چهارشنبه ۳ بهمن ۱۳۹۷ ساعت ۱۴:۱۳
کد مطلب : 73773
منبع : خبرگزاری تسنیم

فعالیت‌های فرهنگی مسجد جمکران در راستای تربیت زائران انقلابی است

قم نيوز : معاون فرهنگی مسجد مقدس جمکران با تأکید بر اینکه فعالیت‌های فرهنگی ما باید در جهت تربیت زائرانی انقلابی باشد، گفت: برای رسیدنش به جامعه‌ای شهیدپرور باید فرهنگ سبک زندگی شهدا را ترویج کنیم.
فعالیت‌های فرهنگی مسجد جمکران در راستای تربیت زائران انقلابی است
فعالیت‌های فرهنگی مسجد جمکران در راستای تربیت زائران انقلابی است
به گزارش قم نیوز ابراهیم صدوقی ظهر امروز در نشست شورای سیاست‌گذاری کنگره شهدای مقاومت که به میزبانی مسجد مقدس جمکران برگزار شد، با اشاره به اینکه در 40 سالگی انقلاب اسلامی اصلی‌ترین موضوع مهدویت است، اظهار داشت: قم ویترین فرهنگی کشور است و در این زمینه هر فعالیتی صورت بگیرد می‌تواند برای اجرا در تمام کشور الگوبرداری شود.

وی ادامه داد: در برنامه‌ریزی فعالیت‌های فرهنگی مسجد مقدس جمکران سه موضوع به‌عنوان اهداف اصلی مورد تأکید است؛ نخستین مورد معرفت افزایی در جامعه نسبت به امام زمان (علیه‌السلام) است، در ادامه به دنبال ایجاد انس با حضرت در دل مردم هستیم و هدف سوم تبیین وظایف منتظران در عصر غیبت امام زمان (عجل الله تعالی فرجه) و تبیین جایگاه ولایت‌فقیه به‌عنوان نائب آن حضرت به‌عنوان موضوعی اعتقادی و نه سیاسی است که در این راستا فعالیت‌هایی طرح‌ریزی‌شده و در حال اجراست.

معاون فرهنگی مسجد مقدس جمکران با تأکید بر اینکه فعالیت‌های فرهنگی ما باید در جهت تربیت زائرانی انقلابی باشد، گفت: برای رسیدن به جامعه‌ای شهیدپرور باید فرهنگ سبک زندگی شهدا را ترویج کنیم و جمکران در این زمینه بستری است که گروه‌ها و نهادهای مختلف می‌توانند از آن برای رسیدن به این اهداف مقدس استفاده کنند.

صدوقی به برنامه‌های این مکان مقدس برای گسترش فرهنگ ایثار و شهادت اشاره کرد و گفت: تجلیل از خانواده‌های معظم شهدای مدافع حرم در مراسم دعای توسل، راه‌اندازی کارگاه‌های آموزشی زندگی به سبک شهدا و ایجاد نمایشگاه‌های مختلف برای بیش از 20 میلیون زائر جمکران در طول سال ازجمله این فعالیت‌هاست.

وی با اشاره به اینکه ارتقاء سطح کیفی برگزاری دعای ندبه در این مکان مقدس به برکت تشییع پیکرهای مطهر شهدای مدافع حرم و شهدای گمنام در این مراسم بود، گفت: کار در این حوزه باید با انسجام، التزام و انتظام همراه باشد تا بتوانیم موضوع یاران آخرالزمانی سیدالشهدا (علیه‌السلام) را برای جامعه تبیین کنیم.

معاون فرهنگی مسجد مقدس جمکران برگزاری کنگره شهدای مقاومت را حرکتی ارزشمند و اثرگذار توصیف و خاطرنشان کرد: معاونت فرهنگی مسجد مقدس جمکران ظرفیت‌های فکری، محتوایی و اجرایی خود را برای هر چه باشکوه‌تر و کیفی‌تر برگزار کردن برنامه‌ها و مراسم این کنگره که مزین به نام شهدای مدافع حرم حضرت زینب (سلام‌الله علیها) است به خدمت خواهد گرفت.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcgwu9u.ak9wu4prra.html
نام شما
آدرس ايميل شما