کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

شهردار گاتینو اظهارات عضو شورای شهر در رابطه با اسلام هراسی را محکوم کرد

خبرگزاری حوزه نیوز , 15 بهمن 1397 ساعت 1:00

شهر دار شهر گاتیو در اتاوا ضمن محکوم کردن گفته های یکی از اعضای شورای شهر در رابطه با نبود اسلام هراسی در کانادا، خواستار برکناری وی از معاونت شهرداری شد.


به گزارش قم نیوز شهردار شهر گاتینو در اتاوای کانادا اعلام کرد درخواست نامه ای برای برکناری یکی از مقامات شورای شهر را به خاطر صحبت های ضداسلامی صادر کرده است.

ماکسیم پدناود-جابین، شهردار گاتیو در بیانیه ای که عصر دیروز منتشر شد اعلام کرد از ناتالی لمیوکس، معاونت شهرداری که گفته بود «اسلام هراسی وجود ندارد» فاصله گرفته و درخواست داده وی سریعا از مقامش به عنوان معاون شهردار برداشته شود.

لمیوکس در مصاحبه ای با روزنامه محلی لی درویت گفته که از نظر او واژه اسلام هراسی وجود نداشته و جاستین ترودو نخست وزیر کانادا  واژه اسلام هراسی را به وجود آورده است.

وی مدعی شده که اگر مسلمانان می خواستند می توانستند خودشان را با جامعه هماهنگ کنند و مشکلات به وجود آمده برای جامعه اسلامی برگرفته از خود آنان است.

گفته می شود نظرات افراطی و یکجانبه این معاون شهردار درحالی منتشر شد که فراکویس لاگوت وزیر اعظم کبک نیز روز پنج شنبه مدعی گردید اسلام هراسی در کبک کانادا وجود ندارد و در همین راستان نیز حاضر نشد یک روز ملی برای مبارزه با این مشکل در تقویم در نظر بگیرد.

دفتر لاگوت بعدها تایید کرد که وی قبول دارد که اسلام هراسی در جهان یک معضل است ولی حاضر نیست بپذیرد که فرهنگ آن در جامعه کنونی کبک رواج داشته باشد. این درحالی است که دو سال پیش یک فرد اسلام ستیز و نژادپرست از اهالی کبک با یورش مسلحانه به مسجد کبک، به روی نمازگزاران آتش گشوده، 6 تن را به قتل رسانده و ده ها تن دیگر را مجروح ساخت.

انتهای پیام / 137


کد مطلب: 74183

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/74183/شهردار-گاتینو-اظهارات-عضو-شورای-شهر-رابطه-اسلام-هراسی-محکوم

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir