کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

دانشجویان مسلمان دانشگاه آلبانی در پی استخدام مشاور مذهبی هستند

خبرگزاری حوزه نیوز , 10 بهمن 1397 ساعت 22:15

اعضای انجمن اسلامی دانشگاه آلبانی امیدوارند بتوانند یک مشاور مذهبی استخدام کنند تا در کنار مشاورین مذهبی دیگر ادیانی چون یهودی، پروتستان و کاتولیک به آن ها مشاوره مذهبی بدهد.


به گزارش قم نیوز مسلمانان عضو انجمن اسلامی دانشگاه آلبانی، شهری واقع در ایالت نیویورک آمریکا در پی یافتن یک امام جماعت هستند، تا در کنار مشاورین مذهبی یهودی، پروتستان و کاتولیک در مرکز میان ادیانی دانشگاه فعالیت داشته و به دانشجویان مسلمان مشاوره بدهد.

نصرت بوییان رئیس انجمن اسلامی در این باره گفت: ما می خواهیم کسی را داشته باشیم که حامی ما باشد و به سئوالات دینی ما پاسخ دهد، وجود چنین فردی در کنار دانشجویان مایه قوت قلب است.

نونا حوا عبدالرحمن معاون رئیس انجمن نیز گفت: ما نیاز به چنین فردی داریم، مشاورین مذهبی میزبان نماز و عبادت بوده و در ساعات مشخص اداری به دانشجویان مشاوره می دهند.

رهبران دانشجویی امیدوارند تا پیش از فارغ التحصیلی در بهار بتوانند فردی را برای این منصب انتخاب کنند، با این حال یافتن یک مشاور مذهبی کار دشواری می باشد، به علاوه حقوق وی را نیز باید از بودجه مرکز بپردازند.

اکو کینگ، مدیر مرکز تعامل دانش آموزان بین فرهنگی که بر مرکز میان ادیانی نظارت می کند در این باره، گفت: ما با توجه به نیاز و تقاضای دانشجویان مشاورین مذهبی را انتخاب می کنیم.

وی افزود:  در طی دو دهه گذشته شاهد بوده ایم که دانشجویان محجبه زیاد شده اند و هویت اسلامی خودشان را ابراز می کنند. در واقع در یک نظرسنجی در سال 2017 به این نتیجه رسیدیم که 2.5 درصد دانشجویان خودشان را به عنوان مسلمان معرفی می کنند و اسلام یکی از 5 مذهب مهم ما در میان ادیان دیگر کاتولیک، پروتستان، یهودی و بودایی است.

گفتنی است انجمن امیدوار است بتواند یک مشاور را برای حداقل یک روز در هفته انتخاب کند. آن ها امیدوارند یک امام جماعت با مطالعات مذهبی رسمی داشته باشند.

انتهای پیام / 137


کد مطلب: 74019

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/74019/دانشجویان-مسلمان-دانشگاه-آلبانی-پی-استخدام-مشاور-مذهبی-هستند

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir