يکشنبه ۷ بهمن ۱۳۹۷ ساعت ۱۲:۰۰
کد مطلب : 73876
منبع : خبرگزاری ايرنا

2 هزار دانشجو در هفت دانشکده پزشکی قم تحصیل می کنند

قم نيوز : معاون آموزش دانشگاه علوم پزشکی قم گفت: در حال حاضر 2 هزار دانشجوی دختر و پسر در هفت دانشکده پزشکی قم تحصیل می کنند که این پیشرفت و تحول از جمله دستاوردهای پیروزی انقلاب اسلامی است.
2 هزار دانشجو در هفت دانشکده پزشکی قم تحصیل می کنند
2 هزار دانشجو در هفت دانشکده پزشکی قم تحصیل می کنند
به گزارش قم نیوز سید حسن عادلی افزود: همزمان با استان شدن قم در سال 1375 و با ارتقای شبکه بهداشت و درمان، دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی قم شکل گرفت.

وی اضافه کرد: دانشکده‌ های پرستاری و بهداشت با موافقت اصولی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ایجاد و در سال 1376 با پذیرش دانشجو در رشته کارشناسی پرستاری، فعالیت آموزشی دانشکده به طور رسمی آغاز شد.

وی با بیان این که دانشکده علوم پزشکی قم در سال 83 به دانشگاه ارتقا یافت، ادامه داد: در حال حاضر 2 هزار دانشجو در 30 رشته از جمله اطفال، داخلی، بیهوشی و جراحی از مقطع کاردانی تا دکترای تخصصی مشغول به تحصیل هستند.

عادلی بیان کرد: 206 عضو هیات علمی در هفت دانشکده دانشگاه علوم پزشکی قم از جمله دانشکده های سلامت و دین و طب سنتی هستند.

وی با بیان این که وجود این تعداد دانشجو، دانشکده و عضو هیات علمی از دستاوردهای انقلاب اسلامی است، افزود: تا پیش از پیروزی انقلاب اسلامی پزشکان کشورهای خارجی از جمله پاکستان، بنگلادش و هندوستان در ایران طبابت می کردند، در حالی که امروز پزشکان ایرانی در تمام رشته های تخصصی سرآمد هستند.

وی اضافه کرد: قبل از پیروزی انقلاب اسلامی، بیماران قم برای درمان باید به تهران و یا حتی خارج از کشور مراجعه می کردند، در حالی که امروز با پیشرفت شاخص های پزشکی و تحول بنیادین در آموزش پزشک و تربیت گروه پزشکی نه تنها امکان درمان بیماری های مختلف در قم وجود دارد، بلکه این استان از حضور پزشکان خارجی کاملا بین نیاز است.

معاون آموزش دانشگاه علوم پزشکی قم با اشاره به ارتقای جایگاه زنان در سلامت و آموزش پزشکی و همچنین افزایش چشمگیر تعداد دانشجویان، پزشکان و متخصصان گروه پزشکی زن در جامعه، گفت: 84 تَن از اعضای هیات علمی دانشکده های پزشکی و یک هزار و 225 تَن از دانشجویان رشته های پزشکی در قم از میان زنان هستند.

وی بیان کرد: با توجه به طی مراحل رشد و بالندگی با ارتقای فضای فیزیکی، جذب اساتید تراز اول و خریداری تجهیزات روز دنیا، امروز امکان جذب دانشجو در رشته ‌های گوناگون در مقاطع مختلف از کاردانی تا دکترای تخصصی در دانشکده های قم وجود دارد.
به گفته وی، در حال حاضر 103 تَن از دانشجویان جذب شده، اتباع خارجی هستند.

به گفته عادلی، در حال حاضر سه هزار و 500 تَن عضو جامعه نظام پزشکی قم هستند که شامل داروساز، دندانپزشک، علوم آزمایشگاهی، ماما و کارشناسان پروانه دار مثل اپتومتریست، ادیومتریست، فیزیوتراپیست، پزشک عمومی، متخصص و فوق تخصص می باشند.

وی تصریح کرد: پزشکان تمام رشته های تخصصی و فوق تخصصی در قم حضور دارند و هیچ رشته ای نیست که پزشک آن در استان نباشد.

انتهای پیام/ 110
https://qomnews.ir/vdcaian0.49ne015kk4.html
نام شما
آدرس ايميل شما