سه شنبه ۹ بهمن ۱۳۹۷ ساعت ۱۱:۰۶
کد مطلب : 73953
منبع : خبرگزاری مهر
آیت الله نوری همدانی مطرح کرد؛

تلاش دشمنان برای بدبین کردن مردم نسبت به انقلاب

قم نيوز : یکی از مراجع تقلید شیعیان گفت: دشمن در تلاش است تا مردم را نسبت به نظام و انقلاب بدبین کنند که باید این هدف دشمن را برای مردم تبیین کنیم.
تلاش دشمنان برای بدبین کردن مردم نسبت به انقلاب
تلاش دشمنان برای بدبین کردن مردم نسبت به انقلاب
به گزارش قم نیوز آیت الله العظمی حسین نوری همدانی در دیدار جمعی از پرسنل نیروی انتظامی با بیان اینکه انقلاب اسلامی یکی از نعمت‌های بزرگ الهی است، افزود: لازم است همه مردم عظمت انقلاب را به خوبی شناخته و شکرگذار نعمت‌های الهی باشیم.

وی افزود: تبلیغ در اسلام از ارزش و اهمیت بسیاری برخوردار است همان‌گونه که خداوند پیامبران الهی را برای بیان ارزش‌های الهی برای مردم فرستاده است.

استاد سطوح عالی حوزه با اشاره به آثار و برکات انقلاب اسلامی، افزود: به برکت انقلاب اسلامی تمامی روستاهای ایران از نعمت برق، آب و تلفن برخوردار شده‌اند.


نعمت‌های انقلاب برای جوانان تبیین شود

وی بیان کرد: رسانه‌ها و تلویزیون وظیفه دارند نعمت‌های انقلاب را برای جامعه به ویژه برای نسل جوان تبیین کنند.

آیت الله نوری همدانی با بیان اینکه پیش از انقلاب کشورمان زیر سلطه آمریکا، فرانسه و انگلیس بود، افزود: به دلیل وابستگی ایران به کشورهای اروپایی و آمریکا قبل از انقلاب حتی برای احداث خیابان نیز کارشناسانی از کشورهای دیگر می‌آمدند و در بیمارستان‌ها نیز پزشکان خارجی فعالیت می‌کردند.

وی با بیان اینکه پیش از انقلاب مردم ذلیل و ضعیف بودند، افزود: در زمان شاه استبداد و استعمار بر سراسر جامعه حاکم بود اما به برکت انقلاب اسلامی مردم از جهات مختلف پیشرفت‌های بسیاری کردند.

این مرجع تقلید شیعیان با بیان اینکه خداوند کارهای بزرگ را دوست دارد، افزود: هر کاری که انجام می‌شود باید اوج و قله آن را برای رسیدن به پیشرفت در نظر گرفت.

وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی با کمک خدا شکل گرفت، افزود: امام خمینی(ره) همواره تأکید داشتند که انقلاب اسلامی هدیه الهی بود و باید قدردان آن باشیم.


اسلام مهم‌ترین رکن انقلاب است

آیت الله نوری همدانی بیان کرد: از آنجایی که قبل از انقلاب به دین اسلام بی‌توجهی می‌شد بنابراین اسلام را می‌توان مهم‌ترین رکن انقلاب دانست.

وی با اشاره به لزوم تبعیت از ولایت فقیه، افزود: انقلاب اسلامی ارزش‌ها را در جامعه احیا و با ضد ارزش‌ها مبارزه کرد.

این مفسر قرآن کریم مهم‌ترین وظیفه ما را تبلیغ اسلام دانست و افزود: از آنجایی که ولی فقیه جانشین امام است بنابراین در زمان غیبت باید از ولی فقیه تبعیت کنیم.

وی بیان کرد: نقش و جایگاه مردم در انقلاب اسلامی بسیار پررنگ است زیرا سومین رکن انقلاب اسلامی مردم هستند که با حضور در صحنه سبب پیروزی انقلاب شدند.

آیت الله نوری همدانی با بان اینکه ملت ایران پیش از انقلاب هیچ‌گونه در زمینه نظامی نداشت و خودباور نبود، گفت: ملت ایران به برکت انقلاب اسلامی در برابر دشمنان ایستادگی می‌کند بنابراین باید قدر انقلاب را بدانیم و پیام‌های آن را به خوبی درک کنیم.

وی با اشاره به لزوم شناسایی و معرفی دشمن به مردم افزود: دشمنان در تلاش هستند تا مردم را نسبت به نظام و انقلاب بدبین کنند که باید این هدف دشمن را برای مردم تبیین کنیم.

مرجع تقلید شیعیان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اهمیت تبلیغ در اسلام بیان کرد: افرادی که در زمینه تبلیغ فعالیت می‌کنند باید با قرآن و نهج‌البلاغه و احادیث اهل بیت(ع) آشنا باشند.

انتهای پیام/ 110
https://qomnews.ir/vdcgwy9u.ak9wn4prra.html
نام شما
آدرس ايميل شما