شنبه ۶ بهمن ۱۳۹۷ ساعت ۰۹:۳۰
کد مطلب : 73824
منبع : خبرگزاری فارس
حجت‌الاسلام والمسلمین ذوالنور در تجمع مردم قم:

تصویب لوایح استعماری جلوی دور زدن تحریم‌ها را می‌گیرد/ دغدغه مردم مشکلات معیشتی است نه رفتن زنان به ورزشگاه‌ها

قم نيوز : نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی گفت: در زمانی که به دنبال دور زدن تحریم‌ها هستیم، دادن اطلاعات معاملات و انتقال پول، جلوی دور زدن تحریم‌ها را می‌گیرد.
تصویب لوایح استعماری جلوی دور زدن تحریم‌ها را می‌گیرد/ دغدغه مردم مشکلات معیشتی است نه رفتن زنان به ورزشگاه‌ها
تصویب لوایح استعماری جلوی دور زدن تحریم‌ها را می‌گیرد/ دغدغه مردم مشکلات معیشتی است نه رفتن زنان به ورزشگاه‌ها
به گزارش قم نیوز حجت‌الاسلام والمسلمین مجتبی ذوالنور در تجمع عظیم مردم انقلابی قم در مخالفت با فشار برای تصویب خود تحریمی و تشدید تنگناهای معیشتی مردم در مصلی قدس با اشاره به دغدغه‌های مردم اظهار کرد: یکی از دغدغه‌های کنونی مردم فشارهای برخی از افراد برای تصویب کنوانسیون‌های استعماری است.

وی ادامه داد: برخی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی که طرفدار FATF  هستند، می‌گویند که زیرفشار پیامکی مردم برای عدم تصویب این طرح بودند، در حالی که همین مردم به آن‌ها رای دادند.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی افزود: در زمان طرح سوال از رئیس جمهور شاهد بودیم که دولتی‌ها چگونه به نمایندگان مجلس فشار آوردند، در سیر تصویب لوایح استعماری هم شاهد این روند بودیم به گونه ای که اجازه صحبت به مخالفین این لوایح در جلسه مجلس ندادند و جلوی خروج نمایندگان را در جلسات تصویب این لوایح گرفتند.

ذوالنور با اشاره به روند تصویب طرح پیوستن به CFT  اظهار کرد: این طرح بدون داشتن نصاب قانونی در کمیسیون مجلس به تصویب رسید و اعتراض نمایندگان به روند تصویب طرح به جایی نرسید.

وی ادامه داد: برخی از طرفداران تصویب لوایح استعماری می‌گویند که برای کمک به معیشت مردم این کار را انجام می‌دهند، در حالی که به هیچ وجه این گونه نیست، من آماده مناظره با هر مقام دولتی در این خصوص هستیم تا مردم قضاوت کنند که دلایل موافقان لوایح استعماری قابل قبول است یا خیر.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی افزود: می‌گویند که ما عضو FATF  می‌شویم، در حالی که این اتفاق رخ نمی‌دهد، در طرح فعلی فقط باید نظرات FATF  را اجرا کنیم، بدون این که بتوانیم نظری بدهیم و در صورت پیوستن به FATF  دیگر نمی‌توانیم از این گروه مالی خارج شویم.

ذوالنور پیوستن به FATF  را ضروری ندانست و تصریح کرد: این گروه مالی زیرمجموعه سازمان ملل نیست و یک NGO به شمار می‌رود، FATF  نهادی نیست که حق تحکم بر کشورهای دیگر داشته باشد، بلکه این نهاد کار رتبه بندی کشورها را انجام می‌دهد.

وی ادامه داد: کشورهای چین و روسیه سال‌ها بدون این که کشورمان FATF  را بپذیرد، با ایران کار کردند.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی افزود: کشورمان اگر بخواهد به FATF  بپیوندد، نمی‌تواند که حق تحفظی داشته باشد، هر شرطی که بخواهیم بگذاریم، دیگر کشورها می‌توانند اعتراض کنند و جلوی پذیرفته شدن شروط ایران را بگیرند.

ذوالنور با اشاره به تجربه برجام اظهار کرد: رئیس جمهور گفت که در نخستین روز اجرای برجام تمام تحریم‌ها برداشته می‌شود، اما اکنون شاهد هستیم که وزیر امور خارجه می‌گوید که برجام کاری با مسائل اقتصادی نداشته است، چنین سخنانی توهین به شعور مردم است.

وی ادامه داد: طی سال‌های اخیر شاهد بودیم که به بهانه حفاظت از محیط زیست، دوربین‌هایی در اطراف مراکز موشکی نصب شود و از این مراکز جاسوسی صورت بگیرد.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی افزود: ساختار CFT بر شناخت مشتری استوار است و در صورت پیوستن به این طرح باید اطلاعات معاملات خودمان و مسیر انتقال پول این معاملات را به بیگانگان بدهیم، در زمانی که به دنبال دور زدن تحریم‌ها هستیم، دادن اطلاعات معاملات و انتقال پول، جلوی دور زدن تحریم‌ها را می‌گیرد.

ذوالنور با اشاره به ارتباط FATF  با آمریکا اظهار کرد: هم اکنون ریاست این گروه مالی بر عهده معاون خزانه داری آمریکا است، همان فردی که وظیفه تحریم ایران را دارد.

وی ادامه داد: با پیوستن به FATF و CFT  نگران هستیم که معیشت مردم دچار مشکل شود و تجارت خارجی و تامین نیازهای مردم به مخاطره بیفتد.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی افزود: اعضای شورای نگهبان با شجاعت لوایح استعماری را رد کردند، از مجمع تشخیص مصلحت نظام انتظار داریم که طوق بردگی را بر گردن مردم نیندازد و براساس منافع ملی لوایح استعماری را به صورت کامل رد کند.

ذوالنور با اشاره به سخنان اخیر رئیس جمهور اظهار کرد: رئیس جمهور نباید مردم را با مسائل حاشیه ای سرگرم کند و به آموزه‌های اسلامی توجه نداشته باشد، رئیس جمهور باید به دغدغه‌های مراجع عظام تقلید و دین مردم اهمیت بدهد.

وی ادامه داد: رئیس جمهور و معاونان او در جامعه نیستند و درد معیشتی مردم را نمی‌فهمند، مشکل جامعه رفتن زنان به ورزشگاه‌ها نیستند، مشکل جامعه آسیب‌های اجتماعی است و طلاقی که در دوره دولت کنونی چند برابر شد، مشکل مردم هشت میلیون و 400 هزار جوان بیکار است، مشکل مردم آن پدر خانواده‌ای است که برای کارگری به میدان می‌رود، ولی دست خالی باید به خانه برگردد.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: جوان دارای مدرک ارشد به دفتر من می‌آید و می‌گوید که با حقوق ماهیانه 500 هزار تومان آماده اشتغال به کار نظافت است، ولی رئیس جمهوری که کفش هفت میلیون تومانی دارد، دغدغه معیشت این جوانان را نمی‌فهمند.

انتهای پیام/ 110
https://qomnews.ir/vdcdoj05.yt0sx6a22y.html
نام شما
آدرس ايميل شما