يکشنبه ۷ بهمن ۱۳۹۷ ساعت ۱۵:۱۰
کد مطلب : 73887
منبع : خبرگزاری تسنیم

وضعیت ناوگان حمل‌ونقل عمومی استان قم نگران‌کننده است

قم نيوز : رئیس شورای شهر قم گفت: دولت به تعهدات ۸۳ درصدی خود در قبال ناوگان هزینه‌های حمل‌ونقل عمومی قم عمل‌نکرده و وضعیت ناوگان اتوبوس‌رانی نگران‌کننده است.
وضعیت ناوگان حمل‌ونقل عمومی استان قم نگران‌کننده است
وضعیت ناوگان حمل‌ونقل عمومی استان قم نگران‌کننده است
به گزارش قم نیوز عبدالله جلالی با اشاره به روند تصمیم‌گیری مجموعه مدیریت شهری اظهار داشت: در حال حاضر شهرداری قم با افق 20 ساله 1414 و برنامه 5 ساله 1400 و  برنامه  یک‌ساله‌ای که برشی از برنامه 5 ساله تصمیم‌گیری در مسئله مدیریت شهری را انجام می‌دهد.

وی با انتقاد از تصمیم‌گیری‌های جزیره‌ای در برخی فعالیت‌های سابق و فعلی افزود: خدمت، اساس کار شورای پنجم بوده و اعتقاد این شورا بر این بوده که سیاست زدگی و پراکنده‌کاری تاکنون سودی برای شهر نداشته و به همین خاطر نیز شورای پنجم سعی کرده به‌هیچ‌عنوان وارد کارهای حاشیه‌ای نشود.

جلالی گفت: به نظر می‌رسد شرایطی ایجادشده که قم مسیر خود را به‌سوی توسعه و پیشرفت پیداکرده اما هنوز برای رسیدن به نقطه مطلوب فاصله زیادی وجود دارد، قم شهری بوده که 96 درصد جمعیت آن در داخل شهر زندگی می‌کند بنابراین تمام مراتب توسعه و پیشرفت این شهر در داخل شهر متبلور می‌شود.

رئیس شورای شهر قم ادامه داد: اصلاحیه بودجه سالم 97 شهرداری قم به 2 هزار و 100 میلیارد تومان افزایش پیداکرده که به نظر می‌رسد امسال تمام این بودجه تحقق پیدا کند، درآمد و هزینه کرد درست مهم‌ترین هنری بوده که از شورای شهر و شهرداری انتظار می‌رود.

وی با اشاره به برخی از مهم‌ترین مشکلات پیش روی شهر قم تصریح کرد: مشکل حمل‌ونقل و ترافیک و فرسودگی ناوگان حمل‌ونقل عمومی از مشکلات مهم مدیریت شهری قم است، دولت قبل 83 درصد از هزینه نوسازی و خرید ناوگان حمل‌ونقل عمومی را پرداخت می‌کرد اما در دولت کنونی مبلغی از این محل به شهرداری‌ها پرداخت‌نشده است.

جلالی ابراز کرد: در زمینه فرسودگی ناوگان حمل‌ونقل عمومی نگرانی جدی وجود دارد. در شورای عالی شهرسازی از 1700 هکتار بافت شهری قم 315 هکتار به‌عنوان بافت تاریخی تعریف‌شده است، شهرداری و شورای شهر قم به این تصمیم انتقاد داشته و معتقد است مبنای این تصمیم‌گیری عکس‌های هوایی سال 1325 بوده و امروز شرایط بافت‌های شهری قم کاملاً تغییر کرده است.

وی ادامه داد: از سال 25 شمسی تاکنون بسیاری از بافت‌های تاریخی از بین رفته و امروز اثری از آن‌ها در قم نیست، مشکل اصلی شهر قم این بوده که به‌جای لکه‌ای دیدن بافت‌های تاریخی؛ آن‌ها را به‌صورت پهنه‌ای استخراج و تصویب کرده‌اند، 315 هکتار بافت تاریخی مانع از توسعه و سرمایه‌گذاری و همچنین نوسازی و بازآفرینی شهری شده است.

رئیس شورای شهر قم با اشاره به مشکل پارکینگ شهر قم ابراز کرد: در بودجه سال 98مسئله پارکینگ به‌صورت ویژه دیده‌شده است، تملک مهم‌ترین مشکل قم در احداث پارکینگ است، کمبود سرانه‌های تفریحی، فرهنگی و سرانه‌های سبز از مهم‌ترین مشکلات شهر قم است.

جلالی تأکید کرد: فرودگاه قم، منوریل، مترو، قطار سریع‌السیر تهران- قم- اصفهان و پروژه شهید کاظمی از مهم‌ترین مشکلات شهری قم بوده که فقط با ورود مراکز ملی قابل‌حل شدن بوده و از عهده مجموعه مدیریت شهری قم خارج است.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdccm4qm.2bq148laa2.html
نام شما
آدرس ايميل شما