کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

بزرگداشت روز جهانی حجاب در بیمارستان ویندزور کانادا برگزار شد

خبرگزاری حوزه نیوز , 13 بهمن 1397 ساعت 23:14

جمعی از مسلمانان عضو انجمن اسلامی شهر ویندزور در کانادا روز ۱ فوریه با نصب باجه های حجاب در بیمارستان محلی شهرشان، حجاب اسلامی را ترویج داده و در جمع غیرمسلمانان درباره حجاب آگاهی رسانی کردند.


به گزارش قم نیوز گروهی از داوطلبان مسلمان در بیمارستان محلی ویندزور، شهری در کانادا بزرگداشت روز جهانی حجاب را از طریق استقرار باجه های حجاب برای زنان مسلمان برگزار کردند.

گفته می شود هر سال روز جهانی حجاب در روز 1 فوریه برگزار شده و مسلمانان 140 کشور مختلف جوان در این روز به ترویج وحدت میان مسلمانان و غیرمسلمانان پرداخته و حجاب اسلامی را تبلیغ می کنند.

به گفته برگزارکنندگان هدف رو جهانی حجاب ایجاد تحمل مذهبی و درک متقابل از طریق دعوت از غیرمسلمانان و مسلمانان بی حجاب برای حجاب گذاشتن به مدت زمان یک روز است.

به عنوان بخشی از این مراسم، کمیته تنوع جمعیتی بیمارستان، باجه ها را در محوطه بیمارستان نصب کرده و در آنجا داوطلبان مسلمان دلیل حجاب اسلامی را برای رهگذران و مراجعین بیمارستان، پزشکان، بیماران و سایر کارمندان توضیح  داده و آنان را دعوت به گذاشتن حجاب اسلامی می کنند.

لینا چاکر داوطلب عضو انجمن اسلامی ویندوز در این باره به خبرنگاران گفت: حجاب برای تک تک افراد معنای متفاوتی به همراه دارد.

رویا فرهات، یک دانشجوی سال چهارم دانشگاه ویندزور نیز در یکی از باجه های حجاب مردم را به دعوت کرد که سئوالات شان را درباره دین اسلام و مسلمانان و حجاب اسلامی بپرسند.

فرهات در این باره گفت: قابل درک است که برخی از مردم چیزی از حجاب اسلامی نمی دانن. و این واقعیت که من حجاب را پوشیده ام، نشان می دهد که کاملا به میل و اراده خودم حجاب را انتخاب کرده ام و همین درست است.

 

گفتنی است نظرسنجی ملی 2011 کانادا تخمین زده که مسلمانان نزدیک به 1 میلیون و 54 هزار نفر از جمعیت کانادا یعنی 3.2% جمعیت این کشور را به خود اختصاص داده اند و اسلام دومین دین مهم این کشور پس از مسیحیت محسوب می شود.
انتهای پیام / 137


کد مطلب: 74119

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/74119/بزرگداشت-روز-جهانی-حجاب-بیمارستان-ویندزور-کانادا-برگزار

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir