دوشنبه ۸ بهمن ۱۳۹۷ ساعت ۱۸:۲۶
کد مطلب : 73934
منبع : خبرگزاری تسنیم

رونق ساخت‌وساز به بافت‌های فرسوده قم برمی‌گردد

قم نيوز : در هفتاد و هشتمین جلسه رسمی و علنی شورای شهر قم نسبت به اجرای قدرتمند رویکرد "صلح‌نامه" بین شهرداری و مردم برای رونق سرمایه‌گذاری و ساخت‌وساز در بافت‌های فرسوده شهری قم تأکید شد.
رونق ساخت‌وساز به بافت‌های فرسوده قم برمی‌گردد
رونق ساخت‌وساز به بافت‌های فرسوده قم برمی‌گردد
به گزارش قم نیوز هفتاد و هشتمین جلسه رسمی و علنی شورای شهر قم صبح امروز به ریاست عبدالله جلالی و با حضور سید مرتضی سقائیان نژاد شهردار، در سالن جلسات ساختمان شهید باکری برگزار شد.

رئیس شورای شهر قم در این جلسه، با اشاره به قرارگیری نظام اسلامی در چهلمین سالگرد پیروزی خود اظهار داشت: هرسال بر میزان و تعداد افتخارات و موفقیت‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی اضافه می‌شود، خدمت در قم به عنوان خواستگاه اصلی انقلاب از اهمیت ویژه‌تری برخوردار است.

عبدالله جلالی ادامه داد: سعی شده در سال 98 از تحمیل هزینه‌های سرسام‌آور به شهروندان جلوگیری شود، صلح‌نامه یکی از رویکردهای شورای شهر قم برای توسعه و رونق ساخت‌وساز در شهر قم در سال آینده خواهد بود.

هزینه و درآمد پارکینگ زائر کاهش پیدا کرد

عضو شورای شهر قم نیز در این جلسه، با اشاره به لایحه اصلاح اخذ مجوز و تعرفه بهای عوارض سال 98 شهرداری قم خاطرنشان کرد: در مبحث صلح‌نامه نباید حقی از شهروندان تضعیف شود چراکه در زمینه صلح‌نامه ملک باقیمت کارشناسی از فرد خریداری‌نشده و به نحوی فقط رضایت مالک را به دست می‌آوریم.

زین‌العابدین قراچورلو لایحه اصلاح اخذ مجوز و تعرفه بهای عوارض سال 98 شهرداری قم را مورد توجه قرار داد و ابراز کرد: در ادامه بلوار جمهوری اسلامی نیز حقوق شهروندان تضعیف‌شده و بر مبنای قیمت واقعی ملک، اراضی و املاک شهروندان خریداری نمی‌شود.

وی تأکید کرد: سیاست صلح‌نامه در شهرداری قم صرفاً به دلیل رغبت مالکین برای پیشبرد پروژه‌های شهری بوده در شهرهای دیگر چیزی به نام صلح‌نامه وجود نداشته و خرید املاک صرفاً بر اساس قیمت منطقه‌ای و قیمت کارشناسی شده انجام می‌گیرد.

با اشاره به اصلاحیه اخذ مجوز متمم سازمان حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم عنوان کرد: با تدابیر صورت گرفته در زمینه مدیریت پارکینگ زائر هزینه‌های جانبی این پارکینگ نسبت به پیش‌بینی‌های صورت گرفته با کاهش همراه شده است.

رئیس کمیسیون عمران و حمل‌ونقل شورای شهر قم نیز در ادامه این جلسه، با بیان لایحه اصلاح اخذ مجوز و تعرفه بهای عوارض سال 98 شهرداری قم اضافه کرد: مشکل اصلی تراکم و عوارض صدور پروانه در بافت‌های فرسوده اتفاق می‌افتد و سیاست صلح‌نامه نیز صرفاً برای ایجاد رغبت بیشتر مردم برای توسعه بیشتر در دل بافت فرسوده شهر قم صورت می‌گیرد.

روح‌الله امراللهی با اشاره به رکود ساخت‌وساز در بافت‌های فرسوده شهر قم گفت: تعداد کل صدور پروانه در بافت‌های فرسوده کمتر از 10 درصد بوده و بیش از 90 درصد صدور پروانه‌های ساختمانی شهر قم در بافت‌های جدید شهر قم صادر می‌شود.

عضو شورای شهر قم  با تأکید بر لایحه اصلاح اخذ مجوز و تعرفه بهای عوارض سال 98 شهرداری قم در زمینه تعرفه صدور پروانه و صلح‌نامه بین شهرداری و شهروندان ابراز کرد: افزایش تعرفه صلح‌نامه از 2 به 5 درصد برای ایجاد انگیزه در بین مردم برای سرمایه‌گذاری و توسعه بافت‌های فرسوده صورت گرفته و حجم عقب‌نشینی‌ها را بیشتر می‌کند.

وی با اشاره اصلاحیه اخذ مجوز متمم سازمان حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم گفت: درآمد و هزینه ارائه پارکینگ زائر در سال جاری نسبت به سال 96 به‌صورت ملموسی کاهش پیداکرده است.

شورا به وظایف نظارتی خود به‌درستی عمل کند

شهردار قم نیز در بخشی از این جلسه، با اشاره به مسئله صلح‌نامه‌های شهرداری قم ابراز کرد: طرح‌هایی که بار مالی دارد بعد از بررسی‌های مختلف تقدیم شورا می‌شود و انتظار می‌رود شورا نیز به وظایف نظارتی خود به‌درستی عمل کند.

سید مرتضی سقائیان نژاد شیوه جدید صلح‌نامه‌های شهرداری و شهروندان را مورد توجه قرار داد و  تأکید کرد: طرح‌هایی که بار مالی داشته باید به‌صورت لایحه به شورا تقدیم شود و ارائه آن‌ها به‌صورت طرح خام و غیر کارشناسی پسندیده و سنجیده نیست.

وی ادامه داد: در زمینه صلح‌نامه شورا در مرحله نخست حق اظهار نداشته و این لایحه ازآنجایی‌که بار مالی دارد باید به‌صورت دقیق در شهرداری بررسی‌شده و بعد از اصلاح و پختگی برای تصویب نهایی به شورای شهر قم تقدیم شود.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcfj1de.w6dmmagiiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما