يکشنبه ۷ بهمن ۱۳۹۷ ساعت ۲۰:۰۰
کد مطلب : 73900
منبع : خبرگزاری تسنیم

آیت الله نوری همدانی: دستاوردهای مادی و معنوی انقلاب اسلامی برای جامعه تبیین شود

قم نيوز : مرجع تقلید شیعیان با اشاره به آثار وبرکات انقلاب اسلامی گفت: در ۴۰ سالگی انقلاب قرار داریم که باید دستاوردهای مادی و معنوی آن برای جامعه تبیین شود.
آیت الله نوری همدانی: دستاوردهای مادی و معنوی انقلاب اسلامی برای جامعه تبیین شود
آیت الله نوری همدانی: دستاوردهای مادی و معنوی انقلاب اسلامی برای جامعه تبیین شود
به گزارش قم نیوز آیت الله نوری همدانی ظهر امروز در دیدار اعضای شورای سیاست گذاری کنگره شهدای روحانی مدافع حرم که در دفتر این مرجع تقلید برگزار شد، با اشاره به آثار وبرکات انقلاب اسلامی اظهار داشت: در 40 سالگی انقلاب قرار داریم که باید دستاوردهای مادی و معنوی آن برای جامعه تبیین شود.

وی افزود: باید در صدا و سیما مستندهایی تولید شود که امکانات کنونی مملکت را با امکانات دوران پیش از انقلاب اسلامی مقایسه کند تا مردم نسبت به دستاوردهای انقلاب آگاه شوند.

مرجع تقلید شیعیان با اشاره به دوران سیاه پهلوی تصریح کرد: در دوران پیش از انقلاب تا اندازه ای وابسته بودیم که مسئولان آن دوران برای درمان بیماری‌ها از بنگلادش پزشک می‌آوردند.

استاد سطوح عالی حوزه علمیه با بیان اینکه در زمان رژیم شاه کشورمان خودکفا نبود، عنوان کرد: در آن روزگار آرزوی برپایی نظامی را داشتیم که عزت، اقتدار و استقلال داشته باشد.

نوری همدانی گفت: امروز وظیفه ما محو کردن و نابود کردن اسرائیل است، به یاری خداوند نابودی اسرائیل بسیار نزدیک است و این رژیم غاصب هم اکنون بسیار ضعیف شده است.

وی با بیان اینکه این رژیم غاصب اسرائیل رو به افول رفته و حرکت‌های مذبوحانه انجام می‌دهد، ادامه داد: دورانی که برخی می‌گفتند قدرت اسرائیل افسانه ای است به پایان رسیده است و هر چقدر هم تلاش کند خودش را بیشتر به مرگ نزدیک می‌کند.

مرجع تقلید شیعیان با اشاره به آیه ای از قرآن کریم عنوان کرد: جامعه اسلامی همواره باید از لحاظ فکری، فرهنگی، روحی، تجهیزاتی و اقتصادی آماده باشد، دشمن همیشه درصدد فتنه گری و توطئه انگیزی است و ما باید همواره آمادگی مقابله با دشمن را داشته باشیم.

استاد سطوح عالی حوزه علمیه با تاکید بر اهمیت جهاد در اسلام گفت: ملتی که جهاد را ترک کند در دنیا گرفتار ذلت، فقر و سختی معیشت شده و دینش پایمال خواهد شد، امروز ما باید همواره در نظر داشته باشیم که جامعه خود را از لحاظ فکری، فرهنگی و تجهیزاتی آماده نگه داریم.

نوری همدانی بیان کرد: روز به روز بر عظمت انقلاب اسلامی افزوده می‌شود، امروز پدیده بیداری اسلامی گسترده تر می‌شود و محرومان، مستضعفان و محرومان جهان هر روز بیدارتر و آگاه تر می‌شوند.

وی عنوان کرد: این مشیت الهی بود که حضرت زینب (س) پس از واقعه کربلا و بازگشت به مدینه به شام بروند و پیکر مطهر ایشان در همان محل آرام بگیرد تا در روزگار ما نیز به واسطه ایشان موجی از بیداری اسلامی به راه افتد.

مرجع تقلید شیعیان با اشاره به اهمیت و جایگاه شهدای مدافع حرم خاطرنشان کرد: مدافعان حرم برای دفاع از حرم مطهر حضرت زینب (س) به سوریه رفتند و از کیان اسلام دفاع کردند.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdciu3ay.t1apu2bcct.html
نام شما
آدرس ايميل شما