افزود: ارکان نظام باید از ظرفیت‌های قانونی خود برای بهبود وضعیت اقتصادی کشور استفاده کنند و در مجلس شورای اسلامی هم ظرفیت‌های خوبی وجود دارد.

پورابراهیمی عملکرد نظام بانکی را مورد انتقاد مراجع عظام تقلید دانست و تصریح کرد: مراجع، فعالان اقتصادی و توده‌های مردم به نظام بانکی انتقاداتی دارند، در این راستا قانون بانک مرکزی بعد از چند دهه در مجلس شورای اسلامی اصلاح شد، به دنبال ایجاد یک بانک جدید به نام بانک توسعه در کشور هستیم.

وی ادامه داد: بخشی از دغدغه‌هایی که مراجع عظام تقلید داشتند، در قانون بانک مرکزی لحاظ کردیم و در این راستا نظارت مستمر شرعی بر اجرا در حوزه بانک مرکزی برای عدم عدول از موارد شرعی ضرورت دارد، اصلاح قانون بانک مرکزی به پایان رسید و در آینده نزدیک در صحن مجلس ارائه می‌شود.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی افزود: بخشی از مشکلاتی که در حوزه اقتصاد کشور داریم، به دلیل دوری از مبانی اقتصاد اسلامی است و همه این مشکلات به دلیل تحریم‌های آمریکا نیست.

پورابراهیمی با اشاره به اخذ دیرکرد در بانک‌ها اظهار کرد: با توجه به دغدغه مراجع عظام تقلید و مردم، قانونی برای حذف اخذ دیرکرد تصویب کردیم که این قانون اکنون در شورای نگهبان است، در صورت اجرای آن مشکلات مردم در خصوص دیرکرد حل می‌شود.

وی ادامه داد: در بودجه سال 98 تلاش می‌کنیم که تامین کالاهای اساسی در بودجه دیده شود، اشتغال جوانان از جمله دغدغه‌های مردم است و در بودجه رقمی برای اشتغال پیش بینی شده است.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: کمیته ضد تحریم در مجلس تشکیل شده است، ولی از دولت گلایه داریم که در بخشی از امور نه تنها به وظیفه خود عمل نکرد، بلکه آثار تصمیمات دولت در حوزه ارزی به تورم منجر شد.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcaa0n0.49nei15kk4.html
نام شما
آدرس ايميل شما