پنجشنبه ۴ بهمن ۱۳۹۷ ساعت ۱۵:۱۵
کد مطلب : 73799
منبع : خبرگزاری فارس
دبیر همایش کتاب سال حوزه مطرح کرد

مرتبط بودن 40 درصد آثار همایش کتاب سال حوزه با علوم انسانی اسلامی

قم نيوز : دبیر همایش کتاب سال حوزه گفت: امسال میزان آثار مرتبط با علوم انسانی اسلامی، شامل حدود 40 درصد آثار رسیده به دبیرخانه همایش کتاب سال حوزه بود.
مرتبط بودن 40 درصد آثار همایش کتاب سال حوزه با علوم انسانی اسلامی
مرتبط بودن 40 درصد آثار همایش کتاب سال حوزه با علوم انسانی اسلامی
به گزارش قم نیوز حجت‌الاسلام ابوالقاسم مقیمی حاجی ظهر امروز در بیستمین همایش کتاب سال حوزه در سالن همایش‌های مدرسه علمیه دارالشفاء با اشاره به کارنامه این همایش اظهار کرد: طی 20 دوره برگزاری همایش کتاب سال حوزه حدود 17 هزار اثر به دبیرخانه همایش رسید که چهار هزار و 306 اثر از وضعیت کیفی مناسب برخوردار بودند.

وی ادامه داد: در سال جاری حدود هزار و 172 اثر به دبیرخانه کتاب سال حوزه رسید، البته تمامی آثار منتشر شده در حوزه به این دبیرخانه نمی‌رسد.

دبیر همایش کتاب سال حوزه افزود: در سه سال اخیر هر سال 138 پایان نامه سطح چهار به دبیرخانه این همایش می‌رسد، در حالی که در 10 سال نخست برگزاری همایش کتاب سال حوزه هر سال تنها 12 پایان نامه به دبیرخانه این همایش واصل می‌شد.

مقیمی حاجی با اشاره به اولویت‌های پژوهشی همایش کتاب سال حوزه اظهار کرد: آسیب‌های اجتماعی، اقتصاد مقاومتی، سبک زندگی اسلامی، فضای مجازی و هنر جزو اولویت‌های پژوهشی این همایش در بیستمین دوره بود که 40 اثر همایش در این موضوعات به دبیرخانه همایش کتاب سال حوزه رسید.

وی ادامه داد: گروه انقلاب اسلامی در سال جاری به دلیل تقارن با چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در همایش کتاب سال حوزه فعال شد که در این خصوص 132 اثر به دبیرخانه این همایش رسید، باید آثار علمی و تحلیلی بیشتری در زمینه انقلاب اسلامی توسط حوزویان تدوین شود.

دبیر همایش کتاب سال حوزه افزود: 889 کتاب و 136 پایان نامه از سوی محققان ایرانی و 141 کتاب و 6 پایان نامه از سوی محققان غیرایرانی در سال جاری به دبیرخانه این همایش رسید.

مقیمی حاجی با اشاره به وضعیت گروه‌های علمی همایش کتاب سال حوزه اظهار کرد: از میان 19 گروه علمی همه گروه‌ها به جز گروه کلام آثاری را در مرحله نهایی داشتند.

وی ادامه داد: امسال میزان آثار مرتبط با علوم انسانی اسلامی حدود 40 درصد آثار رسیده به دبیرخانه همایش کتاب سال حوزه بود.

دبیر همایش کتاب سال حوزه افزود در انتخاب فرآیند اعضای هیأت داوری این همایش سعی شده است که این افراد یک گروه از یک مرکز علمی واحد نباشند.

وی خاطرنشان کرد: بیستمین دوره همایش کتاب سال حوزه چهار اثر برگزیده، 21 اثر شایسته تقدیر و 26 اثر شایسته تحسین دارد.

انتهای پیام / 137
https://qomnews.ir/vdceof8f.jh8xoi9bbj.html
نام شما
آدرس ايميل شما