سه شنبه ۹ بهمن ۱۳۹۷ ساعت ۰۸:۵۶
کد مطلب : 73946
منبع : خبرگزاری فارس
نماینده مردم شاهین شهر در مجلس شورای اسلامی:

چوب حراج به 21 میلیارد دلار از ذخایر کشور زده شد/ 70 درصد نقدینگی جامعه در دست یک درصد از افراد است

قم نيوز : نماینده مردم شاهین شهر در مجلس شورای اسلامی گفت: از فروردین ماه تا مردادماه سال جاری، چوب حراج به 21 میلیارد دلار از ذخایر ارزی کشور زده شد.
چوب حراج به 21 میلیارد دلار از ذخایر کشور زده شد/ 70 درصد نقدینگی جامعه در دست یک درصد از افراد است
چوب حراج به 21 میلیارد دلار از ذخایر کشور زده شد/ 70 درصد نقدینگی جامعه در دست یک درصد از افراد است
به گزارش قم نیوز حسینعلی حاجی دلیگانی شامگاه دوشنبه در سی و پنجمین نشست میان دوره اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی کشور که با شعار «نوسازی مشارکت، کارآمدی جمهوریت» به میزبانی دفتر تحکیم وحدت در مجتمع یاوران مهدی قم برگزار می‌شود، با اشاره به طرح استانی شدن انتخابات مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: اعتقاد دارم که این طرح برای فرار برخی از نمایندگان از پاسخگویی است، طرح با سیاست‌های کلی ابلاغ شده توسط مقام معظم رهبری در خصوص انتخابات تضاد دارد.

وی ادامه داد: استانی شدن انتخابات مجلس شورای اسلامی موجب کاهش مشارکت مردمی در انتخابات می‌شود، در آن صورت نمایندگان فعال تر نخواهند شد، بلکه پاسخگویی نمایندگان مجلس را کاهش خواهد داد، از جمله معایب دیگر این طرح افزایش هزینه‌های اجرای انتخابات و تبلیغات نمایندگان است.

نماینده مردم شاهین شهر در مجلس شورای اسلامی افزود: استانی شدن انتخابات مجلس موجب می‌شود که مناطق محروم به فراموشی سپرده شود و این طرح، ارتباط مردم این مناطق با نهاد  تصمیم گیری را قطع می‌کند.

حاجی دلیگانی به تاخیر در محاکمه سران فتنه اشاره و تصریح کرد: مجلس کنونی از اقدامات انقلابی قوه قضائیه حمایت نمی‌کند، دستگاه قضایی باید هر کسی را که خلاف انجام می‌دهد، محاکمه کند و نباید هیچ ملاحظه ای در این زمینه داشته باشد.

وی ادامه داد: بانک مرکزی از فروردین ماه تا مردادماه سال جاری، چوب حراج به 21 میلیارد دلار از ذخایر ارزی کشور زد. 

نماینده مردم شاهین شهر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اشکالات مجلس دهم اظهار کرد: دورنگی نمایندگان مجلس از اشکالات مجلس کنونی است، ترسو بودن و خود بزرگ بینی جزو اشکالات برخی دیگر از نمایندگان مجلس است.

وی ادامه داد: افرادی که باید در کشور پاسخگو باشند، به جای پاسخ دادن رو به جلو حرکت کرده و از رهبری هزینه می‌کنند، مقام معظم رهبری بیشترین اختیارات را در تمام دوره‌ها به رئیس جمهور کنونی داد و رئیس جمهور در قالب شورای هماهنگی اقتصادی سران قوه با مجوز رهبر انقلاب اختیار توقف اجرای قوانین مجلس و احکام دادگاه‌ها را دارد.

حاجی دلیگانی افزود: جریانی در کشور می‌خواهد که اسم جمهوری اسلامی را باقی بگذارد، اما این نظام را از جمهوریت و اسلامیت خالی کند.

وی ادامه داد: نظام بودجه ریزی کشور دارای مشکل است، اما اراده ای در دولت یا مجلس برای اصلاح این نظام وجود ندارد، بودجه شرکت‌های دولتی در سال گذشته 150 هزار میلیارد تومان افزایش داشت، اما به بودجه این شرکت‌ها در مجلس رسیدگی نمی‌شود.

نماینده مردم شاهین شهر در مجلس شورای اسلامی افزود: 70 درصد نقدینگی جامعه براساس گزارش مرکز پژوهش‌های مجلس در دست یک درصد از افراد است و در چند سال گذشته نقدینگی در کشور چهار برابر شد.

حاجی دلیگانی خاطرنشان کرد: مجلس با ترکیب کنونی هر چه را که دولت بگوید، می‌پذیرد، باید ملاک انتخاب نماینده‌ها در انتخابات بعدی مجلس شفاف سازی باشد، شفافیت موجب اعتمادسازی و شایسته گزینی و عدالت انتخاباتی می‌شود، ولی طرح استانی شدن انتخابات جلوی ورود جوانان به مجلس، بدون پشتوانه سنگین مالی را می‌گیرد.

انتهای پیام/ 110
https://qomnews.ir/vdciq3ay.t1ap52bcct.html
نام شما
آدرس ايميل شما