سه شنبه ۹ بهمن ۱۳۹۷ ساعت ۱۵:۰۱
کد مطلب : 73962
منبع : خبرگزاری فارس
رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم:

2 هزار تخت بیمارستانی در قم در اختیار مردم است

قم نيوز : رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم گفت: امروز از نظر شاخص های درمانی در استان در وضعیت مطلوبی قرار داشته و 2 هزار تخت بیمارستانی مدرن در اختیار مردم قرار دارد.
2 هزار تخت بیمارستانی در قم در اختیار مردم است/بیمارستان ها قبل از انقلاب ظهر تعطیل می شدند
2 هزار تخت بیمارستانی در قم در اختیار مردم است/بیمارستان ها قبل از انقلاب ظهر تعطیل می شدند
به گزارش قم نیوز ابوالفضل ایرانی خواه در نشست خبری که به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی برگزار شد با اشاره به جایگاه ایران در عرصه بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، اظهار کرد: ایران اسلامی پیش از انقلاب در رده کشورهای در حال توسعه بود ولی امروز از نظر شاخص های بهداشت و درمان قابل قیاس با کشورهای اروپایی هستیم.

وی در ادامه با اشاره به اینکه مردم در حوزه درمان ناچار بودند برای بسیاری ازعمل های جراحی به کشورهای دیگر عزیمت کنند، خاطرنشان کرد: امروز با توجه به پیشرفت های صورت گرفته در عرصه نیروی متخصص و تجهیزات پزشکی، هیچ بیماری نیازمند مراجعه به کشورهای دیگر نیست.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم با اشاره به اینکه در دوران دفاع مقدس به دستور امام خمینی احداث دانشکده پزشکی در قم آغاز شد، بیان کرد: امروز از نظر شاخص های درمانی در استان در وضعیت مطلوبی قرار داشته و 2 هزار تخت بیمارستانی مدرن در اختیار مردم قرار دارد.

وی یادآور شد: در افق 1404 قم از نظر شاخص های درمانی به حد اعلی رسیده و به استاندارد 2.4 تخت به ازای هر هزار نفر دست خواهد یافت. این در حالی است که پیش از پیروزی انقلاب اسلامی مراکز درمانی محدود در قم ظهر تعطیل می‌شدند.

ایرانی خواه با بیان اینکه اجرای نظام ارجاع در قم پایه گذاری شده است، بیان کرد: از 1.4 میلیون نفر جمعیت استان قم 1.1 میلیون نفر دارای پرونده سلامت هستند.

وی با اشاره به فعالیت 40 مرکز و پایگاه سلامت در گذشته که اقدام به ارائه واکسیناسیون نوزادان و خدمات اولیه به مادران باردار می کرد، یادآور شد: در حال حاضر تعداد این پایگاه‌ها به 180 مورد رسیده است و خدمات در سطح بالاتری به مردم ارائه می‌شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم در بخش دیگری از سخنان خود به طلب 200 میلیارد تومانی مراکز درمانی این دانشگاه از بیمه ها اشاره کرد و افزود: 60 درصد این رقم مربوط به تامین اجتماعی است.

وی یادآور شد: آخرین کارانه پرداخت شده به پزشکان مربوط به شهریور ماه سال گذشته است و امیدواریم که با مساعدت مسؤولان استن از اعتبارات استانی بتوان در این بخش استفاده کرد.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcgxy9u.ak9w34prra.html
نام شما
آدرس ايميل شما