چهارشنبه ۳ بهمن ۱۳۹۷ ساعت ۱۷:۵۰
کد مطلب : 73790
معاون نظارت و ارزشیابی سازمان فضای مجازی سراج:

نباید فضای مجازی جایگزین زندگی شود/ جنگ سایبری تحمیلی است

قم نيوز : معاون نظارت و ارزشیابی سازمان فضای مجازی سراج گفت: فضای مجازی در ایران موجب شده تا فرد رغبتی به گفت و شنود حضوری نداشته باشد و باید این وضعیت کنترل شود.
نباید فضای مجازی جایگزین زندگی شود/ جنگ سایبری تحمیلی است
نباید فضای مجازی جایگزین زندگی شود/ جنگ سایبری تحمیلی است
به گزارش قم نیوز احمد قیومی ظهر امروز در سومین دوره کشوری تربیت راهنمایان سواد مجازی با رویکرد نوجوانان که زیر نظر سازمان فضای مجازی سراج در مجتمع یاوران مهدی قم برگزار می‌شود، اظهار کرد: اعضایی که در سازمان فضای مجازی سراج فعالیت می‌کنند، دغدغه دارند و می‌خواهند کاری انجام دهند تا آسیب‌ها در این فضا کم شده و از فرصت‌ها بهره برده شود.

وی به تاثیر فضای مجازی در جامعه امروزی اشاره کرد و افزود: نوجوانان و جوانان سلاحی دارند که خیلی قدرتمند و به نوعی یادگیری خودانگیخته است که به این خواسته‌ها با کمی جستجو در اینترنت می‌توانند دسترسی پیدا کنند.

معاون نظارت و ارزشیابی سازمان فضای مجازی سراج یادآور شد: ژاپن در حوزه الکترونیک و فناوری سرآمد و در جهان پیشتاز است ولی در همین کشور، یک روزنامه روزانه 11 میلیون نسخه چاپ می‌شود و این موضوع نشان می‌دهد، ژاپنی‌ها مطالعه روزنامه را جانشین فضای الکترونیک نکردند.

قیومی تصریح کرد: علم اقتصاد می‌گوید برخی کالاها مکمل دیگری هستند به همین خاطر است که فضای مجازی، دلچسب است چراکه در کنار زندگی می‌آید و کمکمان می‌کند ولی جایی خطرناک خواهد شد که جانشین فضای اصلی زندگی شود.

وی ادامه داد: طبق آخرین بررسی‌ها، در ایران فضای مجازی جانشین زندگی اصلی می‌شود و این موضوع نمی‌تواند اتفاق خوبی باشد؛ این مسئله موجب می‌شود تا فرد دیگر رغبتی به گفت و شنود حضوری و قرار گرفتن کنار دیگران پیدا نکند و ما باید این وضعیت را در جامعه و به ویژه در نوجوانان کنترل کنیم.

معاون نظارت و ارزشیابی سازمان فضای مجازی سراج ابراز کرد: نوجوانان ما با بازی‌های تلفن همراه که کار پیام رسان را نیز انجام می‌دهد و اپلیکیشن‌هایی که نیازهایشان را برطرف می‌کند، درگیر فضای مجازی شدند در حالی که نباید در برخی فضاها وارد شوند.

قیومی با تاکید بر اینکه نمی‌توانیم مقابل تکنولوژی بایستیم، گفت: تکنولوژی از ما اجازه نمی‌گیرد و مسیرش را پیش می‌رود؛ با برخی افراد که می‌گویند برخی اپلیکیشن‌ها برای آوردن به ایران ساخته شده، هم نظر نیستم چراکه آنها برای خودشان چنین برنامه‌هایی را درست کردند ولی نحوه استفاده از شبکه‌های اجتماعی در آن کشورها و ایران متفاوت است.

وی ادامه داد: طبق ارزیابی انجام شده توسط یکی از دانشگاه های انگلستان آنها بهترین شبکه اجتماعی را توئیتر و بدترین را اینستاگرام می‌دانستند اما در کشور ما اینستاگرام بدون فیلتر و توئیتر فیلتر بوده که دلیل آن بی‌اهمیت بودن فضای مجازی برای خیلی از افراد مسؤول است.

معاون نظارت و ارزشیابی سازمان فضای مجازی سراج تصریح کرد: در شورای عالی فضای مجازی کشور، تعدادی از افراد فقط آدم‌های خوبی هستند ولی متاسفانه هیچ سررشته‌ای از فضای مجازی ندارند چون اگر توان و تخصص در این حوزه داشتند این وضع مصوبات نبود؛ مصوبات، نشان دهنده عدم شناخت از فضای مجازی است.

قیومی تصریح کرد: سازمان فضای مجازی سراج به‌عنوان سازمانی که ریشه و پایه آن مردم نهاد بوده و دغدغه حضور مردم در این میدان را دارد، می‌خواهد مثل دوران جنگ تحمیلی که مردم به نیروهای مسلح کمک کردند و در نهایت پیروزی را به ارمغان آوردند، در جنگ سایبری که الان گرفتار آن شدیم نیز حمایت لازم را داشته باشد.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcfxede.w6dm1agiiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما