چهارشنبه ۳ بهمن ۱۳۹۷ ساعت ۱۹:۲۶
کد مطلب : 73789
منبع : خبرگزاری فارس
روان درمانگر و پژوهشگر فضای مجازی:

هرزه نگاری رفتارهای جنسی پرخطر را تشدید می‌کند

قم نيوز : یک پژوهشگر فضای مجازی با بیان اینکه استفاده از هرزه نگاری، رفتارهای جنسی پُر خطر را افزایش می‌دهد گفت: برخی سازمان‌های غربی، هرزه نگاری را به عنوان داروی اعتیادگونه عنوان می‌کنند.
هرزه نگاری رفتارهای جنسی پرخطر را تشدید می‌کند
هرزه نگاری رفتارهای جنسی پرخطر را تشدید می‌کند
به گزارش قم نیوز یوسف خدابنده‌لو ظهر امروز در سومین دوره کشوری تربیت راهنمایان سواد مجازی با رویکرد نوجوانان که زیر نظر سازمان فضای مجازی سراج در مجتمع یاوران مهدی قم برگزار می‌شود، اظهار کرد: از حدود 20 سال قبل توجه به هرزه نگاری شکل جدی‌تری پیدا کرد، اما منجر به استفاده بیش از حد از این فضا شد.

وی با بیان اینکه برخی سازمان‌های غربی، هرزه نگاری را به عنوان داروی اعتیادگونه عنوان می‌کنند، ابراز کرد: یکی از دلایل هرزه نگاری، بالا نگه داشتن سطح برانگیختگی است و به همین دلیل نوجوانان یکی از اقشار مهم در راستای ترویج هرزه نگاری هستند.

این پژوهشگر فضای مجازی تصریح کرد: در سیستم عصبی نوجوانان، حساسیت به پاداش بیشتر از سایر انسان‌ها است چراکه در دوران نوجوانی طغیان هورمونی وجود دارد و به همین دلیل، انتخاب را برای نوجوانان سخت می‌کند و فضای مجازی می‌تواند در اذهان این رده سنی بیشتر تاثیر بگذارد.

خدابنده‌لو ادامه داد: استفاده از هرزه نگاری، رفتارهای جنسی پُر خطر را افزایش می‌دهد و منجر به افزایش بیماری‌های واگیردار می‌شود.

وی با بیان اینکه در افراد معتاد به هرزه نگاری، نرخ افسردگی بالاتر است، تاکید کرد: افسردگی بالینی در افرادی که معتاد به پورنوگرافی هستند، دو برابر سایر انسان‌ها است.

این پژوهشگر فضای مجازی با بیان اینکه هرزه نگاری به روابط زناشویی آسیب جدی خواهد زد، عنوان کرد: هرزه نگاری موجب می‌شود تا همسر آن فرد، همواره احساس خیانت از سوی طرف مقابل خود را داشته باشد و در برخی نظرسنجی‌ها نیز عنوان شده 20 درصد افراد، هرزه نگاری را به روابط جنسی ترجیح می‌دهند.

خدابنده‌لو با اشاره به اینکه نگرانی خانم‌ها درباره هر موضوعی بیشتر از آقایان است، گفت: بالاترین درصد نگرانی این است که حدود 36 درصد خانم ها فکر می‌کنند که همسرشان از طریق هرزه نگاری به سمت خیانت کردن خواهد رفت و از سوی دیگر خانم‌ها فکر می‌کنند کنترل هرزه نگاری سخت است و فرد مقابل نمی‌تواند این مشکل را کنترل کند؛ در حالی که خود فرد به این اندازه برآشفتگی ندارد.

این پژوهشگر فضای مجازی با بیان اینکه طبیعت زیستی زنان است که می‌خواهند مردها را محدود کنند، اظهار کرد: به شدت آمار مراجعه به کلینیک‌های روان درمانی زیاد شده است.

خدابلنده‌لو عنوان کرد: بعد از 40 سالگی، مدیریت سبک زندگی سخت می‌شود و اهمیت دارد تا آن زمان تمام رفتارهای فرد را کنترل کرد.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcdn505.yt0sj6a22y.html
نام شما
آدرس ايميل شما