شنبه ۶ بهمن ۱۳۹۷ ساعت ۰۸:۳۰
کد مطلب : 73823
منبع : خبرگزاری فارس
عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی:

کنوانسیون پالرمو استعمارگری جدید در صحنه بین المللی است/ پذیرش FATF مشکلات کشور را بیشتر می‌کند

قم نيوز : عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: کنوانسیون پالرمو در ظاهر کنوانسیون تامین مالی تروریسم است، اما روح کنوانسیون روح استعمارگری است و یک نوع استعمارگری جدید در صحنه بین المللی علیه ملت‌های آزاد به شمار می‌رود.
کنوانسیون پالرمو استعمارگری جدید در صحنه بین المللی است/ پذیرش FATF مشکلات کشور را بیشتر می‌کند
کنوانسیون پالرمو استعمارگری جدید در صحنه بین المللی است/ پذیرش FATF مشکلات کشور را بیشتر می‌کند
به گزارش قم نیوز احمد امیرآبادی در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه شهر قم در مصلی قدس با اشاره به گروه مالی FATFاظهار کرد: این گروه یک گروه مالی بین المللی به شمار می‌رود که 36 عضو دارد، گروه FATF به دنبال جا انداختن خود به عنوان یکی از نهادهای سازمان ملل است.

وی ادامه داد: اینکه برخی می‌گویند 180 کشور عضو FATF هستند، آدرس غلط است، در واقع تنها 36 کشور عضو این گروه مالی هستند، اساسا ما را هم عضو FATF نمی‌کنند.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی افزود: گروه مالی FATF هشت گروه منطقه ای دارد که حتی ما عضو اصلی گروه اوراسیا این گروه مالی نشدیم و تنها عضو ناظر در این گروه منطقه‌ای به شمار می‌رویم.

امیرآبادی مصوبات FATF را براساس اجماع دانست و تصریح کرد: ما از لیست سیاه این گروه مالی خارج شدیم و آمریکا بارها خواسته است که ما را دوباره به لیست سیاه بفرستد، ولی چین، روسیه و ترکیه رای منفی دادند.

وی ادامه داد: گروه FATF یک دبیرخانه دارد و کارشناسان این دبیرخانه به کشورهایی که قصد عضویت در FATF دارند، می‌روند و قوانین این کشورها را مورد بررسی قرار می‌دهند و ایرادهایی به آن قوانین می‌گیرند، آمریکایی‌ها اکنون رئیس FATF هستند.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی افزود: کارشناسان FATF تمام قوانین و دستورالعمل‌های بانک‌های کشورمان را مورد بررسی قرار دارند و 41 ایراد گرفتند، وزیر وقت اقتصاد در دولت یازدهم برخی از این ایرادات پذیرفت، به عنوان مثال ایران قبول کرد که گردش حساب مالی فلان شخصیت کشور را به کشورهای مختلف بدهد.

امیرآبادی با اشاره به مبارزه با فرار مالیاتی در کشور اظهار کرد: سازمان مالیاتی را در بودجه سال آینده موظف کردیم که به تراکنش‌های بانکی رسیدگی کند و جلوی فرار مالیاتی را بگیرد، باید کسانی که با موبایل معامله می‌کنند، حساب مالی آن‌ها شفاف شود، ولی با افتادن اطلاعات به دست دشمن مخالف هستیم.

وی ادامه داد: قانونی در گذشته در مجلس برای تامین مالی تروریسم تصویب شود که گروه مالی FATF به این قانون ایراد گرفت، قانون مجلس می‌گوید ملت‌هایی که علیه ظلم و ستم و اشغالگری مبارزه می‌کنند، تروریست نیستند، ولی گروه FATF به این ایراد گرفت و گفت که تعریف تروریسم با این گروه است.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی افزود: کنوانسیون پالرمو در ظاهر کنوانسیون تامین مالی تروریسم است، اما روح کنوانسیون روح استعمارگری است و یک نوع استعمارگری جدید در صحنه بین المللی علیه ملت‌های آزاد به شمار می‌رود، این کنوانسیون در مجلس تصویب شد و فردا در مجمع تشخیص مصلحت نظام مورد بررسی قرار می‌گیرد.

امیرآبادی اصرار به پیوستن ایران به FATF را در راستای تحریم‌های دشمن دانست و تصریح کرد: براساس قوانین این گروه مالی باید تمام مبادلات و معاملات اقتصادی ما در سطح جهان با کشورهای مختلف روشن و شفاف شود.

وی ادامه داد: کشوری که در حال جنگ اقتصادی است و یکی از غول‌های اقتصادی دنیا، این کشور را تحریم کرده، کدام عقل سلیم اطلاعات این کشور را به وضوح به دست دشمنان می‌دهد، در آن صورت چگونه می‌خواهیم که تحریم‌ها را دور بزنیم و بتوانیم که نیازهای مردم کشورمان را تامین کنیم.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی افزود: وزرایی که به رهبر معظم انقلاب برای پذیرش کنوانسیون پالرمو نامه نوشتند، آیا تضمین می‌دهند که مشکلات مردم با پذیرش این قطعنامه‌ها حل می‌شود؟ من به عنوان نماینده مجلس شورای اسلامی می‌گویم که با پذیرش چنین کنوانسیون‌هایی مشکلات کشورمان بیشتر می‌شود.

امیرآبادی با اشاره به جریان غرب گرا در ایران اظهار کرد: این جریان که همه نگاهش به غرب و آمریکا است، در حال کارشکنی است و اجازه نمی‌دهد که برخی کشورها در ایران سرمایه گذاری کنند.

وی ادامه داد: در هر جایی که به آرمان‌های انقلاب اسلامی وفادار بودیم و از روحیه جهادی استفاده کردیم، موفق بودیم، نمونه این مساله را در صنایع نظامی مشاهده کردیم.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی افزود: مجمع تشخیص مصلحت نظام باید براساس منافع ملت تصمیم بگیرد چرا که غربی‌ها و حتی شرقی‌ها قابل اعتماد نیستند.

امیرآبادی با اشاره به هویت فرهنگی شهر قم اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب بر حفظ این هویت تاکید کردند و نیروی انتظامی، دادستانی و مردم باید تلاش کنند که منظر شهر قم غیرانقلابی و غیراسلامی نشود، تک تک شهروندان نباید نسبت به این وضعیت بی تفاوت باشند و باید نهی از منکر انجام بدهند.

وی خاطرنشان کرد: دولت در بودجه سال 98 نسبت به بخش نظامی و نهادهای فرهنگی کم لطفی کرد و به دنبال اصلاح این موارد در مجلس شورای اسلامی هستیم.

وی یادآور شد: قیمت و نحوه توزیع بنزین در سال آینده در مجلس در حال بررسی است، اعتقاد داریم که سرانه بنزین باید به همه مردم داده شود.

انتهای پیام/ 110
https://qomnews.ir/vdcc14qm.2bq1i8laa2.html
نام شما
آدرس ايميل شما