سه شنبه ۹ بهمن ۱۳۹۷ ساعت ۰۹:۱۱
کد مطلب : 73947
منبع : خبرگزاری فارس
زاکانی در قم:

دعوت به نافرمانی مدنی پایه فتنه آینده است/ قانون «از کجا آوردی؟» در کشور اجرا شود

قم نيوز : نماینده سابق مجلس شورای اسلامی گفت: از جمله پایه‌های فتنه آینده تشدید مشکلات اقتصادی، زیرسوال بردن ناکارآمدی نظام اسلامی و دعوت به نافرمانی مدنی است.
دعوت به نافرمانی مدنی پایه فتنه آینده است/ قانون «از کجا آوردی؟» در کشور اجرا شود
دعوت به نافرمانی مدنی پایه فتنه آینده است/ قانون «از کجا آوردی؟» در کشور اجرا شود
به گزارش قم نیوز علیرضا زاکانی شامگاه دوشنبه در سی و پنجمین نشست میان دوره اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی کشور که با شعار «نوسازی مشارکت، کارآمدی جمهوریت» به میزبانی دفتر تحکیم وحدت در مجتمع یاوران مهدی قم برگزار می‌شود، با اشاره به ویژگی‌های نظام مردم سالاری دینی اظهار کرد: از جمله ویژگی‌های چنین نظامی، مشارکت مردم و حفظ حق مالکیت آن‌ها است. 

وی ادامه داد: حق نظارت از جمله ویژگی‌های مردم سالاری دینی است و باید همه چیز شفاف در برابر مردم قرار بگیرد، حق بازخواست جزو ویژگی‌های دیگر مردم سالاری دینی است.

نماینده سابق مجلس شورای اسلامی افزود: زمانی که اقتصاد مردمی شود، شکست ناپذیر است، زمانی که مقام معظم رهبری بر اقتصاد مقاومتی تاکید می‌کنند، در واقع خواستار مردمی شدن اقتصاد هستند.

زاکانی اسلامیت و جمهوریت در نظام اسلامی را دارای امتزاج شیمیایی با یکدیگر دانست و تصریح کرد: اگر نظام اسلامی باشد، باید جمهوریت در حد اعلی رعایت شود.

وی ادامه داد: امروز پس از چهار دهه نیاز به بازگشت به اصل انقلاب اسلامی داریم و متناسب با اصل انقلاب، نوسازی و بازسازی را انجام بدهیم، این تحول بزرگ باید به دست مردم رخ بدهد.

نماینده سابق مجلس شورای اسلامی افزود: نمایندگان مجلس در گذشته به دلیل عدم وجود شوراها بیشتر به خدمات محلی می‌پرداختند، اکنون باید نمایندگان مجلس به صورت ملی فکر کنند، ولی اکنون پول در عرصه انتخابات مجلس حرف برای گفتن دارد و برخی از نمایندگان هزینه‌های سنگینی می‌کنند تا وارد مجلس شوند.

زاکانی تغییر انتخابات مجلس شورای اسلامی را ضروری دانست و تصریح کرد: البته طرح استانی شدن انتخابات مجلس باید دوباره به کمیسیون برگردد، چون طرح کنونی در صورت تصویب، وضع را بدتر می‌کند.

وی ادامه داد: مصلحت یک حقیقت است و شورای امنیت ملی براساس وظیفه خود در مقاطع مختلف دستور حصر برخی از افراد را داد. حصر محبت نظام اسلامی به سران فتنه بوده و از یک فتنه دیگر جلوگیری می‌کند.

نماینده سابق مجلس شورای اسلامی افزود: از جمله پایه‌های فتنه آینده تشدید مشکلات اقتصادی، زیرسوال بردن نظام اسلامی و دعوت به نافرمانی مدنی است.

زاکانی با اشاره به تعداد زیاد قوانین اظهار کرد: در کشورمان 30 برابر فرانسه قانون تدوین می‌شود، به همین دلیل باید به دنبال تجمیع قوانین در بسته‌های قانونی باشیم که تغییر آن‌ها سخت باشد تا نمایندگان مجلس به کار اصلی خود در بررسی قانون بودجه و قانون برنامه‌های توسعه بپردازند، نه این که نمایندگان در چند شیفت در مدت کوتاهی قانون بودجه سالیانه را بررسی کنند.

وی ادامه داد: مجلس نیاز به نوسازی دارد و با متحول شدن خود را به صدر برساند، وضعیت کنونی زیبنده مردم کشورمان نیست، امیدوار هستم که نوسازی مجلس رخ بدهد.

نماینده سابق مجلس شورای اسلامی افزود: شفافیت راهبرد برای خروج از مشکلات از وضعیت کنونی است؛ همچنین باید به دنبال اجرای قانون از کجا آوردی در کشور باشیم، این قانون از سه سال پیش خاک می‌خورد، همچنین باید قانون اعاده اموال نامشروع اجرا شود. 

زاکانی با اشاره به شرط اجرای قانون اظهار کرد: اجرای قانون در بستر شایسته سالاری رخ می‌دهد، جوانان در این عرصه پیشران هستند، کشور در حال پوست اندازی و نوسازی است و افرادی زیادی در نسل سوم انقلاب وجود دارند که از دانش و دیانت و تعهد برخوردار هستند و این افراد می‌تواند موجب جهش کشور شوند. 

وی خاطرنشان کرد: راه حل مشکلات در داخل کشور است ولی باید از تمام ظرفیت‌های منطقه ای هم استفاده شود.

انتهای پیام/ 110
https://qomnews.ir/vdcjahea.uqetxzsffu.html
نام شما
آدرس ايميل شما