شنبه ۶ بهمن ۱۳۹۷ ساعت ۱۳:۲۰
کد مطلب : 73844
منبع : خبرگزاری ايرنا
فرمانده انتظامی قم:

واحدهای گشت امر به معروف در 20 نقطه از قم مستقر می شود

قم نيوز : فرمانده انتظامی قم از راه اندازی واحدهای گشت امر به معروف و نهی از منکر در این استان خبر داد و گفت: این واحدهای گشت در 20 نقطه از شهر قم مستقر خواهد شد.
واحدهای گشت امر به معروف در 20 نقطه از قم مستقر می شود
واحدهای گشت امر به معروف در 20 نقطه از قم مستقر می شود
به گزارش قم نیوز سردار عبدالرضا آقاخانی روز شنبه افزود: مراحل اول و دوم راه اندازی واحدهای گشت امر به معروف و نهی از منکر با همکاری سپاه قم، ستاد اجرایی امر به معروف و نیروی انتظامی انجام شده و موفقیت آمیز بود و فعالیت این واحدهای گشت با استفاده از توان سازمان های دیگر همچنان ادامه خواهد داشت.

وی همچنین گفت: در راستای کمک به دولت در موضوع اقتصادی و قطع دست های واسطه در بازار ارز به خصوص قاچاق ارز، واحدهای ویژه ای جهت مقابله با افراد و شبکه هایی که خارج از سیستم قانونی در راستای توزیع ارز فعالیت می کنند، راه اندازی شده و فعالیت این واحدها در بهمن ماه جاری افزایش خواهد یافت.

وی همچنین از برخورد با اماکنی که شئونان اخلاقی و اسلامی را رعایت نمی کنند خبر داد و افزود: با فروشگاه هایی که از برخی مانکن های خاص در معرض دید عموم استفاده می کنند برخورد شده و پلیس اماکن به دنبال بررسی و سامان دهی این اماکن است.

آقاخانی، وضعیت نامطلوب رانندگی برخی از رانندگان وسایل نقلیه و موتورسیکلت سواران را نیز مورد اشاره قرار داد و گفت: برنامه ای برای کنترل عبور و مرور در خیابان ها در بهمن ماه جاری در دستور کار پلیس راهور قم قرار گرفته و همه باید رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی را جدی بگیرند تا شاهد کاهش تصادف ها، مصدومیت ها و فوتی ها باشیم.

وی با بیان این که برخی از رانندگان خانم در شهر قم حجاب اسلامی را رعایت نمی کنند گفت: این شهر جایی برای این حرکات نیست و پلیس راهور مصمم است با رانندگان خانمی که حجاب اسلامی را رعایت نمی کنند برخورد کرده و با هماهنگی با دستگاه قضایی، وسیله نقلیه آنها به مدت یک هفته توقیف و جریمه ای نیز اعمال می شود.

وی ادامه داد: همچنین با رانندگانی که آلودگی صوتی ایجاد می کنند نیز برخورد می شود و و سیله نقلیه آنها توقیف و جریمه ای نیز اعمال خواهد شد.

آقاخانی، مساله کنترل برخی از محافل به خصوص در تالارها را نیز مورد اشاره قرار داد و افزود: مسئولان تالارها توجه داشته باشند که اجرای هرگونه مراسم باید از مسیر قانونی و هماهنگی با پلیس اماکن باشد، متاسفانه برخی از محافل با هدف از بین بردن فضای فرهنگی شهر قم برگزار می شود و با مسئولان تالارهایی که قانون را رعایت نکنند برخورد خواهد شد.

وی همچنین از قاچاق دام به عنوان یکی از حیله های دشمن در موضوع آسیب رساندن به اقتصاد کشور یاد کرد و گفت: نیروی انتظامی قم از همه توان خود برای برخورد با قاچاقچیان احشام استفاده می کند و هرگونه نقل و انتقال دام باید با مجوز قانونی انجام شود.

وی همچنین از افتتاح ستاد فرماندهی انتظامی شهرستان قم و پایگاه دوم آگاهی در چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی خبر داد و افزود: این مراکز با هدف توسعه چتر امنیتی، توجه به مردم داری، ارتباط مستمر با مردم و پیشگیری از جرایم، روز 16 بهمن ماه جاری به بهره برداری می رسد.

وی اضافه کرد: در سه ماهه نخست سال آینده نیز سه مقر دیگر انتظامی در قم به بهره برداری می رسد و تا پایان سال 98 بالغ بر 22 مقر و مرکز انتظامی افتتاح می شود که ظرفیت خوبی برای توسعه امنیت این استان محسوب می شود.

** جرایم اقتصادی، بیشترین جرم در فضای مجازی
فرمانده انتظامی قم در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این که جرایم اقتصادی بیشترین جرم در فضای مجازی در این استان را به خود اختصاص داده است گفت: وقوع جرایم سایبری در دی ماه امسال نسبت به دی ماه سال گذشته، 90 درصد افزایش یافته است.
به گفته وی، کشف جرایم سایبری 25 درصد افزایش یافته و 30 تن نیز در این رابطه دستگیر شده اند.
آقاخانی همچنین از کاهش 6 درصدی شرارت در دی ماه امسال در استان قم خبر داد و گفت: جرایم اجتماعی 70 درصد کشف شده است، محصولات ضد فرهنگی 2 هزار و 800 درصد افزایش یافته و نزاع هشت درصد کاهش یافته است.
وی از انهدام 50 باند سرقت طی دی ماه امسال در قم خبر داد و افزود: افراد دستگیر شده بیشتر سارقان دکل های مخابراتی، احشام، مغازه، باطری خودرو، منزل و یو پی اس مخابراتی بوده اند.
آقاخانی از کاهش 19 درصدی سرقت خودرو در قم در دی ماه امسال خبر داد و گفت: 10 باند سرقت منزل که اعضای آن بیشتر از استان های دیگر بودند نیز در این ماه شناسایی و منهدم شد.
وی در خصوص فعالیت های نیروی انتظامی قم در مساله مبارزه با کالای قاچاق نیز گفت: در دی ماه امسال، 31 هزار و 700 لیتر گازوییل به ارزش 121 میلیون تومان، 21 هزار و 600 فیوز برق صنعتی به ارزش 240 میلیون تومان، 160 دستگاه کیس و لب تاب، 20 هزار عدد ساعت مچی و 2 هزار لنز چشمی به ارزش 800 میلیون تومان و 276 هزار پاکت سیگار به ارزش یک میلیارد و 500 میلیون تومان کشف و توقیف قاچاق دام به ارزش 700 میلیون تومان نیز انجام شده است.

** افزایش 195 درصدی کشفیات هرویین در قم
فرمانده انتظامی قم همچنین گفت: با راه اندازی ستاد خبری مبارزه با مواد مخدر در این استان، توفیق های خوبی در راستای کشف مواد مخدر حاصل شده و چندین باند مواد مخدر متلاشی شد.
آقاخانی از افزایش 195 درصدی کشفیات هرویین در قم در دی ماه امسال نسبت به دی ماه سال گذشته خبر داد و افزود: این آمار نشان می دهد دشمن با نقشه وارد کار انتقال مواد مخدر شده و باید نسبت به آن آگاه باشیم.
وی اضافه کرد: در دی ماه امسال، کشفیات تریاک 64 درصد افزایش یافته، 6 باند مواد مخدر شناسایی و منهم شده، دستگیری قاچاقچیان 32 درصد، توزیع کنندگان 13 درصد، نگهدارنده 12 درصد و معتاد هشت درصد افزایش یافته است.

** طرح سه شنبه های بدون خودرو در قم اجرا می شود
آقاخانی با بیان این که طرح سه شنبه های بدون خودرو از 16 بهمن ماه امسال در قم اجرا می شود تصریح کرد: این طرح به منظور کاهش آلودگی هوا و ترافیک اجرا خواهد شد و همه سعی کنند در آن شرکت کنند.
وی با اشاره به این که تصادف های جرحی از ابتدای سال جاری تا پایان دی ماه در قم سه درصد افزایش و تصادف های فوتی نیز 6 درصد افزایش یافته است گفت: 48 درصد از تصادف ها مختص موتورسیکلت سواران و 39 درصد مربوط به عابران پیاده است و بیش از 32 درصد از عابرانی که در تصادف ها جان خود را از دست داده اند بالای 60 سال بوده اند.

انتهای پیام/ 110
https://qomnews.ir/vdcfjcde.w6dmjagiiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما