دوشنبه ۱۵ بهمن ۱۳۹۷ ساعت ۲۲:۱۳
کد مطلب : 74220
منبع : خبرگزاری تسنیم

سامانه نرم افزاری کتاب شناخت ویژه محققان توسط حوزه‌های علمیه راه‌اندازی شد

قم نيوز : مسئول دبیرخانه انجمن‌های علمی حوزه علمیه گفت: سامانه نرم افزاری کتاب شناخت توسط حوزه‌های علمیه برای تسهیل وتسریع در دسترسی محققان و دانش پژوهان راه اندازی شده است.
سامانه نرم افزاری کتاب شناخت ویژه محققان توسط حوزه‌های علمیه راه‌اندازی شد
سامانه نرم افزاری کتاب شناخت ویژه محققان توسط حوزه‌های علمیه راه‌اندازی شد
به گزارش قم ینوز حجت‌الاسلام عبدالرسول هاجری ظهر امروز در مراسم افتتاحیه نمایشگاه تخصصی گفتمان انقلاب اسلامی که در سالن همایش‌های دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم برگزار شد، اظهار داشت: حوزه‌های عملیه از دهه اول پیروزی انقلاب اسلامی برای پاسخ گویی به نیازهای معرفتی و فزاینده جامعه دینی و نظام درابعاد فردی و اجتماعی به تربیت تخصصی طلاب متناسب با نیازهای کشور پرداخته است.

وی بیان کرد: انجمن علمی دنبال کارهایی است که در حوزه‌های علمیه روی زمین مانده و کسی هم دنبال آن نرفته است، خصوصیات این کار کم هزینه بودن و عدم نیاز به ساختار و نیرو است.

مسئول دبیرخانه انجمن‌های علمی حوزه علمیه تصریح کرد: نسل جدید طلاب که با پیروزی انقلاب اسلامی جذب حوزه‌های علمیه و با آغاز جنگ تحمیلی وارد صحنه نبرد حق علیه باطل شدند، با پایان جنگ برای دفاع و پاسخ گویی علمی و روشمند و در عین حال روز آمد به مسائل و چالش‌های معرفتی پیش روی اسلام و انقلاب اسلام، میدان‌های جدیدی را در علم پژوهش باز کردند.

هاجری بیان کرد: ورود گسترده حوزه و روحانیت در رشته‌های تخصصی علوم انسانی اسلامی دستاوردهای زیادی داشته است ولی برای تحقیق و تولید آثار هزینه شده برای گفتمان سازی ومعرفی روشمند آن‌ها به مجامع علمی داخل و خارج کشور تلاش نشده است.

وی با اشاره به اقدامات صورت گرفته توسط انجمن علمی حوزه علمیه عنوان کرد: مراکز و مؤسسات عالی حوزه و دانشگاه در طول چهار دهه تلاش کردند برای مسائل پیش رو و فزاینده، پاسخ‌هایی علمی و روشمند و راهکارهایی گره گشا مبتنی بر آموز های دینی و حیاتی ارائه کنند.

مسئول دبیرخانه انجمن‌های علمی حوزه علمیه گفت: برای معرفی آثار فاخر برگزیده عالمان دین به مجامع علمی داخل وخارج کشور و فراهم کردن زمینه‌های متناسب برای نظریه پردازی، تولید دانش، نقد عالمانه وگفتمان سازی، دبیرخانه شورای راهبردی نظریه پردازی گفتمان سازی با همکاری دبیرخانه انجمن‌ها، طرح گفتمان عملی انقلاب اسلامی را در عرصه علوم انسانی واسلامی آغاز کرد.

هاجری ادامه داد: شناسایی و انتخاب مستمر و روشمند آثار برگزیده و برتر علوم انسانی، معرفی مستمر و تدریجی آثار منتخب درمجموعه کتاب شناخت گفتمان علمی انقلاب اسلامی از جمله اقدامات صورت گرفته است که تا کنون بالغ بر 30 جلد از این مجموع در 15 هزار صفحه آماده سازی و تدوین شده وهرساله به تعداد مجلدات و صفحات افزوده می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: سامانه نرم افزاری کتاب شناخت توسط حوزه‌های علمیه برای تسهیل وتسریع در دسترسی محققان و دانش پژوهان راه اندازی شده است، این سامانه ضمن معرفی آثار برگزیده و برتر و منتخب در حوزه علوم انسانی اسلامی اطلاعات تفصیلی در مورد مؤلف را در اختیار بازدیدکنندگان قرار می‌دهد.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdce7w8f.jh8ewi9bbj.html
نام شما
آدرس ايميل شما