دوشنبه ۸ بهمن ۱۳۹۷ ساعت ۱۷:۰۲
کد مطلب : 73929
منبع : خبرگزاری فارس

احمد امیرآبادی فراهانی: مصلی باید محملی برای حل مشکلات مردم باشد

قم نيوز : عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: مصلی می‌تواند محل ارتباط مسوولان و مردم، محل بصیرت‌افزایی و محور اساسی حل مشکلات کشور باشد؛ مصلی می‌تواند کارکردهای فراوانی داشته باشد که با برنامه‌ریزی مناسب می‌توانیم این مشکلاتی که در کشور داریم از طریق استفاده از حضور مردم در مصلی‌های نماز جمعه حل کنیم.
مصلی باید محملی برای حل مشکلات مردم باشد/استفاده از فضای مصلی برای کارکردهای فرهنگی
مصلی باید محملی برای حل مشکلات مردم باشد/استفاده از فضای مصلی برای کارکردهای فرهنگی
به گزارش قم نیوز احمد امیرآبادی فراهانی در خصوص نقش مصلی‌های نمازجمعه در حوزه فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی گفت: با هزینه هایی که برای احداث مصلی‌ها می‌شود اگر فقط قرار باشد استفاده از آنها فقط برای نماز جمعه باشد از نظر ظاهری و منطقی هزینه و درآمد هم نمی‌صرفد و عقل حکم می کند برای ایام هفته مصلی‌ها برنامه‌ریزی شود.
وی با بیان اینکه نماز جمعه تنها سه یا چهار ساعت مصلی را در معرض استفاده قرار می‌دهد اذعان کرد: بقیه ایام هفته نباید مصلی‌ها خالی باشند؛ مصلی می‌تواند به عنوان یک مرکز فرهنگی برای دفاع از ارزش‌های انقلاب و ملت باشد.
نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه در یکی دوسال اخیر تحولات چشم‌گیری در استفاده‌ از مصلی ایجاد شده است افزود: حتی برای برگزاری نمایشگاه کتاب، برگزاری هیئات مذهبی، دروس حوزه علمیه، به عنوان قرارگاه اربعین، اعتکاف و... شاهد استفاده از فضای مصلی‌ هستیم.
وی با بیان اینکه مصلی می‌تواند محلی برای برپایی نماز جماعت به عنوان مسجد باشد تصریح کرد: مصلی‌ها جایگاه بسیار مهم و قرارگاه فرهنگی مهم در کشور می‌توانند باشند؛ مصلی می‌تواند قرارگاه فرهنگی برای تبیین ارزش‌های انقلاب و محل رجوع جوانان برای حل مشکلات باشد.
امیرآبادی اذعان کرد: مصلی می‌تواند محل ارتباط مسوولان و مردم، محل بصیرت‌افزایی و محور اساسی حل مشکلات کشور باشد؛ مصلی می‌تواند کارکردهای فراوانی داشته باشد که با برنامه‌ریزی مناسب می‌توانیم این مشکلاتی که در کشور داریم از طریق استفاده از حضور مردم در مصلی‌های نماز جمعه حل کنیم.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcjhhea.uqet8zsffu.html
نام شما
آدرس ايميل شما