کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم:

طراحی لباس مبتنی بر فرهنگ ایرانی اسلامی راه ترویج حجاب است

خبرگزاری ايرنا , 10 بهمن 1397 ساعت 11:26

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم با تاکید بر توجه به طراحی، تولید و ارائه مد و لباس های جدید متناسب با فرهنگ ایرانی اسلامی گفت: یکی از راه های ترویج فرهنگ حجاب و عفاف ارائه لباس با طراحی جدید مبتنی بر فرهنگ ایرانی اسلامی است.


به گزارش قم نیوز سید موسی حسینی کاشانی ترویج فرهنگ حجاب و عفاف را از جمله وظایف وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دانست و افزود: استفاده از ظرفیت هنر در راستای معرفی لباس متناسب با فرهنگ ایرانی اسلامی از جمله اولویت های این وزارت خانه است که در این راستا استفاده از ظرفیت های هنری استان ها مورد تاکید قرار گرفته است.

وی وضعیت پوشاک کشور را نیازمند مُدهای ملی و استانی دانست و ادامه داد: با توجه به خرد فرهنگ های و وجود اقوام با فرهنگ های مختلف، نمی توان یک نوع مد و لباس خاص را برای همه کشور تجویز کرد بلکه باید در طراحی لباس ها به فرهنگ و منطقه جغرفیایی نیز توجه شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم با بیان اینکه حلقه وصل میان طراح مد ولباس، تولید کننده ومردم معیوب است اظهار داشت: وظیفه مسئولان و متولیان فرهنگی به ویژه اداره کل ارشاد بسترسازی برای ایجاد ارتباط موثر میان طراح، تولیدکننده و مردم می باشد که در این راستا تاکنون چندین نمایشگاه مد و لباس در این استان برگزار شده است.

وی ادامه داد: در سال های اخیر برخی طراحی های جدید لباس مبتنی بر مبانی ایرانی اسلامی که به تولید رسیده با استقبال مردم مواجه شده که این موضوع نشان دهنده این است که اگر لباس با طراحی بومی و کیفیت مناسب تولید شود به طور قطع با استقبال مردم مواجه خواهد شد.

وی با بیان اینکه عرصه مد و لباس عرصه تحمیل نیست گفت: مردم انتخاب گر هستند و تصمیم می گیرند چه لباسی با طراحی و رنگ متناسب با سلیقه خود را انتخاب کنند به همین دلیل باید با استفاده از هنر و به کارگیری هنرمندان و طراحان جدید مبتنی بر الگوهای ایرانی اسلامی به دنبال پاسخگویی به ذائقه های مختلف بود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم با اشاره به فعالیت چندین هنرمند، گروه و تولید کننده در عرصه مد و لباس در این استان گفت: به دنبال بسترسازی برای ایجاد ارتباط میان این تولیدکنندگان و طراحان لباس به منظور استفاده از ظرفیت هنری در سطح استان هستیم.

حسینی کاشانی، با تاکید بر لزوم بهره گیری از فرهنگ غنی ایرانی اسلامی برای طراحی لباس و تولید مدهای جدید ادامه داد: برخی مدهای جدید طراحی شده در کشور که به تولید انبوه رسیده اند، در سال های اخیر با استقبال در برخی کشورهای همسایه نیز مواجه شده است که این موضوع نشان از ظرفیت های طراحی مد و لباس در کشور دارد.

انتهای پیام/ 110


کد مطلب: 73992

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/73992/طراحی-لباس-مبتنی-فرهنگ-ایرانی-اسلامی-راه-ترویج-حجاب

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir