کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

معاون ستاد امر به معروف و نهی از منکر قم:

احیای فریضه امر به معروف لازمه رفع دغدغه رهبری نسبت به شرایط قم است

خبرگزاری حوزه نیوز , 10 بهمن 1397 ساعت 18:28

معاون ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان قم تصریح کرد: بی شک رفع دغدغه و نگرانی مقام معظم رهبری نسبت به وضعیت فرهنگی قم نیازمند احیای فریضه امر به معروف و نهی از منکر است.


به گزارش قم نیوز سید محمد تقی حسینی با بیان این که مقام معظم رهبری در هفته ها و ماه های اخیر چند مرتبه نسبت به وضعیت فرهنگی قم، ابراز نگرانی کردند، اظهار داشت: بی شک برای این که دغدغه رهبر معظم انقلاب نسبت به اوضاع شهر مقدس قم رفع شود، بیش از هر چیز مردم، نهادها و ادارات و نخبگان باید نسبت به احیای فریضه امر به معروف و نهی از منکر احساس وظیفه و تکلیف کنند.

وی افزود: در همین راستا، ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان برنامه های ویژه در سطح ادارات، مساجد، هیئات، بقاع متبرکه و دیگر نهادها و ارگان ها و نیز تشکل های مردمی و بخش خصوصی در دستور کار دارد.

جانشین دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان قم همچنین گفت: خوشبختانه ما در اکثر ادارات استان شورای امر به معروف و نهی از منکر داریم به طوری که می شود گفت در حال حاضر حدود 80 درصد ادارات قم دارای شورای امر به معروف است.

وی اضافه کرد: در این بین و از آن جا که یکی از مراکز بسیار مهم جامعه، آموزش و پرورش است، لذا قرار بر این شده علاوه بر سازمان آموزش و پرورش استان و نواحی آن که دارای شوراهای امر به معروف هستند، در سطح مدارس استان نیز شورای امر به معروف و نهی از منکر تشکیل شود.

حسینی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این که ریشه بخشی از معضلات فرهنگی و اجتماعی، بی تفاوتی و کم تفاوتی در بین بخشی هایی از مردم است، ابراز داشت: همان طور که رهبر معظم انقلاب فرمودند نباید گذاشت که روحیه و فضای دینی و انقلابی قم کمرنگ و تضعیف شود، به ویژه با عنایت به این واقعیت که در حال حاضر گروه هایی به شکل سازمان یافته در قم هستند که در راستای خدشه بر ماهیت و فضای دینی و اخلاقی قم تلاش می کنند.

وی افزود: البته در حدود سه دهه ای است که کما بیش این گروه ها فعال هستند که از جاهایی حمایت می شدند که در قم به خصوص به ترویج بدحجابی بپردازند

معاون ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان قم همچنین گفت: ما جلساتی که با پلیس امنیت و دادستانی و دیگر مراکز داریم این موارد را رصد می کنیم و به لطف الهی نیز در حال حاضر همکاری خوبی بین سپاه و ناجا و دستگاه قضایی و شورای امر به معروف وجود دارد که به مقابله با این جریانات بپردازیم.

وی بیان داشت: مقام معظم رهبری اخیراً به صراحت فرمودند که من از وضع فرهنگی قم راضی نیستم و برای رفع این دغدغه و نگرانی هم اکنون گروه های مختلفی از جمله ستاد امر به معروف در حال فعالیت در قم هستند که البته این مساله مهم می طلبد که همه دستگاه ها و ارگان ها ، مردم و همچنین رسانه های جمعی به خصوص صدا و سیما نیز دغدغه مندانه وارد عمل شوند.
انتهای پیام/ 137


کد مطلب: 74012

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/74012/احیای-فریضه-امر-معروف-لازمه-رفع-دغدغه-رهبری-نسبت-شرایط-قم

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir