سه شنبه ۹ بهمن ۱۳۹۷ ساعت ۱۷:۱۵
کد مطلب : 73968
منبع : خبرگزاری تسنیم

دانشگاه علوم پزشکی قم 180 میلیارد تومان از بیمه‌ها طلب دارد

قم نيوز : رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم گفت: علوم پزشکی قم حدود ۱۸۰ میلیارد تومان درمجموع از سازمان‌های بیمه‌ای طلب دارد که ۶۰ درصد آن متعلق به تأمین اجتماعی است.
دانشگاه علوم پزشکی قم ۱۸۰ میلیارد تومان از بیمه‌ها طلب دارد
دانشگاه علوم پزشکی قم ۱۸۰ میلیارد تومان از بیمه‌ها طلب دارد
به گزارش قم نیوز ابوالفضل ایرانی خواه ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه که در سالن جلسات دانشگاه علوم پزشکی قم برگزار شد، با اشاره به بدهی دانشگاه به پرستاران و جامعه پزشکی قم اظهار داشت: مسائل اعتباری معضل اصلی علوم پزشکی قم در انجام خدمات مورد انتظار است، علوم پزشکی قم حدود 180 میلیارد تومان درمجموع از سازمان‌های بیمه‌ای طلب دارد که 60 درصد آن متعلق به تأمین اجتماعی است.

وی افزود: 140 میلیارد بدهی پرسنل مراکز درمانی قم و 20 میلیارد تومان بدهی ملزومات دارویی و تجهیزاتی است، اگر بدهی‌های علوم پزشکی پرداخت شود طراز علوم پزشکی قم 40 میلیارد مثبت است.

ایرانی خواه با اشاره به مشکلات اورژانس بیمارستان شهید بهشتی تأکید کرد: تعریف علم پزشک از اورژانس با تعریف عامه مردمی متفاوت بوده و بسیاری از مشکلاتی که احساس می‌شود به دلیل عدم شناخت دقیق از خدمات اورژانس و دیگر بخش‌های درمانی است، با بهره‌برداری از بیمارستان امام علی(ع) بخش مهمی از مشکلات و کمبودهای تخت‌های درمانی قم برطرف می‌شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم بیان کرد: با راه‌اندازی بیمارستان امام علی(ع) مشکل دانشگاه آزاد اسلامی و اورژانس بیمارستان شهید بهشتی برطرف می‌شود.

ایرانی خواه با بیان اینکه استان قم در مسئله سقط‌جنین بحرانی نداشته است، تصریح کرد: در این رابطه وضعیت معمول و عادی در جریان است، همچنین اثر مخرب آنتن‌های مخابراتی و اینترنتی هنوز اثبات نشده است.

وی افزود: قصور پزشکی در تمام کشورهای دنیا وجود داشته و قم نیز از این منظر مستثنی نیست، در برابر قصور عمدی پزشکان کمیته‌های مردمی و تخصصی در دانشگاه علوم پزشکی قم تشکیل‌شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم ابراز کرد: بخشی از پایگاه‌های  درمانی قم برای صرفه‌جویی در اعتبارات و مشکلات اقتصادی تجمیع و در این‌ ارتباط 30 پایگاه درمانی تاکنون تجمیع شده است.

ایرانی خواه با اشاره به فرار مالیاتی مطلب‌های پزشکی و عدم استقرار دستگاه‌های کارت‌خوان گفت: متولی فعالیت پزشکان دولتی دانشگاه علوم پزشکی بوده و بر روی آن‌ها نیز نظارت صورت می‌گیرد، پاسخگوی بخش خصوصی نیز درنهایت علوم پزشکی است، نصب کارت‌خوان هنوز ابلاغ رسمی نشده و مالیات پزشکان نیز به‌صورت کامل دریافت می‌شود.

وی با اشاره به مباحث مربوط به  کمبود متخصصین سونوگرافی ویژه بانوان ابراز کرد: مشکل کمبود واقعی در این زمینه وجود ندارد و مشکل سونوگرافی در قم تعدد آزمایشات بی‌مورد است.

ایرانی خواه گفت: 140 پایگاه مردمی در قم در راستای نظام ارجاع راه‌اندازی شده است، علوم پزشکی قم در مسیر الکترونیکی شدن دفترچه‌های روستایی و نظام ارجاع در بین 50 هزار مشمول طرح است، همچنین درخواست پارا کلینیک از مصادیق دیگر نظام ارجاع است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم در پایان گفت: در مسئله اورژانس مشکلات سابق تا حدودی برطرف شده و دسترسی مردم و پزشک‌های مقیم بیشتر شده است اما همچنان مشکلاتی در این زمینه احساس می‌شود.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcc4oqm.2bq1e8laa2.html
نام شما
آدرس ايميل شما