شنبه ۶ بهمن ۱۳۹۷ ساعت ۰۹:۴۵
کد مطلب : 73833
منبع : خبرگزاری ايرنا

ازنمایشگاه شکوه انقلاب تا تجلیل از40 رویش انقلاب درقم

قم نيوز : برپایی نمایشگاه 40 سال شکوه انقلاب، تجلیل از 40 رویش انقلاب و برگزاری 40 برنامه در روستاهای این استان در ایام دهه فجر از جمله اخبار هفته گذشته این استان است.
ازنمایشگاه شکوه انقلاب تا تجلیل از40 رویش انقلاب درقم
ازنمایشگاه شکوه انقلاب تا تجلیل از40 رویش انقلاب درقم
به گزارش قم نیوز پرداخت 2 هزارمیلیارد ریال تسهیلات رونق تولید، اکران 15 فیلم جشنواره فجر درقم ، تشکیل قرارگاه پشتیبانی جبهه مقاومت درقم و بازنگری درفعالیت سازمان تاکسی رانی ازدیگر رویدادهای خبری اوایل بهمن ماه 
می باشد.

** مدیرکل روابط عمومی استانداری قم گفت:به مناسبت چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی،نمایشگاه 40 سال شکوه انقلاب دراین استان برگزار خواهد شد.سید علیرضا طباطبایی هفته گذشته درنشست هم اندیشی رسانه های خبری استان افزود: این نمایشگاه از یکشنبه 14 بهمن ماه درمصلای قدس قم بازگشایی خواهد شد.وی ادامه داد: 70 دستگاه اجرایی ونهادهای دینی و مذهبی، فعالیت های خود را طی 40 سال گذشته در این نمایشگاه در معرض دید عموم قرار می دهند.

** مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم نیز دراین نشست گفت: همزمان با 40 سالگی انقلاب اسلامی، از 40 رویش انقلاب دربخشهای مختلف بویژه فرهنگی استان تجلیل می شود. سید موسی حسینی کاشانی افزود: در این رابطه نمایشگاهی برای معرفی40 برنامه شاخص که این اداره کل در40 سال گذشته انجام داده نیز درنظر گرفته شده است. همچنین کتابچه ای نیز آماده شده که دراختیار علاقه مندان قرار خواهد گرفت. وی با اشاره به برپایی نمایشگاهی به منظور ارائه فعالیت های 40 ساله انقلاب اسلامی دراستان ، این گونه اقدامات را در راستای تبیین دستاوردهای نظام دانست و گفت: ما دراین نمایشگاه تلاش داریم اقدامات انجام شده در 40 سال گذشته که شاید به درستی اطلاع رسانی نیز نشده ، در معرض دید عموم مردم و علاقه مندان قرار دهیم.

**رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت قم هفته گذشته گفت: در سالجاری 282 پرونده متقاضی دریافت تسهیلات رونق تولید درسه حوزه صنعت، کشاورزی و گردشگری به بانک های عامل استان معرفی شده که بالغ بر 2 هزار و 470 میلیارد ریال محقق شده است. محمود سیجانی در جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان در تالار امام رضا(ع) فرمانداری قم اظهار داشت: یک هزار و 560 میلیارد ریال این مبلغ به واحدهای تولیدی صنعتی تزریق شده است.
2 هزار و 300 واحد صنعتی کوچک، متوسط و بزرگ در قم وجود دارد که بیش از 90 درصد آن مربوط به صنایع کوچک و متوسط است، همچنین بیش از 53 هزار تن در واحدهای صنعتی استان فعالیت می کنند.
وی سهم امسال قم از تسهیلات رونق تولید را بالغ بر 9 هزار میلیارد عنوان کرد و گفت: قم در پرداخت تسهیلات رونق تولید ششمین استان کشور به شمار می آید.

** رئیس سازمان جهاد کشاورزی قم نیز دراین جلسه رقم تسهیلات رونق تولید معرفی شده به بخش کشاورزی در طی یک هفته را 18 میلیارد ریال شامل 29 پرونده ذکر کرد و افزود: از این تعداد 21 پرونده مربوط به بانک کشاورزی بوده که 51 درصد از کل رقم مصوب و تعیین تکلیف شده را تحقق بخشیده است.
محمد رضا طلایی، دلیل اصلی عدم پرداخت کامل تسهیلات درخواست شده از بانک ها را اجرا نشدن تبصره 18 قانون بودجه سال 97 کشور و موضوع استمهال وام های کشاورزی عنوان کرد وگفت:بر اساس آخرین بخشنامه بانک مرکزی استمهال بدهی های معوقه کشاورزی برای دریافت تسهیلات جدید فقط تا 800 میلیون ریال امکان پذیر است.

**شهردارقم با اشاره به تغییرات ناشی از فناوری اطلاعات و ایجاد تاکسیرانی مبتنی براینترنت گفت: بازنگری در نحوه ادامه فعالیت شرکت های تاکسیرانی ضروری است. سید مرتضی سقائیان نژاد هفته گذشته در هفتاد و هشتمین جلسه رسمی شورای اسلامی شهر قم افزود: در بودجه سال 98 شهرداری مقدار قابل توجهی بودجه برای سازمان تاکسیرانی تخصیص داده شده و این درحالی است که با توجه به شرایط جدید ناشی از ایجاد تاکسی های اینترنتی، این موضوع نیاز به بررسی و تصمیم جدی تری دارد. وی با بیان اینکه لزومی ندارد شهرداری، تاکسی داری کند، اظهار داشت: شهرداری پول می دهد ولی نارضایتی وجود دارد و این درحالی است که سرویس های بهتر از طرق مختلف به مردم ارائه می شود. 
وی گفت: با توجه به فعالیت گسترده تاکسی های اینترنتی، نسبت به ادامه فعالیت سازمان تاکسیرانی باید بازنگری شود و اگر لازم باشد این سازمان به شرکت های خصوصی واگذار شود. 

** مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه درسازمان جهادکشاورزی قم گفت:براساس دستورالعمل ستاد مرکزی بزرگداشت دهه فجر با حفظ شان ایام سوگواری حضرت زهرا (س)؛ 40 آیین فاخر جشن انقلاب در 40 روستای استان برگزار می شود.حجت الاسلام و المسلمین عباس خاک هفته گذشته در نخستین جلسه کمیته روستایی و عشایری ستاد هماهنگی بزرگداشت دهه فجر قم درسالن جلسات سازمان جهاد کشاورزی اظهار داشت: همزمان با 40 سالگی انقلاب اسلامی 17 برنامه مختلف فرهنگی، اجتماعی، ورزشی و خدماتی در حوزه روستایی و عشایری ستاد بزرگداشت دهه فجر استان نیز پیش بینی شده که به اجرا گذاشته می شود.
وی انجام مسابقه ها و جشنواره های فرهنگی، ورزشی، قرآنی، ارائه خدمات پزشکی و دامپزشکی، شناسایی نخبگان روستایی و عشایری درعرصه های علمی، فرهنگی، هنری جهت معرفی به حوزه علمی و فناوری نهاد ریاست جمهوری نیز در برنامه های این کمیته گنجانده شده است.

**مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم با بیان اینکه 15 فیلم در قالب فیلم های جشنواره فجر در استان اکران می شود، گفت: این فیلم ها از 12 تا 18 بهمن ماه در2 سینمای ونوس و تربیت قم به نمایش گذاشته می شود.سید موسی حسینی کاشانی هفته گذشته درگفت و گو با خبرنگاران افزود: فیلم های سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر برای پنجمین سال متوالی به صورت عمومی به نمایش گذاشته خواهد شد. وی تصریح کرد: تعداد نمایش هر فیلم سه سانس می باشد ضمن اینکه بهای بلیت هر فیلم نیز 100 هزار ریال تعیین شده است.وی با اشاره به راه اندازی بخش شاپرک در حاشیه این جشنواره گفت:پنج فیلم به صورت رایگان درسانس صبح از شنبه 13 بهمن تا چهارشنبه 17 بهمن ماه ویژه کودکان و نوجوانان به نمایش گذاشته می شود.

** معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری قم گفت: با توجه به شرایط خاص سوریه و نیاز مبرم به تامین کالاها و محصولات مورد نیاز برای بازسازی، این کشور از مهمترین هدف گذاری های صادراتی قم به شمار می آید. مهرداد غضنفری هفته گذشته در هفتمین جلسه کارگروه توسعه صادرات قم در سالن جلسه های نمایشگاه های بین المللی این استان اظهار داشت: در آینده نزدیک احتمال اعزام گروهی از تجار و سرمایه گذاران استان به سوریه وجود دارد تا در صورت امکان زمینه برپایی نمایشگاهی از کالاهای قم را فراهم نموده و با احصاء نیازهای کالایی و خدماتی سوریه برای صادرات برنامه ریزی کنیم‌.

** جانشین فرمانده سپاه قم نیز دراین جلسه گفت: قرارگاه عملیاتی پشتیبانی ازجبهه مقاومت با هدف پیگیری و مسائل مربوط به صادرات و مراودات مالی با تجار و بازرگانان سوریه در این استان تشکیل شد.سرهنگ رضا حافظی افزود: سوریه پس از پیروزی جبهه مقاومت و آزادی از چنگال تکفیریها درحال بازسازی می باشد و ایران را نخستین اولویت برای تامین مایحتاج مورد نیاز قرار داده است.وی با اشاره به تشکیل ستاد مرکزی پشتیبانی جبهه مقاومت در کشور گفت: در هر یک از استان ها مراکزی جهت انجام ماموریت های این ستاد ایجاد و در قم نیز قرارگاه حضرت ابوالفضل (ع) تشکیل شده است.

**معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار قم گفت: در این استان 121 نشریه علمی و فرهنگی و 235 تشکل فرهنگی، علمی و آموزشی فعالیت می کنند. سید محمد رضا هاشمی هفته گذشته در نشست صمیمی استاندار با رؤسای دانشگاهها و مراکز آموزش عالی قم افزود: 30 دانشگاه و مرکز آموزش عالی دراستان وجود دارد که حدود 72 هزار دانشجو در آنها مشغول به تحصیل هستند که ازاین تعداد بیش از 39 هزار تن پسر و 32 هزار تن دختر می باشد. وی با اشاره به جایگاه علمی و معنوی شهر مقدس قم، فعالیت مستمر کمیسیون های دانشجویی در دانشگاهها را مورد توجه قرار داد و گفت: سالانه 3 هزار و 500 پایان نامه در قم تدوین می شود که متأسفانه پاسخگوی نیازهای استان نبوده و باید هرچه بیشتر به سمت حل مشکلات استان به ویژه در حوزه صنعت سوق داده شوند. 

**رئیس بنیاد نخبگان قم نیز در این جلسه خواستار برقراری هرچه بیشتر و بهتر تعامل و ارتباط دو سویه دانشگاهها و دستگاههای اجرایی شد و گفت: حضور 4 هزار دانشجوی دکترا درقم ظرفیت بسیار ارزشمندی است که باید از آن به خوبی بهره مند شویم. محمد محمدرضایی نقش نخبگان دانشگاهی در برطرف کردن مشکلات و نیازهای استان را بسیار مؤثر دانست و افزود: هر دستگاه اجرایی باید اتاق فکری با حضور نخبگان متخصص دانشگاهی داشته باشد تا راهکارهای مناسب برای حل چالش های پیش روی خود را به دست بیاورد.

انتهای پیام/ 110
https://qomnews.ir/vdcdsj05.yt0ss6a22y.html
نام شما
آدرس ايميل شما