دوشنبه ۸ بهمن ۱۳۹۷ ساعت ۲۱:۲۷
کد مطلب : 73935
منبع : خبرگزاری تسنیم

تعرفه بهای عوارض سال 98 شهر قم 15 درصد افزایش یافت

قم نيوز : رئیس کمیسیون برنامه‌وبودجه شورای شهر قم از افزایش ۱۰ تا ۱۵ درصدی تعرفه خدمات مشاغل و بهای عوارض شهرداری قم در سال ۹۸ خبر داد.
تعرفه بهای عوارض سال ۹۸ شهر قم ۱۵ درصد افزایش یافت
تعرفه بهای عوارض سال ۹۸ شهر قم ۱۵ درصد افزایش یافت
به گزارش قم نیوز مجید اخوان در هفتاد و هشتمین جلسه رسمی و علنی شورای شهر قم که در سالن جلسات ساختمان شهید باکری برگزار شد، اظهار داشت: شفاف‌سازی تعرفه‌ها از رویکردهای اصلی شورای شهر در تغییر بهای خدمات و عوارض شهرداری در سال 98 بوده است.

وی با اشاره به لایحه اصلاح اخذ مجوز و تعرفه بهای عوارض سال 98 شهرداری قم افزود: در راستای شفاف‌سازی تعرفه و رفع خلأهای موجود 23 مورد تغییر در تعرفه بهای عوارض سال 98 شهرداری قم اتفاق افتاده است.

رئیس کمیسیون برنامه‌وبودجه شورای شهر قم با بیان لایحه اصلاح اخذ مجوز و تعرفه بهای عوارض سال 98 شهرداری قم گفت: با توجه به افزایش هزینه‌های جانبی ساخت‌وساز و هزینه‌های جاری، افزایش نسبی تعرفه عوارض اجتناب‌ناپذیر بوده اما به دلیل شرایط حاکم در جامعه افزایش تعرفه بهای خدمات صرفاً بین 10 تا 15 درصد افزایش پیداکرده است.

وی لایحه اصلاح اخذ مجوز و تعرفه بهای عوارض سال 98 شهرداری قم را مورد توجه قرار داد و تصریح کرد: هزینه صدور پروانه در سال 98 نسبت به سال جاری بین 10 تا 15 درصد افزایش پیداکرده است، در رابطه با عوارض اصناف پیشنهاد شهرداری قم 20 درصد بود که شورای شهر با افزایش 10 درصدی درنهایت موافقت کرد.

اخوان ادامه داد: عوارض سایر مشاغل و مشاغل تخصصی نیز بسته به نوع فعالیت آن‌ها از 15 تا 20 درصد افزایش پیداکرده است، همچنین در مسئله تغییر کاربری دو مورد به ماده 29 اضافه‌شده و در ماده 30 نیز دو مورد تقلیل یافت.

وی با اشاره به لایحه اصلاح اخذ مجوز و تعرفه بهای عوارض سال 98 شهرداری قم ابراز کرد: محاسبه و مازاد تراکم بعد از عوارض ماده صد نیز تغییراتی اندکی انجام و کاهش پیداکرده است، عوارض صدور پروانه از 5 درصد به 2 درصد کاهش پیدا کرد، رویکرد شورای شهر در مسئله صدور پروانه و صلح‌نامه کاهشی بود.

عضو شورای شهر قم پیش‌بینی درآمدی شهرداری از محل صلح‌نامه‌های بین شهرداری و شهروندان را مورد توجه قرار داد و تصریح کرد: در سال 98، 30 میلیارد تومان ردیف بودجه به صلح‌نامه‌های بین شهرداری و شهروندان اضافه‌شده و باید صرفاً از همین محل نیز تأمین شود.

اخوان با تأکید بر اصلاحیه اخذ مجوز متمم سازمان حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم گفت:بودجه مصوب این سازمان 14 میلیارد و 700 میلیون تومان بوده که در اصلاحیه با 250 میلیون تومان به 14 میلیارد و 450 میلیون تومان کاهش همراه شده است.

رئیس کمیسیون برنامه‌وبودجه شورای شهر قم با اشاره به لایحه اصلاحیه و اخذ مجوز متمم سازمان آرامستان‌های شهرداری قم ابراز کرد: بودجه این سازمان 16 میلیارد تومان بوده که با افزایش یک‌میلیاردی درآمدها به 17 میلیارد تومان افزایش پیداکرده که بر مبنای سیاست‌های مثبت این سازمان اتفاق افتاده است.

وی با اشاره به تعرفه بهای خدمات عوارض سازمان‌های وابسته به شهرداری قم عنوان کرد: برای نهایی شدن این مصوبه باید تأییدیه کارگروه تنظیم بازار استان برای قدرت اجرایی اخذ شود.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcgny9u.ak9ww4prra.html
نام شما
آدرس ايميل شما