شنبه ۱۳ بهمن ۱۳۹۷ ساعت ۱۰:۲۶
کد مطلب : 74092
منبع : خبرگزاری ايرنا
قم در هفته ای که گذشت:

ازگلباران بیت امام راحل تا 368 طرح آماده افتتاح درقم

قم نيوز : گلباران بیت امام راحل درسالروز ورود ایشان به ایران درسال 57،اختصاص بخشی از مصلای قدس به مسجد، 368 طرح آماده افتتاح درقم ، افزایش امید به زندگی وکاهش قیمت 7 قلم کالا از جمله رویدادهای هفته گذشته این استان بود.
ازگلباران بیت امام راحل تا 368 طرح آماده افتتاح درقم
ازگلباران بیت امام راحل تا 368 طرح آماده افتتاح درقم
به گزارش قم نیوز برگزاری آیین نهمین دوره دو سالانه عکس ، آماده به افتتاح بودن 92 طرح اقتصادی ، لزوم زدودن محرمیت از چهره دریاچه نمک ، جانمایی ایستگاه B4 متروی قم در چهار راه بازار و اعلام افزایش عوارض شهرداری از دیگر اخبار هفته دوم بهمن ماه در قم می باشد.

**گلباران بیت امام راحل
بیت تاریخی امام خمینی(ره)، بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی در شهر مقدس قم، روز جمعه همزمان با دوازدهم بهمن ماه، سالروز ورود امام راحل به ایران در سال 57، با حضور جمعی از مسئولان و قشرهای مختلف مردم گلباران شد. شرکت کنندگان دراین آیین درحالیکه بهرام سرمست استاندار قم، رضا سیار فرماندار، فرماندهان و نیروهای نظامی و انتظامی، جمعی از مسئولان استان آنان را همراهی می کردند وارد بیت تاریخی امام راحل شدند و ضمن ادای احترام به شهدای انقلاب اسلامی و تجدید بیعت با امام، شهدا و رهبر معظم انقلاب، این مکان را گلباران کردند.

** آماده به افتتاح 368 طرح به مناسبت دهه فجر
استاندار قم هفته گذشته درگفت وگو با خبرنگاران اظهار داشت: 368 طرح به مناسبت ایام الله دهه مبارک فجر با اعتبار هشت هزار و 100 میلیارد ریال و اشتغالزایی یکهزار و 523 تن در حوزه های مختلف عمرانی، فرهنگی، اجتماعی، آموزشی و ورزشی در قم به بهره برداری می رسد.بهرام سرمست افزود: جشن 40 سالگی انقلاب را در شرایطی برگزار می کنیم که توطئه دشمنان و جنگ اقتصادی شدید آنها نتوانست به اهداف خود دست یابد و امروز طرح های گسترده ای در سراسر کشور و استان قم در ایام الله دهه فجر به بهره برداری می رسد.

** تجلیل از هنرمندان عکاس 
آیین نهمین دوره دوسالانه عکس قم و آیین تکریم و پاسداشت هنرمندان عکاس این استان، همزمان با چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی شامگاه پنجشنبه با حضور مدیرکل فرهنگ وارشاد اسلامی، در تالار مجتمع فرهنگی – هنری شهید سید مرتضی آوینی برگزار شد.دبیر دوسالانه عکس قم در این آیین گفت: نهمین دوره دوسالانه عکس استان در 2 بخش غیررقابتی و رقابتی ترتیب یافت که در بخش غیررقابتی 25 تَن از هنرمندان عکاس پیشکسوت و در بخش رقابتی نیز 108 عکاس 975 قطعه عکس خود را به دبیرخانه این همایش ارسال کردند.محمد اخلاقی اظهار کرد: بخش رقابتی این دوره در 2 بخش قاب قم و آزاد برگزار شد که هیات داوران از میان آثار رسیده، 125 اثر را انتخاب کردند که در 2 نگارخانه فرهنگ واشراق این آثار در معرض دید عموم قرار گرفت.

** 92 طرح اقتصادی آماده افتتاح 
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری قم گفت: 92 طرح اقتصادی با اعتباری بیش از چهارهزار و 520 میلیارد ریال در ایام الله دهه مبارک فجر امسال در حوزه های صنعت، کشاورزی و گردشگری قم به بهره برداری می رسد.مهرداد غضنفری در نشست خبری به مناسبت فرا رسیدن دهه فجر افزود: بیش از 55 درصد سرمایه گذاری انجام شده برای طرح های قابل افتتاح در دهه فجر مربوط به حوزه اقتصادی استان است.وی در بخش دیگری از سخنان خود با ارائه گزارشی از عملکرد حوزه اقتصادی قم گفت: تدوین سند اشتغال و مشارکت کم نظیر بانک ها در پرداخت تسهیلات مورد نیاز بنگاه های اقتصادی از جمله دستاوردهای این بخش است. غضنفری گفت: در برنامه ریزی های آینده نیز به دنبال تهیه سند اشتغال سال 98 استان به منظور ایجاد 14 هزار فرصت شغلی و سرمایه گذاری چهار هزار میلیارد تومانی با مشارکت بخش خصوصی هستیم.

** اختصاص بخشی از مصلای قدس به مسجد 
آیین نامگذاری نخستین مسجد جمعه کشور درمصلای قدس قم هفته گذشته برگزار شد و بخشی از این مکان به «مسجد جمعه» تبدیل شد. رئیس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه قم درحاشیه این برنامه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، گفت: در مسجد جمعه علاوه بر خواندن نماز جمعه، فضایی نیز برای معتکفان مهیا می شد تا در روزهای اعتکاف به عبادت و روزه داری بپردازند.

**لزوم زدودن محرومیت از چهره دریاچه نمک 
استاندار قم گفت: محرومیت از چهره دریاچه نمک کنار زده می شود و سرمایه گذاری ویژه ای برای استخراج منابع معدنی از آن صورت می گیرد. بهرام سرمست هفته گذشته در جلسه شورای معادن استان قم افزود: احداث راه دسترسی و ایجاد بستر مناسب سرمایه گذاری از پیش نیازهای مهم در بهره مندی از ظرفیت های دریاچه نمک است که باید اعتبارات لازم برای برطرف کردن این موانع تأمین شود. 

** امید به زندگی در قم 75 سال است
رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم گفت: امید به زندگی در این استان 73 تا 75 سال است، در حالی که این رقم قبل از انقلاب کمتر از 60 سال بود. ابوالفضل ایرانی خواه هفته گذشته درجمع خبرنگاران با تبیین بخشی از دستاوردهای 40 ساله انقلاب اسلامی درحوزه سلامت قم، افزود: شاخص مرگ و میر کودکان زیر پنج سال سال گذشته در قم 10 بوده، در حالی که این رقم در سال های اول انقلاب بین 70 تا 100 بوده است. وی اضافه کرد: از هر یک هزار تولد، بیش از 50 کودک زیر یک سال جشن تولد یک سالگی خود را نمی دیدند و امروز این عدد به 6 تا هفت تَن رسیده است.

** کاهش قیمت 7 قلم کالا در قم 
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت قم هفته گذشته در بیست و ششمین کارگروه تنظیم بازار این استان گفت: از 57 اقلام رصد شده ، قیمت 32 قلم کالا در قم نسبت به 15 روز گذشته بدون تغییر، 7 قلم قیمت کاهشی و 18 قلم با افزایش قیمت نسبی مواجه بوده است.محمود سیجانی با بیان اینکه قیمت 57 قلم کالا به صورت روزانه رصد می شود، افزود: در15 روز گذشته سه قلم کالا در قم بیش از 10 درصد رشد داشته است. وی ادامه داد: جوجه یک روزه گوشتی، کاغذ تحریر و خرما سه محصولی بوده که قیمت آنها در 15 روز گذشته بیش از 10 درصد افزیش داشته است.سیجانی ادامه داد: قیمت 22 قلم در قم بالاتر از میانگین کشوری، 25 کالا دارای قیمتی پایین تر از میانگین کشوری و 10 قلم در حدود میانگین بوده است.

**جانمایی ایستگاه B4 متروی قم در چهار راه بازار تصویب شد
درجلسه کمیسیون ماده پنج قم که هفته گذشته درمعاونت امور عمرانی استانداری ترتیب یافت، با جانمایی ایستگاه B4 خط شماره 2 قطار شهری قم در چهار راه بازار موافقت شد.معاون عمرانی استانداری قم در این جلسه اظهار داشت: برای اتصال خط B4 به ایستگاه A8 دو گزینه عبور مترو از سه راه بازار و همچنین چهار راه بازار مطرح است.محسن بهشتی بیان کرد: به طور حتم عبور مترو از خیابان ارم و هسته مرکزی شهر و احداث ایستگاه در سه راه بازار گزینه فنی تری است ولی محدودیت های ناشی از پهنه تاریخی مانع کار محسوب می شود‌. در نهایت جانمایی ایستگاه در چهار راه بازار تصویب شد.

** افزایش عوارض شهرداری 
سخنگوی شورای اسلامی شهر قم گفت: شورای شهر به دنبال حداقل فشار اقتصادی به مردم است به همین دلیل در بررسی عوارض و بهای خدمات سازمان های شهرداری قم در بودجه سال 98 حداقل افزایش را در نظر گرفته است.حسین اسلامی هفته گذشته درگفت و گو با خبرنگار ایرنا با با اشاره به افزایش چند برابری هزینه های تحمیلی به مدیریت شهری در ماههای اخیر اظهار داشت: این شورا با حداکثر افزایش 10 تا 15 درصدی عوارض و بهای خدمات سازمان های شهرداری قم در بودجه سال 98 موافقت کرده است.

انتهای پیام/ 110
https://qomnews.ir/vdcb5gbz.rhba9piuur.html
نام شما
آدرس ايميل شما