سه شنبه ۹ بهمن ۱۳۹۷ ساعت ۱۱:۴۱
کد مطلب : 73954
منبع : خبرگزاری ايرنا
در آستانه چهل سالگی انقلاب؛

تجهیزات پزشکی مرکز جامع سلامت دستجرد قم رونمایی شد

قم نيوز : تجهیزات پزشکی مرکز جامع سلامت دهستان دستجرد از توابع بخش خلجستان قم روز دوشنبه و در آستانه ایام الله دهه فجر با اعتباری بالغ بر 700 میلیون ریال از محل بخش خصوصی با حضور سید محمد رضا هاشمی معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری قم رونمایی شد.
تجهیزات پزشکی مرکز جامع سلامت دستجرد قم رونمایی شد
تجهیزات پزشکی مرکز جامع سلامت دستجرد قم رونمایی شد
به گزارش قم نیوز رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم در این آیین، کمبود دستگاه ها و تجهیزات لازم جهت مداوای بیماران را از مشکل های بخش خلجستان دانست.

ابوالفضل ایرانی خواه با اشاره به تلاش های صورت گرفته برای استفاده از ظرفیت خیرین عرصه سلامت و بهداشت در تهیه و تامین این ابزار و وسایل بیان داشت: عدم وجود دستگاه گرافی و عکسبرداری دندان معضل های عدیده ای را برای ساکنان بخش خلجستان ایجاد کرده بود، ولی با تهیه دستگاه یاد شده روزهای فعالیت و معاینه دندانپزشک از سه به پنج روز افزایش پیدا می کند.

وی گفت: با رایزنی ها و پیگیری های صورت گرفته با نیکوکاران علاوه بر دستگاه مذکور تعداد دیگری از وسایل مورد نیاز از قبیل الکترو شوک، نوار قلب 6 کاناله و دستگاه سرکانتر مخصوص آزمایشگاه خریداری و تحویل این مرکز شد‌.

بخش خلجستان با وسعت یک هزار و 100 کیلومترمربع، دارای 50 هزار تن جمعیت ثابت و فصلی شامل 2 دهستان قاهان و دستجرد است؛ این بخش دارای 57 روستا، 27 دهیاری و 33 شورا می باشد.

ایرانی خواه در بخش دیگری از سخنان خود سلامت را از موضوع های مهم و سرنوشت ساز جامعه توصیف کرد و افزود: در استان قم در حوزه شهری و همچنین روستایی در قالب طرح تحول سلامت خدمات بهداشتی و سلامتی متراکمی ارایه شده است.

طرح تحول سلامت از اردیبهشت ماه سال 93 در کشور اجرایی شد و تاکنون این طرح در چهار مرحله اجرا شده است که شامل درمان، بهداشت، اصلاح تعرفه های پزشکی و اصلاح نظام آموزش پزشکی است.

قبل از اجرای طرح تحول درحوزه بهداشت 16 مرکز سلامت در قم فعال بود که خدمات آن ها محدود به خدمات اولیه درمان، واکسیناسیون کودکان و مراقبت های اولیه مادران باردار می شد. با تکمیل طرح تحول نظام سلامت در حوزه بهداشت، مراکز جامعه سلامت از 16 به 41 مرکز و پایگاه های سلامت نیز از 50 به 138 پایگاه در سراسر قم افزایش یافته است و خدمات مختلفی به شهروندان ارائه می دهند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم با اشاره به محدود بودن ظرفیت ها و توانمندی های دولت در ارتقای کمی و کیفی خدمات سلامت گفت: انتظار مردم در حوزه سلامت فراتر از امکانات دولتی است، ولی دولت مصمم است در حد توان و بضاعت، مراکز و مجموعه های سلامت در مناطق دارای سکنه و جمعیت کمتر از 20 هزار تن را بیش از پیش توسعه دهد.

وی خاطرنشان کرد: با گسترش تحصیلات تکمیلی در حوزه علوم پزشکی استان ایجاد چند رشته تخصصی مانند طب اورژانس نیز پیگیری می شود، که این اقدام در افزایش سطح خدمات سلامت تاثیر بسزایی دارد. 

انتهای پیام/ 110
https://qomnews.ir/vdchkwnq.23nxmdftt2.html
نام شما
آدرس ايميل شما